Moder8tor Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Litt Norsk XD: name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube Oral Bee - Mitt image som pimp Endret 10. januar 2009 av saftpresser Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Bare jeg som synes Oral Bee er latterlig? Det der var riktignok ikke den verste låta jeg har hørt av karen, men låter som "Fjortishoes vil knulle meg", "Ride, Suge, Slafse" og "Jeg har lyst på fitte" er ofte gjengangere på vors. Litt som Batman & Robin og Lasse & Geir(som eier uavhengig av sinnstilstand). Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Synes forsåvidt de fleste norske rappere er latterlige. Synes ikke noe om musikken (hvert fall ikke hvis de rapper på norsk), og spesielt ikke å se de knallhvite wannabe gangsterne som kommer med kule moves og utrykk. Men det er selvfølgelig noen artister og sanger som fenger. Endret 10. januar 2009 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg liker Kompani 69. Et par fete eksempler er Tidlige Drømma og Krættur (som thendis postet den gamle tråden). Endret 10. januar 2009 av Torbjørn S. Lenke til kommentar
Moder8tor Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 BTW, noen som vet noen gode sanger fra Nappy Roots eller AZ? Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) BTW, noen som vet noen gode sanger fra Nappy Roots eller AZ? Az feat. Nas - How Ya Living Az - The Format] youtube= hl9NzwTZwXs Og egentlig det meste annet han har gitt ut! Endret 10. januar 2009 av Medlem-148998 Kun ein video per post. :) Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hint: "4) Maks ett youtube-klipp pr. post" Ellers digger jeg også Good Day av Nappy Roots. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Forresten, J Dilla må jo være med på lista! Endret 10. januar 2009 av Medlem-148998 Lenke til kommentar
Glassflasken Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 noen som vet om noe mer musikk med MYE scratching i , og noe musikk til og breake til <33 HipHOP<33 Lenke til kommentar
Thend Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg liker Kompani 69. Et par fete eksempler er Tidlige Drømma og Krættur (som thendis postet den gamle tråden). De kommer med debutalbum seinere i måneden. Støtt norsk hiphop. Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Liker starten på Nigger. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) saftpresser, hvis du skal poste youtube-videoer, kan du gjøre det på den riktige måten slik at det blir mulig å "Se filmen hos Youtube"? [youtube]erfuTf8qLBw[/youtube] Endret 10. januar 2009 av Torbjørn S. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Min første post er med den sangen jeg mener er tidenes beste hip-hop sang. Dette med MC'en jeg mener er den beste, dette rett før Rakim. Sangen er som en symfoni, en fantastisk reise som tar seg over 3 ulike beats. Lyrisk sett feier den alt til side. Canibus - Poet Laureate II (Trykk på linken til youtube - så kan du se den i HD) Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Angående Nas. Var innom en sjappe i byen som spilte en Nas-låt, men jeg kjente den ikke igjen. Det lille jeg fikk med meg var at han rappet om mora si(tror jeg), og han sa noe i retning av "i'd give the rest of my life for one more day with you". Ganske chill sang, piano eller noe på refrenget. Forslag? Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Tar ikke den på direkten, Bob, du kan prøve å google teksten. Lansky, jeg er enig i at Canibus er en av de fremste mcene vi har. Men selv om tekstene hans er fantastisk bra tar jeg meg selv ofte i å kjede meg når jeg hører på noen av låtene hans. Det kommer nok av at jeg synes noen av beatene han har rappet over ikke er spesielt bra. Men når han rapper på en bra beat, og spesielt når han featurer på en sang med andre artister er det lett å høre kvaliteten på det han driver med. Foruten tekstene, imponerer han meg stadig med hvor "sulten" han virker, altså driven og energien i rap'en hans. Å rappe etter Canibus er ikke lett Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jamal - Keep It Real The Source - 100 Best Rap Albums + 100 Best Rap Singles (se spoileren). Regner med at alle her har hørt over halvparten Issue #100, Jan,1998 100 best albums A Tribe Called Quest- Low End Theory A Tribe Called Quest- People's Instictive Travels and the Paths of Rythm A Tribe Called Quest- Midnight Marauders Above the Law- Livin' Like Hustlers Beastie Boys- License to Ill Beastie Boys- Paul's Boutique Big Daddy Kane- Long Live the Cane Big Daddy Kane- It's a Big Daddy Thing Biz Markie- Goin' Off Black Moon- Enta Da Stage Black Sheep- A Wolf in Sheep's Clothing Bone Thugs and Harmony- Creepin' On Ah Come Up (EP) Boogie Down Productions- Criminal Minded Boogie Down Productions- By All Means Nessesary Brand Nubian- All For One Chill Rob G- Ride the Rythm Common Sense- Resurrection Cypress Hill- Cypress Hill Cypress Hill- Black Sunday Das EFX- Dead Serious De La Soul- Three Feet High and Rising De La Soul- De La Soul Is Dead Diamond D- Stunts,Blunts and Hip-Hop Digable Planets- Reachin'... Digital Underground- Sex Packets DJ Quick- Quick Is the Name D.O.C.- No One Can Do It Better Doug E. Fresh- World's Greatest Entertainer Dr.Dre- The Chronic Eazy E- Eazy Does It Eric B. and Rakim- Paid in Full Eric B. and Rakim- Follow the Leader Eric B. and Rakim- Let the Rythm Hit'Em EPMD- Strictly Business EPMD- Unfinished Business EPMD- Business as Usual Fugees- The Score Gang Starr- Step In The Arena Gang Starr- Daily Operation Genius/GZA- Liquid Swords Geto Boys- Grip It! On That Other Level Heavy D & The Boyz- Livin' Large Ice Cube- Amerikkka's Most Wanted Ice Cube- Death Certificate Ice T- Original Gangster Jazzy Jeff and the Fresh Prince- He's the DJ, I'm The Rapper Jay-Z- Reasonable Doubt Jungle Brothers- Straight Out The Jungle Jungle Brothers- Forces Of Nature Just Ice- Kool and Deadly Kool G Rap and DJ Polo- Road To Riches KRS One- Return Of the Boom Bap LL Cool J- Radio LL Cool J- Bigger and Deffer LL Cool J- Mama Said Knock You Out Lord Finesse- Funky Technician Main Source- Breakin' Atoms MC Lyte- Lyte as a Rock MC Shan- Down By Law Mobb Deep- The Infamous Naughty By Nature- Naughty By Nature Nas- Illimatic Nice and Smooth- Nice and Smooth Notorious B.I.G.- Ready to Die Notorious B.I.G.- Life After Death NWA- Straight Outta Compton Ol'Dirty Bastard- Return to the 36 Chambers Onyx- Bacdafucup Organized Confusion- Stress:the Extinction Agenda Outcast- ATLiens Pete Rock and CL Smooth- Mecca and the Soul Brother Pharcyde- Bizzare Ride...II Pharcyde Poor Righteous Teachers- Holly Intellect Public Enemy- Yo! Bum Rush the Show Public Enemy- It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back Public Enemy- Fear Of a Black Planet Queen Latifah- All Hail the Queen Raekwon- Only Built For Cuban Linx Redman- Whut Thee Album Roots- Do You Want More? Roots- Illadephalflife v.3 Run DMC- Run DMC Run DMC- Raising Hell Salt N Pepa- Hot, Cool and Viscious Scarface- Mr. Scarface is Back Schooly D- Saturday Night: the Album Slick Rick- The Great Advantures Of Slick Rick Smif N Wessun- Da Shinin' Snoop Doggy Dogg- Doggystyle Souls Of Mischief- 93 Till' Infinity Special Ed- Youngest In Charge Spice 1- Spice 1 Stestasonic- On Fire 3rd Bass- Cactus Album Too Short- Born To Mack Tupac- Me Against The World Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown Whodini- Escape Wu-Tang Clan- Enter the Wu-Tang X-Clan- To the East Backwards 100 Best Singles A Tribe Called Quest "Bonita Applebum" A Tribe Called Quest "Check The Rhime" Afrika Bambaataa & The Soul Sonic Force "Planet Rock" Audio Two "Top Billin"’ Beastle Boys "It’s The New Style/Paul Revere" Big Daddy Kane "Raw" Big Daddy Kane "Ain’t No Half Steppin" Biz Markle "Nobody Beats The Biz" Diz Markle "Vapors" Black Sheep "The Choice is Yours" Bone Thugs-N-Harmony Thuggish Ruggish Bone" Boogic Boys "Fly Girl" boogle Down Productions "The Bridge Is Over" Boogle Down Productions "My Philosophy" Boogle Down Productions "I’m Still #1" Brand Nublan "Slow Down" Chubb Rock "Treat ‘Em Right" Common "I Used To Love H.E.R." Cralg Mack "Flava In Ya Ear" Cypress Hill "How 1 Could Just Kill A Man" Dane Dane "Nightmares" Das EFX "They Want EFX" De La Soul "Plug Tunin’" De La Soul "Buddy" Dlgltal Underground "Humpty Dance" Disco 3 "Fat Boys/Human Beat Box" D.O.C. "it’s Funky Enough" Doug E Fresh and The Get Fresh Crew "The Show/La-Di-Da-Di" Dr. Dre "Deep Cover" Dr. Dre "Nuthin’ But A G Thang" EPMD "it’s My thing/A Customer" EPMD "You Gots To Chill" EPMD "So What Cha Sayin... Eric B. and Rakim "Eric B. Is President/My Melody" Eric 9. and Rakim "You Know 1 Got Soul" .Fearless Four "Rockin’it" Funky Four Plus One "It’s The Joint" 45 King "The 900 Number" Gang Starr "Dwyck" Geto Boys "My Mind’s Playing Tricks On Me" Grandmaster Flash and The Furious Five "The Message" Heavy D "Mr. Big Stuff" Ice T "Six In The Morning" Jazzy Jeff & Fresh Prince "Girls Ain’t Nothing But Tfouble" Jeru the Damaja "Come Clean" Jimmy Spicer "The Adventures Of Super Rhymes" Jungle Brothers "Jimbrowski" Just Ace "Latoya" Kool G. Rap and DJ Polo "Road To The Riches" Kurtis Blow "The Breaks" LL Cool J "Rock The Bells" LL Cool J "Jingling Baby (RMX)" Main Source "Live At The Barbeque" Margey Mari and The Juice Crew All Stars "The Symphony" MC Breed "Ain’t No Future In Yo Frontin"’ MC Eiht "Streiht Up Menace" MC Lyte "I Cram To Understand U" MC Shan "Beat Bitter/The Bridge" Method Man "Bring The Pain" Mobb Deep "Shook Ones Pt. 2" Nas "The World Is Yours" Naughty By Nature "0.P.P." Nice & Smooth "Funky For You" Notorious B.1.G. "Juicy/Unbelievable" Notorious B.1.G. "One More Chance (RMX)" N.W.A. "Straight Outta Compton" H.W.A. "Fuck The Police" 011 Dirty Bastard "Brooklyn Zoo" Pete Rock and CL Smooth "They Reminisce Over You" Pharcyde "Passing Me By" Public Enemy "You’re Gonna Get Yours/Rebel Without A Pause" Public Enemy "Bring The Noise" Public Enemy "Don’t Believe The Hype" Rob Case and DJ EZ-Rock "It Takes Two" Run-DMC "It’s like That/Sucker MCs" Run-DMC "Rock Box" Run-DMC "My Adidas/Peter Piper" Salt N Pepa "Tramp/Push It" Scarface "Never Seen A Man Cry" Schoolly D "PSK What Does It Mean/Gucci Time" Sir Mix-A-Lot "My Posse’s On Broadway" Slick Rick "Children’s Story" Slick Rick "Mona lisa/Hey Young World" Snoop Dogqy Dogg "Gin & Juice" Special Ed "I Got It Made" Spoonle Gee and The Treacherous Three "The New Rap language" Stetsasonic "Go Stetsa" Sugar Hill Gang "Rapper’s Delight" Super Lover Ccend Casanova Rud "Do The James" T La Rock "it’s Yours" Too Short "Life Is Too Short" Treacherous Three "At The Party" Tupac Shakur "I Get Around" Ultramagnetic MCs "Ego Trippin"’ UTFO "Roxanne, Roxanne" Whistle "We’re Only Buggin" Whodini "Five Minutes of Funk" Whodini "Friends" Wu-Tang Clan "Protect Ya Neck/Method Man" Wu-Tang Clan "C.R.E.A.M." bob_3: Nas - Dance, ålreit Endret 10. januar 2009 av AvieN Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Angående Nas ... Denne kanskje? Tar en rå gjetting. Se filmen hos Youtube Endret 10. januar 2009 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Var nok ikke den nei, takk for tipset. Får pløye gjennom de albuma jeg har av Nas på pcen, hvis ikke får jeg google det. Dumme meg spurte ikke om hva låta het. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Kilio! Rap som tar opp sentrala temar. Lenke til kommentar
Moder8tor Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 noen som vet om noe mer musikk med MYE scratching i , og noe musikk til og breake til <33 HipHOP<33 Tja, Ultramagnetic MC's har ofte scratching i sine, slik som i denne (ikke akkurat mye, men det dukker opp): Ultramagnetic MC's - Watch Me Now Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå