Gjest medlem-105082 Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Down To Erf - Rhyme Training Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 (endret) Lurer på om noen vet om noe mer i duren med Hopsin. Selv hører jeg ikke noe særlig på Rap o.l. Men fikk en fasinasjon for han siden jeg føler han er mer aggresiv når han rapper, særlig i Ill Mind låtene sine. Noen som kan foreslå noe i samme duren? 1:20 treffer egentlig akkurat den stilen jeg er ute etter. Nå er det kanskje fordi jeg ikke har hørt så mye på sjangeren, men mye av grunnen til at jeg holder meg unna er at jeg føler at artistene(de få jeg har hørt) er litt for laidback, og det er jeg egentlig ikke så glad i. Liker musikken min hard, engasjerende og med gode tekster. Så ja, jeg tar gjerne imot tips på hva mer jeg burde sjekke ut. b l a c k i e og death grips er rimelig aggresivt kanskje du liker noe av det i spoiler Dette albumet bør sjekkes ut, noise rap Clipping - Midcity (Full Album) Endret 19. august 2014 av General Bork Laser Lenke til kommentar
MKej Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Apollo Brown & Ras Kass - Blasphemy 01. Next Caller 02. How To Kill God 03. H2O (feat. Pharoahe Monch & Rakaa Iriscience) 04. Please Don't Let Me 05. Strawberry 06. Giraffe Pussy (feat. Royce The 5'9", Xzibit & Bishop Lamont) 07. Roses (feat. 4Rax) 08. Deliver Us From Evil 09. Too Much of a Good Thing (feat. Larina)10. Animal Sacrifice 11. Humble Pi 12. 48 Laws Pt. 1 13. Francine 14. Drink Irish (feat. Slaine, Sick Jacken & Sean Price) 15. Bon Voyage Blasphemy, the collaborative album from esteemed Mello Music Group producer Apollo Brown and Ras Kass, is a thought-provoking and highly personal treatise on the unspoken. The sub-rattling and operatic opener “How to Kill God,” a scathing indictment of major religions and the transgressions enacted in their name, serves as a statement of purpose. No “ism” is out of bounds, no topic too untoward. Whatever you hold sacred isn’t above aggressive inquiry. Behind the boards, Apollo Brown orchestrates with divine aural vision. ThoughBlasphemy is his first album with a west coast rapper, he doesn’t retread g-funk synth grooves. He also forgoes the minimal, rubbery bounce popular with the current crop of west coast talent. Amidst a sea of production crafted for the drug-addled turn up, his work is a life preserver, saving ardent hip-hop fans with hard-hitting beats made buoyant by donuts of soul and blues. On his deftly layered suites, drums hit with the force of an unabridged Bible to the dome, the samples masterfully selected and utilized. WithBlasphemy, Brown has created MPC gospel, sonic scripture.In his seminal memoir Soul on Ice, Eldridge Cleaver wrote, “All the gods are dead except the god of war.” Ever since Ras Kass titled his 1996 opening salvo after Cleaver’s book, the critically revered Carson, CA rapper has waged verbal warfare against all those with aims of obscuring the truth. Rappers, preachers, politicians – none have been spared from the wrath of his sharp, illuminating rhymes.When not eviscerating MCs and poking holes in theologies, Ras Kass surrounds himself with a rogue’s gallery of decorated veterans. Pharoahe Monch, Rakaa Iriscience, Xzibit, and Royce Da 5’9” are among the handful of the elite lyricists present. Each delivers their singular bars in top form, making the songs on which they appear some of the best posse cuts you’ll hear in 2014.Above all, this album displays Apollo Brown & Ras Kass’ undeniable synergy. Their sacred writ is the same, their blasphemy for those who want to think as they nod to the rhythm. When Ras Kass crucifies supposed facts over Apollo’s beats, it’s clear he is the West Coast’s preeminent philosopher. When Apollo’s blaring suites soothe your soul, it’s an ontological fact that he ranks among the best producers in the game. With Blasphemy, the duo has delivered the truth. Kommer 28 oktober. Blir bra dette! 1 Lenke til kommentar
N* Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Kanskje hun synger you didnt turn by.. Men finner ingenting på det. 90-talls hiphop. Her er noen spørsmål: Er det en kvinnelig emcee eller er det bare en dame som synger i hooket? Vet du hvor du har hørt låten? (Er den f.eks. fra en film?) Har du flere tekstlinjer fra låten? Kan du melodien? (Du kan f.eks. nynne melodien mens du spiller inn på telefonen, og så laste opp for oss å høre) Dette er en enorm sjanger og det du har kommet med så langt gjør det ganske umulig for oss å hjelpe. Se om du kommer på mer! Dama sier noen ord; repetetivt, gjennom hele låta. Er ikke rare pausen imellom, heller. Den har gått på MTV; ca. 90/00. Har ikke mer tekst, gitt! Og jeg har ikke sånn kul telefon. Klarer uansett ikke nynne den. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Jay-Z & Notorious B.I.G. - Brooklyn's Finest Pt. 2 (Phoniks Remix) https://www.youtube.com/watch?v=7_PSDW2FuiE En av de bedre remixen jeg har hørt på lenge! Sjekk også ut albumet Lenke til kommentar
Skaal Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 (endret) Følte for å dra denne frem igjen. Det er fredag og denne gir meg gode vibber! God helg!Ghostface Killah - In Tha Park (ft. Black Thought) Endret 22. august 2014 av Smål Lenke til kommentar
Thend 2.0 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Ny norsk musikkvideo: Han JNS er ganske meh, men Arshad er flink og verset til Lyset er virkelig bra. Han har fått dreisen på å ræppe på norsk nå. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 I henhold til retningslinjene §5. Bedrifter, ansatte og reklamering påpekes det at brukerkontoen ikke skal benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame. I henhold til retningslinjene har jeg slettet et par innlegg flyttet inn i det sorte hullet til forumet.Reaksjoner på dette på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging§ion=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Ready Ta Roll - Drug Game Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Dere må sjekke ut denne klassiske plata fra 1996, Chronicle of Two Losers. Passer perfekt på en chill fredagskveld. Ill Biskits - God Bless Your Life https://www.youtube.com/watch?v=uUnyUOpKllQ Endret 29. august 2014 av medlem-105082 Lenke til kommentar
NorThy Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Ormstunge - Dansen er over Lenke til kommentar
N* Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Kanskje hun synger you didnt turn by.. Men finner ingenting på det. 90-talls hiphop. Her er noen spørsmål: Er det en kvinnelig emcee eller er det bare en dame som synger i hooket? Vet du hvor du har hørt låten? (Er den f.eks. fra en film?) Har du flere tekstlinjer fra låten? Kan du melodien? (Du kan f.eks. nynne melodien mens du spiller inn på telefonen, og så laste opp for oss å høre) Dette er en enorm sjanger og det du har kommet med så langt gjør det ganske umulig for oss å hjelpe. Se om du kommer på mer! Dama sier noen ord; repetetivt, gjennom hele låta. Er ikke rare pausen imellom, heller. Den har gått på MTV; ca. 90/00. Har ikke mer tekst, gitt! Og jeg har ikke sånn kul telefon. Klarer uansett ikke nynne den. HELL YE https://www.youtube.com/watch?v=-sXsdZ6Emec Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Rimelig langt unna 90-talls hiphop det der da. Men bra du fant låta, irriterende å ha beaten eller deler av teksten på tunga uten å komme på navnet. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Blu & Exile - I Am Blu: http://youtu.be/R_u2FRZKSkY 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Jeru the Damaja til Oslo og Kristiansand i slutten av september. Lenke til kommentar
Skaal Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 (endret) Hørte litt gjennom "Red XX" av Opio & Equipto på vei hjemover i dag. Helt OK.Linker låten som så langt er favoritten, men blir på Spotify siden den ikke er på YouTube enda. Opio & Equipto - Understand (Solemn)(ft. L*Roneous, White Mic, Otayo Dubb & Agenstrik9) http://open.spotify.com/track/3W3QicjwdAISqRUNgJvizh Endret 1. september 2014 av Smål Lenke til kommentar
MKej Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Apollo Brown & Ras Kass - H20 (feat. Pharoahe Monch & Rakaa Iriscience) https://soundcloud.com/mellomusicgroup/apollo-brown-ras-kass-h20-feat-pharoahe-monch-rakaa-iriscience Første singel fra "Blasphemy" Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg er ikke religiøs, men dette er poesi av øverste klasse: 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå