Gnotten Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det må bli en sjelden gang. Har hørt litt fransk rap(husker ingen navn), + at Immortal Technique kliner til med noen gloser på morsmålet en gang i blant. I lengden foretrekker jeg et språk jeg kan forstå, men det er mye melodiøst å hente blant fremmedspråklige rappere. Helt enig her. For meg er det hinsides å høre på rap på et språk jeg ikke forstår. Selve teksten er jo essensen i rap. Nei, da hører jeg heller på Sinatra og co, Beethoven, Bach og co. Eller hip-hop ala Nujabes osv. osv. Å høre på Fransk rap, hvor jeg ikke forstår en dritt, blir jo tragikomisk. Lenke til kommentar
StianG- Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Raekwon Feat Ghostface & Method Man - Wu Ooh Now thats dope. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hiphop er, som regel, 50% beats og 50% vokal. Og teksten er bare én bestanddel av vokalen, ved siden av viktige ting som flow og stemmebruk. Av og til er det derfor (i hvert fall er det slik for meg) at hva som sies ikke er så viktig, så lenge det høres kult ut. Og av og til er det teksten jeg fokuserer på. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Thendrup sier mye fornuftig nå. Klart man kan høre på musikk hvor man ikke skjønner teksten. Jeg blir bare litt lei av det, da jeg foretrekker å henge med på hva det snakkes om. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg hører da gjerne på IAM, rett og slett fordi det er chill, selv om jeg ikke skjønner bæret. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Daså, spansk rap: Nach Scratch y Nona - Basado en hechos reales Se filmen hos Youtube Forøvrig enig med Thendrup her. Da jeg var kid hørte jeg jo på engelsk musikk, men kunne ikke språket da. Forsto ikke en dritt, men det var fett å høre på Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Litt enig med begge parter her. Foretrekker hip-hop i et språk jeg forstår, men argumentene til T og den spanske tracken til P gjør det samtidig klart at det er meget vel mulig å like hip-hop hvor det rappes på et fremmed språk. Endret 5. mars 2009 av Torbjørn. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Fader, har fått lite tid til musikk/hiphop i det siste, MP3-spillern er utdatert og sitter fast i gravinga. PhoNte; dette var chill. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Chill var det så absolutt, det fikk en helt annen flyt på et annet språk enn engelsk Blue Sky Black Death - The Era When We Sang Se filmen hos Youtube Ear candy for dere som liker instrumentals. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ken Ring & Tommy Tee - BB Berättelsen Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) AZ feat Nas - How ya livin Endret 5. mars 2009 av NegerUngenSharu Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Aceyalone and RJD2 - Caged Bird Se filmen hos Youtube Noen som vet om noe bra litt "aggressiv" rap? Endret 5. mars 2009 av Flaringo Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Ice Cube har ganske mange aggressive låter. Men noen andre vet sikkert om noen som er enda mer aggressiv :-) Lenke til kommentar
NorThy Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Må si jeg har begynt å få sansen for Dirty Oppland. OnklP - Lillehammer Blues (Lil Street): Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Fryktelig mye bra her nå. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten denne tråden.. elsker å få ny musikk! Mtp at vi var inne på rap som ikke kun er på engelsk. Liker denne versjonen omtrent bedre enn den engelske, og forstår ikke ett ord Tror Tequila Sunrise var en av de første raplåtene jeg ble totalt hekta på, og da er det ingen vei tilbake. Cypress Hill - Tequila sunrise (Spanish version) Se filmen hos Youtube Endret 5. mars 2009 av fflex Lenke til kommentar
StianG- Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Se filmen hos Youtube Original Flavor - Beyond Flavor Lenke til kommentar
The Fox Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) En av verdens beste sanger! : D Naughty by Nature - Uptown Anthem Beklager dårlig kvalitet, men det var denne jeg fant på youtube... EDIT: En annen fet sang som jeg ikke fant er: Dj Pooh - Sex, money and Murder.. Favoritten min må være Oldschool rap sanger : P Endret 6. mars 2009 av The Fox Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Fredag 17. april (hold av datoen) braker det løs på Sentrum Scene!! National Rap Show feirer 15 år og har fått med seg selveste ICE CUBE på laget. Det blir en helaften spekket med moro i kjent stil styrt av NRS-duoen Tommy Tee og Dj Herkules. Kalaset skal kringkastes i både lyd og bilde, og de som var så heldige å få med seg tiårsjubileumet vet at dette kommer til å bli historisk. En bunke internasjonale og nasjonale artister er i dialog med oss for å pryde programmet for kvelden og flere navn blir kunngjort om kort tid. På National Rap Show sine sendinger skal det deles ut billetter i gøyale konkurranser så det er selvsagt viktig at ALLE flokker seg rundt radioapparatene fra ni til tolv hver fredag fremover. Som vår venn og trofaste lytter Dan Børge bruker å si: NATIONAL RAP SHOW? GRATTIS ALLE SAMMEN!!!! Thendrup tar av på hwradio om dagen, orntli godgutt på miksebordet Endret 6. mars 2009 av AvieN Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 MF Doom - Paper Planes Fått veldig dilla på Doom i det siste. Høyrt litt på DangerDoom albumet, Mm...Food, Doom og Madvillainy. Elsker samplene, stilen og generelt den slappe vokalen Noke meir eg burde sjekke ut? Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Noen her som hører mye på Eminem? spendt på hans release snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå