Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anoreksi, prognoser ved sondemating?

Gjest Guest_bekymret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_bekymret_*

Huff. Jeg er bekymret. Veninna mi har slitt med anoreksi lenge, vært gjennom ett langt opphold på RKSF i levanger og nå fikk jeg en tekstmelding der hun forteller at hun blir matet med sonde og drypp. Fins det noen vei tilbake når det har gått så langt?

Vil hun klare seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huff. Jeg er bekymret. Veninna mi har slitt med anoreksi lenge, vært gjennom ett langt opphold på RKSF i levanger og nå fikk jeg en tekstmelding der hun forteller at hun blir matet med sonde og drypp. Fins det noen vei tilbake når det har gått så langt?

Vil hun klare seg?

Om hun vil klare seg kommer 100% an på hva hun selv har lyst til. Hun må ta valg selv å stå for det hun mener. Ønsker hun å sulte seg selv til døden eller ønsker hun å bli til noe? Om hun spiser kan hun omtrentlig bli til det hun selv ønsker å bli.

Det finnes mange anorektikere som har måtte blitt matet gjennom sonde osv... som har klart seg, og som lever i beste velgående den dag i dag. Har selv kjent en jente som har vært igjennom tilnærmet det samme som det du beskriver her, og hun lever et brukbart liv den dag i dag. Etter at hun har kommet til et akseptabelt nivå i vekt osv... så vil hun nok bli fulgt opp av psykiatre o.l.

Ut fra ditt spørsmål så er det umulig å svare på en god og ordentlig måte, fordi det kommer fullt og hlet an på hva din veninne ønsker selv.

Ønsker din veninne lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...