Gå til innhold

Tamron 18-200 vs. nye 18-270. Kvalitetsforskjell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

270mm har Optisk bildestabilisator (VC), noe jeg vil påstå er et must når brennvidden drar godt over 100mm. Små rystninger i kameraet forverres desto mer tele man knipser på. Det er også behjelpelig å ha i tilfeller der lysforholdene er litt labre. Kan gi deg litt ekstra pupp med lys, da du gjerne tåler å sette ned lukkertiden et hakk eller to i forhold til med et objektiv uten stabilisator.

Jeg ville ikke kjøpt en super-zoom uten bildestabilisator.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
270mm har Optisk bildestabilisator (VC), noe jeg vil påstå er et must når brennvidden drar godt over 100mm. Små rystninger i kameraet forverres desto mer tele man knipser på. Det er også behjelpelig å ha i tilfeller der lysforholdene er litt labre. Kan gi deg litt ekstra pupp med lys, da du gjerne tåler å sette ned lukkertiden et hakk eller to i forhold til med et objektiv uten stabilisator.

Er det nødvendig med optisk stabilisator dersom man har integrert bildestabilisator i kameraet?

Lenke til kommentar

Ah. Jeg var ikke klar over hvilken fabrikant du var utstyrt med. Tenkte automatisk Nikon eller Canon... Nei. Da blir det nok en annen sak, og 18-200mm'eren vil vel da gi mye for pengene kontra 18-270mm... Karabin snakker nok sannhet, men om det er verdt den nesten tre ganger høyere prisen vet jeg ikke. Kanskje 18-250mm kan være et alternativ. Ligger vel et stykke under 18-270mm i pris?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Er det nødvendig med optisk stabilisator dersom man har integrert bildestabilisator i kameraet?

Hvilket kamera har du? 18-250 er og bare til Sony og Pentax i tillegg til Nikon og Canon

Lenke til kommentar

Hvilket kamera har du? 18-250 er og bare til Sony og Pentax i tillegg til Nikon og Canon

Jeg har Pentax k20 Antar at Tamron kommer med objektivfatning til Pentax også for 18-270mm om en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...