Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bromstad Billionaires kommer med debutalbumet i løpet av sommeren/høsten/vinteren/2013.

Første låta er ute med en fin liten video:

Østsia

Ladegrep, ladejarl, la mæ vær på Østsia

Endret av Thendrup
Lenke til kommentar

Hei gutta! Lenge siden jeg har postet litt etter å ha varriert litt av musikk smaken min, men jeg lurer på en ting. Er det noen her som vet om det er noen sjanger eller noen bra artister som spiller litt rolig hip hop med en deilig melodi?

Med det mener jeg feks som denne

Se filmen hos Youtube

Med rolig mener jeg sånn som er deilig feks. på stranden :)

Takk på forhånd gængstere ;)

Lenke til kommentar

Du kan sjekke ut Nujabes, Nomak, Incise, Nieve & Cook, Inherit, Atmosphere, The 49'ers, Zion I, CYNE og Cradle Orchestra til å begynne med ihvertfall.

Anbefaler spesielt Feather - Nujabes feat. Cise Starr & Akin og Magic - Incise feat. Nieve

EDIT: Legger til en låt som jeg tror passer Baltus Brun bra. Hørte den for første gang i versjon 1 av hip-hop tråden. Litt classic rap shit from jurassic.

Jurassic 5 - Concrete Schoolyard

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar

Beaten er jækla digg. Det som er vittig er at Kanye har vært med å produsere beaten sammen med No I.D. Hvem nå enn skal ha mest kred for produksjonen vites ikke, men jaggu har jeg lite til overs for Kanye etter det stygge auto-tune-albumet hans. Klarinett- og gitarsamplinga er gjennomført. Kult opptreden av Hova med liveband under BET Awards på søndag. In ya face, alle auto-tune-elskere og brukere.

Over til noe helt annet: Hvil i fred, MJ. Takk for alt. Vi vinkler inn i tema ved å ymte frempå om T.R.O.Y.

Lenke til kommentar

Veldig gledelig åhøre at No I.D. fortsatt har det!

De lærde vil ha det til at No I.D. mer eller mindre lærte Kanye "alt han kan". Uansett er det nok liten tvil om at Kanye har blitt

av mentoren No I.D.

Selv om han er stor i Chicago, må vel No I.D. kunne få betegnelsen kraftig undervurdert i en større kontekst.. Over en årrekke har han laget noen særs fete tracks, tilfeldig utvalgte eksempler her,

og
.

Foruten å produsere brorparten av Common's "Resurrection" and "I Used To Love H.E.R.", er hans eget album "Accept Your Own & Be Yourself" fra 97 - som dere skjønner fra tittelen - en kvalitetsskive.

Takk for inspirasjonen til å skrive litt om No I.D., Onyx ;)

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...