Thend Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Synes ialfall Talib Kweli, A Tribe Called Quest, Little Brother og Immortal Technique fortjener å være på lista i førstepost! A Tribe Called Quest dekkes jo av Native Tongues. Nei, nå, altså. Her må de gjera heimeleksene dykkar. (ellers er jeg enig) Endret 9. januar 2009 av Thendrup Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Synes ialfall Talib Kweli, A Tribe Called Quest, Little Brother og Immortal Technique fortjener å være på lista i førstepost! A Tribe Called Quest dekkes jo av Native Tongues. Nei, nå, altså. Her må de gjera heimeleksene dykkar. (ellers er jeg enig) Les editen min, din tard Blir vanskelig etterhvert dette. Jeg kan ikke/gidder ikke å skrive inn alles favorittrappere, selv om de fleste av de siste forslagene var gode. Må allikevel ha en måte å løse dette på. Jaja, skjønte jo det. Men du behøver bare ta med "de store" Lenke til kommentar
Thend Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Les editen min, din tard Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 9. januar 2009 av Thendrup Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Heh, skal vi fortsette slik kan vi jo la den lista fortsette i det uendelige. The Ummah, Madlib, Gill Scott Heron, P.R. og C.L., The Roots etc. Men er så klart enig i at de mest inflytelsesrike rapperne/gruppen skal få en plass på lista. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor What the fuuuu... xD Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Onyx Glemmer aldri de gangene jeg satt klistra forran MTV back in the 90's og hørte på Slam Harder. Ahh, for en tid. Edit; husker ikke helt, tror det var på slutten av barneskolen, så ca. 1999-2000 jeg fikk mitt første syn. For ikke å snakke om Warlocks og Tommy Tee. Hadde Takin' Ova-singelen, men fant den aldri igjen dessverre. =/ Endret 9. januar 2009 av Onyx Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Synes denne her remixen med Eazy-E, 2Pac og The Game er ganske fengende faktisk. Flott tråd forresten. =) Endret 9. januar 2009 av medlem-105082 Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Da har jeg lagt til en del navn på lista, noen som ble foreslått og noen på eget initiativ. Fresh Prince, helt enig, hørte den remixen for en god stund siden, utrolig hvor godt versene til Eazy og 2Pac sitter på beaten. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jay-Z: Reasonable Doubt, straks på NRK1. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Synes ialfall Talib Kweli, A Tribe Called Quest, Little Brother og Immortal Technique fortjener å være på lista i førstepost! A Tribe Called Quest dekkes jo av Native Tongues. Nei, nå, altså. Her må de gjera heimeleksene dykkar. (ellers er jeg enig) Fremdeles kan man argumentere for at A Tribe Called Quest var tidløse, mens Jungle Brothers og De La Soul var det i mindre grad (Eller er det bare meg som føler det slik? ) X-Clan - Funkin Lesson [1990] Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jay-Z: Reasonable Doubt, straks på NRK1.Så dokumentaren. Premier, Jay-Z, Ski, Irv Gotti. Alt i alt en helt grei dokumentar om førstealbumet. Han er helt klart bedre når han holder seg til streetlevel, men spar meg for Foxy Brown. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Foxy Brown er jo dritheit i den dokumentaren (om det er den samme som jeg har sett før.) Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Mja, hyllene var jo solide, Thendy, men liker ikke stemmen hennes. =/ Skal høre litt på Reasonable Doubt seinere i kveld. Endret 10. januar 2009 av Onyx Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Black Milk - The Matrix (feat Pharoahe Monch, Sean Price)Fra et av fjor årets beste album, Premo on the beat Enjoy. Black Milk er virkelig en artist å ta en titt innom. En låt fra Tronic, og låta blir enda bedre med real instruments. Black Milk - Losing out (feat Royce Da 5'9) Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
mesha Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg også så Jay-Z dokumentaren. Jeg har aldri hørt noe spesielt på Jay-Z, eller i det hele hatt kunnskap om han. Men etter dokumentaren så ble jeg litt imponert over hvordan han skriver tekstene, beats osv. JDet er nok en grunn til at han er en av de største rapperene nå til dags. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Digg med ny tråd ja! Og den Jay-Z dokumentaren hørtes interessant ut, det må sjekkes ut. Så legger jeg ved en sang, en av mine favoritter. Cunninlynguists' - Seasons (feat. Masta Ace) Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Nå som det er ny tråd så må vel jeg òg bidra med litt godsaker! Jeg vet ikke hvor kjent dere er med Kool Keith og Tim Dog collaboen "Ultra", men mye fett på deres "Big Time"-album. Her er sang som like så godt kunne vært på "First Come, First Served": Ultra - Super Luv (dra frem til 55 sek) Endret 10. januar 2009 av Big SturL Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jay-Z er freakin' awesome. Så han på Hove, var off the hook! Ingen som har noe nytt om festival-sommeren? Lenke til kommentar
NorThy Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Skulle meine Mobb Deep burde vær på listen i første post. En grunn : Mobb Deep - Survival of the Fittest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå