Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Det er en sang jeg er ute etter. Spør her siden det gjelder hiphop(og at det er endel folk som henger mer her, enn "Lurer du på sangen/artisten heter".For jjeg rimelig sikker på dere vet hvilken sang jeg sikter til. Husker ikke så særlig mye ut av sangen bortsett fra begynnelsen. Kan vel begynne med at sangen er veldig komersiell tror jeg.. begynner med "oh hey, oh hey, oh hey" eller lignende med kraftig bassbeat i bakgrunnen. Tror den har blitt brukt eller mixet med veldig mye + at den har blitt veldig mye brukt i dansing/auditions:p pga begynnelsen.

Kanskje ikke så mye info, men iallefall takk : )

Lenke til kommentar

Nei er ikke outcast, hehe. :p Begynnelsen er sånn dyp hvis du skjønner. Først er det mørk bass beat deretter så kommer det en tynn beat(ingen bass) sangen er litt gammel. Tror den er fra 05/06 eller tidligere. Er bare så irriterende å ikke vite sangen. Går konstant rundt å nynner på den. Er nesten sånn at man ikke får ro i seg helt til man finner ut sangen :p

Lenke til kommentar
Nei er ikke outcast, hehe. :p Begynnelsen er sånn dyp hvis du skjønner. Først er det mørk bass beat deretter så kommer det en tynn beat(ingen bass) sangen er litt gammel. Tror den er fra 05/06 eller tidligere. Er bare så irriterende å ikke vite sangen. Går konstant rundt å nynner på den. Er nesten sånn at man ikke får ro i seg helt til man finner ut sangen :p

Tynn beat? Gammel fra 2005?

facepalm.jpg

Lenke til kommentar

Veldig gledelig åhøre at No I.D. fortsatt har det!

De lærde vil ha det til at No I.D. mer eller mindre lærte Kanye "alt han kan". Uansett er det nok liten tvil om at Kanye har blitt

av mentoren No I.D.

Selv om han er stor i Chicago, må vel No I.D. kunne få betegnelsen kraftig undervurdert i en større kontekst.. Over en årrekke har han laget noen særs fete tracks, tilfeldig utvalgte eksempler her,

og
.

Foruten å produsere brorparten av Common's "Resurrection" and "I Used To Love H.E.R.", er hans eget album "Accept Your Own & Be Yourself" fra 97 - som dere skjønner fra tittelen - en kvalitetsskive.

Takk for inspirasjonen til å skrive litt om No I.D., Onyx ;)

No I.D. er blant favorittene, befinner seg i toppsjiktet innen produksjon.

Raekwons flow på Incarcerated Scarfaces er det beste som fins.

Jeg erindres over låta på MTV i sin tid (dog under som Classic-sesjon på kanalen.) Fremragende hva angår flow.

Føler det må bli spilt litt radio igjen, Thendy (AvieN, MKej). Farlig lenge siden sist. Reminiserer over trivselen vi hadde.

Edit; internett er oppe og går igjen! En gledens dag!

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Raekwons flow på Incarcerated Scarfaces er det beste som fins.

Jeg erindres over låta på MTV i sin tid (dog under som Classic-sesjon på kanalen.) Fremragende hva angår flow.

Føler det må bli spilt litt radio igjen, Thendy (AvieN, MKej). Farlig lenge siden sist. Reminiserer over trivselen vi hadde.

Edit; internett er oppe og går igjen! En gledens dag!

Word brorsan! Pusler litt med noen sett selv og tar gjerne en oppdatering på hva du hører på om dagen.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Har postet i lurer du på hva sangen heter tråden, men tenkte at siden det er så mange som har skills på rap sanger her så poster jeg her og ;)

Lurer på navnet på en sang jeg hørte på Quart.. Hørte den 2-3 ganger mellom konsertene.. Det var en svensk reggae aktig rap sang, det eneste jeg husker av teksten er 'de vill göra karriär' eller noe liknende.. Noen som har peiling på hvilken det kan være ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...