Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

SNIP

 

-Proppen

Takker for tips! Jeg flyr med Norwegian, det billigste flyet går fra Norge kl 7 på morgenkvisten. Ergo masse tid til å finne fram. Vi tenkte også å sjekke ut litt i Berlin, men det kan vi evt. ta dagen etter festivalen. Det store spørsmålet er hva vi gjør med toget, Thendrup linket til en grei side. Ser ut som vi må belage oss på rundt 25 euro fra Berlin til Bitterfeld(men jeg aner ikke hvor i Bitterfeld vi går av). Tenker å forhåndsbestille billetter, sniking ain't my thang.

 

Når du går av toget på Bitterfeld så skal du lett finne en buss som går til Splash området. Står mye taxier til en billig penge også...

 

Husk å ta ut kontanter! Det er mye fett å få kjøpt der, spesielt de første dagene... Tenker da klær, New Era capser o.l ...

 

Minibank finner du strake veien rett frem når du har togstasjonen bak deg.

 

Kommer tilbake med mer info når dama har samla det sammen... Jeg bare følger hennes fotspor da jeg som regel er for full eller skækk til å planlegge hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Propaganda: Nice, keep it coming. Skal du nedover, eller drømte jeg da?

 

Jeg skal nedover med dama ja, 3 året på rad nå! :)

 

Prøvde forresten å fiske ut noe info fra dama, men hun har ikke giddi å begynt å finne frem alt enda.. Gir beskjed så fort jeg veit noe mer.

 

Tysk / Norsk ordbok anbefales hvis du ikke snakker tysk that is :)

 

Dagens låt :

 

Tommy Tee feat. Smif N Wessun - Love The Grind ( Noe dårlig kvalitet og det irriterer meg at beaten minner meg om kjipe Kleen Cut..men Smif N Wessun er killah!

 

 

/Proppen

Lenke til kommentar

Good, good :thumbup: Gleder meg, line-upen er upåklagelig. For øvrig spent på hva Hove kommer med i år, så på forumet at de skal slippe 3-4 hiphop-acts snart.

N.E.R.D kommer forresten til Trondheim i august, hvis det skulle interessere noen.

 

For en gangs skyld skal jeg poste en låt i tråden, og det blir tysk for anledningen.

Curse - Warum Nicht?

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Ken ring - Flashback från häktet

 

 

Ken Ring er for rå for sitt eget beste! Fuck the haters.. han leverer alltid live og er en av sveriges desidert beste rappere..hvis ikke den beste!

Om ikke scandinavias best

 

Ken Ring - Hip Hop

 

Her er en låt fra det neste albumet hans :D

Lenke til kommentar
Noen viktige artister og grupper man bør kjenne til:

The Sugarhill Gang, Run-D.M.C., Rakim, Public Enemy, N.W.A., Native Tongues, Boot Camp Clik, Wu-Tang Clan, Gang Starr, Juice Crew, KRS-One, 2Pac, Jay-Z, Nas, The Notorious B.I.G., Outkast, Geto Boys, Mos Def, Common, Talib Kweli, Immortal Technique, Jedi Mind Tricks, Snoop Dogg, DMX, Pete Rock & CL Smooth, The Roots, Diggin' In The Crates Crew, Big Pun, Rass Kass, Slick Rick, Mobb Deep, Lil' Wayne, Kanye West

Noen man børe kjenne til ? Eller de du liker. Om man ikke bør kjenne til 50 cent,Eminem og Dr. Dre så bør man ikke høre på hiphop rap.Det er skam at Lil wayne sitt navn står der. Jeg trodde folk likte ekte hiphop ikke autotune.
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Eminem burde vært på den listen. Dr. Dre var en del av NWA, så han er på listen. 50 cent har ikke bidratt til hip hopen på samme måte.

 

Listen kan heller ikke være evig lang, ettersom den er ment til å være en liten innføring i sjangeren for folk som ikke vet allverdens. Jeg kan nevne haugevis av artister jeg gjerne ville hatt på den listen, men det er ikke det som er poenget.

Lenke til kommentar
Apropos T.R.O.Y., var innom platekompaniet i går og plukket upp Mecca And The Soul Brother for en 60-lapp. Beste kjøpet mitt på lenge.

 

NP: Pete Rock & CL Smooth - For Pete's Sake

Godt å høre.

Respekt for å minne meg på en gammel sang som jeg hadde glemt, Onyx, :)

Får frysninger når jeg hører slikt.

 

Nå har våren kommet for fullt folkens; noen som vil meddele låtfavoritter rundt denne tiden? T.R.O.Y., 93 'til Infinity og You Never Knew kommer jeg på i farta. :)

Lenke til kommentar

Trodde faktisk Eminem var på listen, han skal legges til. Var så mye mas om å legge til Lil' Wayne fra noen få.

 

De som står på listen er hovedsaklig de som har gjort pionérarbeid innen sjangeren eller de som er så store at de virkelig er verdt å nevne etter allmenn oppfatning, ikke hvem jeg hører på.

Lenke til kommentar
Nå har våren kommet for fullt folkens; noen som vil meddele låtfavoritter rundt denne tiden? T.R.O.Y., 93 'til Infinity og You Never Knew kommer jeg på i farta. :)

For meg må Be (Intro) og What They Do være med på en sånn liste. Litt "lett og luftig" beatmessig. Kan hende at folk har mer sommerassosiasjoner til disse to, men vår i Danmark er som tidlig juni i Oslo, så jeg har en unnskyldning.

 

Vil også si velkommen tilbake til Propaganda. På tide at en O.G. kom tilbake til hiphoptråden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...