MKej Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Immortal Technique - Toast To The Dead Herlig låt, men elendig lyd på den versjonen. Finner bedre på Youtube Channel Live - Hip Hop Nation http://youtu.be/c1B5GmpsWEw Repost av en gammel slager! 1 Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Faen Onra har noen vilt deilige beats! Onra - Ms. Ho https://www.youtube.com/watch?v=PWcaPIOiD_0 1 Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Cannibal Ox gir endelig lyd fra seg! Endret 8. april 2013 av Anvlaibar Lenke til kommentar
Dopegame Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Ultra aka Tim Dog & Kool Keith - No Face http://www.youtube.com/watch?v=l3PsGEU_BnY RIP TIM DOG Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Aer- Take it Wrong. Sommer på gang! Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) There has been much discussion recently about a Wu-Tang Clan reunion tour and album, with this year marking the 20th anniversary of the crew's debut album, Enter the Wu-Tang (36 Chambers). It seems the plan may be coming to fruition, as a press release today announced the title of Wu-Tang's reunion album. The legendary crew's upcoming sixth studio album is set to be titled A Better Tomorrow, which is named after the tenth song on their second LP, Wu-Tang Forever. The album is due out in July, 2013. Wu-Tang again? Ah yeah, again and again! Endret 11. april 2013 av medlem-105082 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Lewis Parker - Hard Endeavour https://www.youtube.com/watch?v=UNbfBxGyHX8& Fresh beat! Endret 12. april 2013 av MKej 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Du poster jammen mye bra Mkej, takk for at du holder kvaliteten i tråden oppe med nye og gode låter! Lenke til kommentar
Skaal Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Lewis Parker - Hard Endeavour Fresh beat! Jeg trykket på videoen, fikk en melding på Facebook, glemte hva jeg hadde satt på, men jeg nikket automatisk mens jeg skrev svar på meldingen. Han her skal sjekkes ut! Heeeerlig! Deler også litt av det jeg hører på om dagene: The Doppelgangaz - Oh Well http://youtu.be/o1JzMjH01jQ Endret 12. april 2013 av Smål 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Er nettopp ferdig med et par-tre-fire gjennomlyttinger av 'Twelve Reasons to Die' av Ghostface Killah og Adrian Younge. Meget imponert over plata, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal sette den i forhold til andre Ghostface-album. Konseptet er jo noe helt annet, men jeg føler det er det beste jeg har hørt fra Ghostface på lenge. Produksjonen til Adrian Younge er en herlighet å høre på. Stor variasjon på hver låt, han endrer flittig på beaten uten å kjøre seg fast med en loop gjennom 3 minutter. Dette er ikke produksjon gjort på et gutterom, og bruken av live instrumenter gir låtene en ekstra varme. Tipper denne fyren kommer til å bli en stor bidragsyter innenfor hip-hop om han fortsetter innenfor sjangeren. Hele albumet spilles som en film, og hver låt har en sammenheng. Noe ala 'Only Built 4 Cuban Linx...' av Raekwon, eller 'Disposable Arts/A Long Hot Summer' av Masta Ace. Slike konsepter gjør album særegne, og det er en grunn til at de er såpass høyt rangert. Lyrisk er det du kan forvente av Ghostface med herlig historiefortelling. Kort forklart handler det om Tony Starks som jobber for mafiafamilien Delucas på 60-tallet, men ender opp med å starte sin egen mafiavirksomhet, og krigen er dermed i gang. Tony Starks blir drept og smeltet i vinyl, og hver gang noen spiller plata laget av vinylen, så blir medlemmer av Delucas drept av Ghostface Killah som hevn. En av favorittene på plata er Rise of the Black Suits, hvor Ghostface rapper om sin avgang fra Delucas. Jay Delucas put me with the fam to grow / I was a boss amongst white boys rockin' the flow / I had hoes, bankrolls and minks by the dozen / My rise through power was quick, they just wasn't trying to make me a made man / They fucked up the game plan / I blacked out on 'em and started my own Clan Masta Killa, Inspectah Deck og Cappadonna gjør noe herlige gjesteopptredner. Spesielt Masta Killa sin rolige flow passer produksjonen perfekt. Killa Sin som kanskje noen kjenner fra Killarmy dukker også opp, og leverer en råskap jeg virkelig savner fra 90-tallet. Anbefales! Endret 16. april 2013 av medlem-105082 Lenke til kommentar
""" Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 God "anmeldelse". Tenkte faktisk jeg skulle kjøre igjennom plata et par-tre ganger i morgen siden jeg ikke fikk tid i kveld. Har så sinnsykt troa. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Tror ikke du blir skuffa! Lenke til kommentar
2ore Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) The Pharcyde kommer til Oslo for å spille Bizarre Ride II the Pharcyde på Sawol i morgen. Blir bra! The Pharcyde - Passin' Me By Edit: Passer vel bedre en låt fra den akutelle plata. Endret 17. april 2013 av Spleen Lenke til kommentar
""" Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Tror ikke du blir skuffa! Det stemmer veldig godt. Fikk faktisk tid til å spille igjennom skiva en gang i går kveld pga. Paradise Hotel, og jeg ble nesten skremt over hvor fett det låt. Har silt igjennom skiva tre ganger i dag au, og jeg slår dermed fast at dette er det beste hip hop-albumet siden 1995s Liquid Sword, og et av tidenes fem hip hop-album. Joda, det er kanskje litt tidlig og si noe sånt etter 4-5 runder, men gud bedre så fett det låter. Låtene, produksjonen, rapperne, coveret, konseptet og historiefortellingen er alt jævlig kult. Dette er faktisk en av de absolutt beste produksjonene jeg noensinne har hørt. For et sinnsykt fett sound! Så vidt jeg skjønte er den utgitt på CD, vinyl og tape? Eller ble det ikke noe av sistnevnte? Noen steder innlands eller utlands man kan får tak i vinylen (og tape?), eller? Noen som har noen tips? Regner med at det er umulig og få tak i en av de limiterte versjonene siden jeg er så jævlig treig? Endret 17. april 2013 av Cutman Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Stemmer at albumet er utgitt på CD, vinyl og kassett. Kassetten kommer i to forskjellige versjoner, hvor den ene er en alternativ remix av albumet produsert av Apollo Brown. Den andre versjonen er selvsagt originalen av Adrian Younge. Begge disse kommer i begrenset antall. Hos BandCamp kan du velge mellom å kjøpe komplett standard vinylpakke med instrumental, eller hver for seg. Da kan du i tillegg laste ned albumet i ønsket format (MP3, FLAC osv.) mens du venter på posten. Jeg vet ikke om noe norske butikker som har albumet på vinyl inne. Fant det ikke hos Platekompaniet i alle fall. Det finnes også et par eksklusive versjoner igjen til overs. Hos GetOnDown får du albumet på farget vinyl, eller så kan du velge "12 Delucas Version" som er begrenset til 400 kopier, og som inneholder CD, vinyl, kassett (Apollo Brown), og en del andre godsaker. Denne pakken måtte jeg slå til på! - 2-LP with vocals & instrumentals, on blood red & clear mixed vinyl- The LP jackets come with unique 12 Reasons comic book art - 2-CD's with Vocals & Instrumentals (Japanese version of the CD release) - 12 Reasons to Die Vol.1 Comic Book by Black Mask Studio's - Cassette-only album by Apollo Brown, with remixes of each song on 12 Reasons to Die - Double-sided poster with cover and comic book art, exclusive to GetonDown.com orders - 12 1/2" x 12 1/2" x 1 1/4" screen-printed outer box by AntiDesigns with unique 12 Reasons graphics Dessverre så er pakken som inneholder kassetten med Adrian Younge utsolgt. Denne var begrenset til bare 100 kopier totalt og inneholdt enda mer eksklusivt innhold. Du kan sjekke den ut her. Endret 17. april 2013 av medlem-105082 Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Faen så digg låt. Sol - Dope 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Det finnes også et par eksklusive versjoner igjen til overs. Hos GetOnDown får du albumet på farget vinyl, eller så kan du velge "12 Delucas Version" som er begrenset til 400 kopier, og som inneholder CD, vinyl, kassett (Apollo Brown), og en del andre godsaker. Denne pakken måtte jeg slå til på! Ahh, fett. Lurer på om jeg må slå til på denne, tross prisen (blir vel nesten 600 kr inkl. porto). Ugh! Forresten, noen som har hørt Czarface? Valgte å sjekke ut noen låter nå pga. det kule coveret. Låter jævlig fett! Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Ahh, fett. Lurer på om jeg må slå til på denne, tross prisen (blir vel nesten 600 kr inkl. porto). Ugh! Forresten, noen som har hørt Czarface? Valgte å sjekke ut noen låter nå pga. det kule coveret. Låter jævlig fett! Vet. Husker ikke hvilket distribusjonsselskap GetOnDown bruker, men de tar seg jævlig godt betalt for frakta. Tror bare de har ett alternativ også, så man kan ikke velge noe billigere som f.eks. USPS. Czarface er en fet skive, typisk 90-talls boom bap. 7L produserer gode beats, og Inspectah Deck skuffer aldri. Svakeste leddet er Esoteric som blir satt i skyggen når det kommer til flow og lyrikk. Men alt i alt så er plata fortsatt herlig. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Damevokalen på Twelve Reasons To Die er til tider helt jævlig, kjempetynt på de høye tonene og høres ut som de skal dette sammen når som helst. Spesielt 2:28 og utover - "They killed him" - ødelegger første låta hvor Ghostface-versa er herlige. Syns også trommene mangler litt trøkk på enkelte låter, basstromma som ikke kommer godt nok fram, men veldig bra live-feel - høres ut som dem har hatt en trommis i studio. Kult sound og konsept, bra album, men ikke fantastisk. Edit: Skulle likt å høre Apollo Brown-versjonen, dukker vel opp på internett etterhvert. Fjorårets Wu-Block hadde bedre enkelt-låter, mer "standard" hip-hop selvfølgelig. Crack Spot Stories, Guns For Life og spesielt Drivin Round: https://www.youtube.com/watch?v=wckaipsNoHk Endret 19. april 2013 av Tremolo Lenke til kommentar
MKej Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Ghostface Killah feat. Masta Killa, U-God, Killa Sin and INS Deck - Murder Spree http://www.youtube.com/watch?v=cgGp2Zzg9pc& Fra Brown tape Endret 19. april 2013 av MKej Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå