Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Tok meg friheten til å anskaffe Em-albumet, det forsvinner raskt fra harddisken. Hele plata var som jeg fryktet; totalt wack. Det skjærer meg i hjertet å si det, som Shady-fanboy. Det eneste som minnet om gode, gamle dager var skitsa. Intro-sporet med Dominic West(McNulty i The Wire) var funny.

Man kan si hva man vil om Relapse og flowen Em har falt for,men dette er enkelt det sterkeste han har gjort siden Eminem Show. Hele plata er veldig mørk og viser godt hvor i livet han har vært de siste årene med tanke på pillemisbruket og at Proof døde. Og ingen her kan vel si at de ikke må le litt en gang av refrenget på My Mom? Akkurat der syns jeg den nye flowen passet godt inn og skapte en sound som bare gjorde alt enda mer morsomt. At Em har fått Nick Cannon til å bli forbanna til det nivået at karen vil prøve å battle viser jo bare at han har fått til det han ønsker,å skape en cd som får reaksjoner og oppmerksomhet.

 

Prøver ikke å si at Relapse kommer med noe nytt,men håper bare ikke folk avskriver Eminem kun pga hans kommersielle suksess og hans nye sound. Tro det eller ei,det er godt materiale på denne platen. Jeg har i hvert fall forhåndsbestilt platen og kommer nok til å spille den en god del i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Back fra ferie på Kypros...chilllll..

 

Devin the Dude på Rockefeller i kveld, ett must! Har du ikke billett så gjør det du kan for å snike deg inn. Stempel kopiering fungerer bra ;)

 

Er i kypros nå :D Ikke mye hip-hop å få kjøpt her etter hva jeg har sett i butikker.

Eneste minus med turen er jo at som du sa devin konserten, du får gi meg og de andre som ikke fikk vært der et lite sammendrag! :thumbup:

 

Forresten, du var vel ikke tilfeldigvis på Ayia Napa?

 

Chilla'n med Ayia Napa..Er ikke fan av skumparty og techno heads med lightsticks..var i Fig Tree Bay ( spellcheck pls ) og tok livet helt med ro..drinker, øl og sand i sprekken..it was all good :)

 

Fikk t.o.m hørt litt hip-hop på ene spotten jeg hang etter at jeg blei noe kompis med han gamle eieren :p

 

Devin konserten var som vanlig fullkommen. Eneste som gjorde at konserten den 16 mai i fjor var bedre, var at det var ute med sol og digg temperatur.

 

Ligger bilder ute på www.kingsize.no , men de blei noe rævva da lyset var helt jævlig å ta bilder i...

 

-Proppish!

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar
Man kan si hva man vil om Relapse og flowen Em har falt for,men dette er enkelt det sterkeste han har gjort siden Eminem Show. Hele plata er veldig mørk og viser godt hvor i livet han har vært de siste årene med tanke på pillemisbruket og at Proof døde. Og ingen her kan vel si at de ikke må le litt en gang av refrenget på My Mom? Akkurat der syns jeg den nye flowen passet godt inn og skapte en sound som bare gjorde alt enda mer morsomt. At Em har fått Nick Cannon til å bli forbanna til det nivået at karen vil prøve å battle viser jo bare at han har fått til det han ønsker,å skape en cd som får reaksjoner og oppmerksomhet.

Uten at akkurat det sier så veldig mye, gjør det vel? Mulig jeg skal gi plata en ny snurr, men jeg finner det trist at Eminem har bikket over til den corny flowen og mer og mer intetsigende tekster. Det var ikke mye som minnet om SSLP og MMLP her, synes jeg.

Lenke til kommentar

Poenget var at han i det minste har kommet seg til nivået han var på i The Eminem Show. Og jeg syns personlig det var en ganske god plate,men ser jo at han la listen ganske høyt med SSLP og MMLP.

 

Når jeg hører han snakke om å kidnappe og voldta Britney Spears og Lindsey Lohan på Same Song And Dance eller er selvironisk om fortiden sin på My Mom og Insane får jeg litt flashback til Eminem i toppform, men kan fint være med på at det ikke er helt der det kunne vært.

Lenke til kommentar

Relapse er langt unna Eminem Show, basert på første gjennomlytting. Selv om man merker at det begynner å 'skli ut' på Eminem Show, holder skiva generelt høyere standard. Det er mulig det har med den nye flowen å gjøre, jeg klarer ikke å få meg til å like det. Men du overbeviste meg, som gammel Shady-fanboy snurrer jeg plata igjen, i håp om å i det minste finne et par låter jeg kan like.

Lenke til kommentar

Tok det chill på nissi beach jeg, ble jo ypperlig der når vinden roa seg ned. Var på marked den ene dagen, fikk kjøpt meg no hip hop der, men aalt for new school syns jeg, vi snakker bare artister som akon og 50. Kun de mest kjente. Kjøpte samt noen reggae cder å fra han piraten i boden der, karen hadde jo lasta ned sangene og brent dem på en cd han kjøpte i butikken og lagd coveret selv haha :!:

Endret av Sleeip
Lenke til kommentar

Poster en låt av Chris Lee som jeg synes er fantastisk bra. Undervurdert artist spør du meg. Var på Madcon sin release konsert for ca 1 år siden på fabrikken ved Blå, og Chris Lee varmet opp. Endte opp med at han "stjal" hele showet. Ikke minst er bassisten rimelig heit, hun var skikkelig kul på scenen

 

Chris Lee - Worry No.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

En ting kan sies om Papoose, han arbeider jammen hardt. Fra Wikipedia:

 

 

 

Mixtapes

 

2004: StreetSweepers Presents Papoose: Art of War

2004: StreetSweepers Presents Papoose: Street Knowledge

2004: StreetSweepers Presents Papoose: The Beast From The East

2004: StreetSweepers Presents Papoose: Election Day

2005: StreetSweepers Presents Papoose: A Moment Of Silence

2005: StreetSweepers Presents Papoose: Underground King

2005: StreetSweepers Presents Papoose: Sharades

2005: StreetSweepers Presents Papoose: Mixtape Murder

2005: StreetSweepers Presents Papoose: A Bootlegger's Nightmare

2005: StreetSweepers Presents Papoose & Memphis Bleek: Bedstuy Do Or Die

2005: StreetSweepers Presents Papoose: Unfinished Business

2006: StreetSweepers Presents Papoose: Menace II Society Part 2

2006: StreetSweepers Presents Papoose: A Threat And A Promise

2006: StreetSweepers Presents Papoose: The Boyz In The Hood

2006: StreetSweepers Presents Papoose: The 1.5 Million Dollar Man

2006: StreetSweepers Presents Papoose: Second Place is the First Loser

2006: StreetSweepers Presents Papoose: The Fourth Quarter Assassin

2007: StreetSweepers Presents Papoose: Internationally Known

2007: StreetSweepers Presents Papoose: Already A Legend

2008: StreetSweepers Presents Papoose: Build Or Destroy

2009: StreetSweepers Presents Papoose: 21 Gun Salute

2009: StreetSweepers Presents Papoose: Military Grind

 

 

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...