Torbjørn. Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 "I am working to put out a Black Star project for people to buy sometime next year. Me and Mos [Def] are focused on independence and quality of sound. We’re really into a Madlib/Dilla thing right now. Anything you hear from us is probably going to be that type of sound." Yess..! Det kan bli rått, men jeg får prøve å ta ned forventningene så jeg ikke blir skuffet Må bare slenge ut en liten takk til alle her inne som har postet så mye bra opp gjennom årene jeg har vært her. Har alltid vært et hip hop-hode, men må innrømme at det ofte bare har blitt med Illmatic og noen får andre album som jeg har hatt for hånd der og da, uten å ta meg tid til å finne noe nytt og gammelt nytt. Jeg har sovet på mye fordi jeg rett og slett ikke har giddet å leite. Nå - noen år eldre, men fortsatt like barnslig og dum - har jeg virkelig fått opp øynene for mye jeg, som sagt tidligere, ikke har likt, og jeg har virkelig lært meg å sette pris på alt av musikk som produseres rett fra leveren. Skal sies at dette kan være en smule overdrivelse fra min side, men jeg føler forsatt at mye av det jeg hører på nå ikke hadde vært i hyllen min hadde det ikke vært for alle de gode anbefalingene. "Noen trenger bare et spark i ræven for å komme i gang." Dette er den eneste tråden jeg følger i forumet Aldri hørt om han før, men fy faen dette var saker! Herlig sample selection, crazy chops. "The Power Move" beaten har gått på repeat i hele kveld.. Har han twitter, bandcamp elrn ? Profound - That's How It Is (prod. Disko dave) Takk for tipset btw Det er et enormt nivå på det han holder på med. Han har virkelig et sjeldent øre for hiphop skal høres ut; hvordan samples skal choppes og settes sammen igjen til noe nytt, hvordan trommer skal legges, hvordan basslinjer skal programmeres. Det er gjennomført kvalitet. Du finner han på twitter her: https://twitter.com/#!/DiskoDaveBBB Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Leser rykter om at Heavy D er død. Enda ikke funnet konkrete kilder på at dette stemmer, men ser ut som det ikke er en spøk. Endret 8. november 2011 av medlem-105082 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Leser rykter om at Heavy D er død. Enda ikke funnet konrete kilder på at dette stemmer, men ser ut som det ikke er en spøk. Det stemmer nok. http://www.tmz.com/2011/11/08/heavy-d-dead/#.Trmr_ITDwmg http://www.youtube.com/watch?v=VJEbfeG2oAE Hvil i fred. Endret 8. november 2011 av MKej Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Det har alltid vært endel underlige samarbeid i musikken, og dette er definitivt ett av dem. Her er en single fra 2002 med Bone Thugs-N-Harmony i samarabeid med ingen ringere enn selveste Phil Collins! http://www.youtube.com/watch?v=jCKcQ2qylyI&feature=related Sjekk ut stenansiktet til Phil. Men de skal ha kred for å gå nye veier. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Trist. Synes det er mange legender innenfor hip-hop som går bort for tiden. ------------------------- I dag er det 18 år siden Wu-Tang Clan lanserte sitt debutalbum, Enter the Wu-Tang (36 Chambers). I mine øyne det perfekte hip-hop album. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck http://www.youtube.com/watch?v=uMd0gbrXceI Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Halftime med DJ Avee & Dj 3D - 2 timer med non stop hip hop. Gjester: Bl.a. Apollo Brown og Immortal Technique. Helt rått folkens, helt rått. Dette er knask for hoder! Men spol over de første 10 minuttene, er endel lydproblemer du slipper å høre da. Endret 10. november 2011 av Avien 3 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Halftime med DJ Avee & Dj 3D - 2 timer med non stop hip hop. Gjester: Bl.a. Apollo Brown og Immortal Technique. Helt rått folkens, helt rått. Dette er knask for hoder! Men spol over de første 10 minuttene, er endel lydproblemer du slipper å høre da. Den har jeg sett. Gleder meg til O.C.& Apollo Brown album! 1 Lenke til kommentar
finger Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Synd at Heavy D går bort så alt for stille i bakgrunnen. Endret 10. november 2011 av finger 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Da er det kommet 4:55 minutter med snippets fra det kommende M.O.P. albumet, Sparta. I mine ører høres dette ganske greit ut! Alltid skeptisk til Snowgoons, men høres ut som de har klart å få til en produksjon som passer Fame og Danzinie. Dog er det selvfølgelig vanskelig å gå utifra korte lydklipp. Hva synes andre som er fan av gutta? M.O.P. - Sparta snippets http://www.youtube.com/watch?v=QNiQaYMZcMw Lenke til kommentar
fflex Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Han her kommer til å bli STOR Astro - Lose yourself (remix) 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Han her kommer til å bli STOR Stor på å kopiere andre? Kan hende, jeg for min del synes det bare er teit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Synes han gjorde det ganske bra flow-messig. Hvor mange av disse artistene skriver noe eget i slike konkurranser? Det er jo helt i starten av karrieren, og han gjør det bra. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Husk at han deltar i X-factor. At han skriver sine egne tekster og gjør låtene til noe litt annet, hva mer skal man forlange? Ungen er 14 år og har en flow som er veldig bra, om du spør meg. Endret 13. november 2011 av fflex Lenke til kommentar
MKej Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Sean Born - Go Hard (Prod. By Kev Brown) http://www.youtube.com/watch?v=Yrj2rKXK0T4 Sean Born is set to release his new album "Behind The Scale" Janaury 24th with Mello Music Group About The Album: The rugged new project from Low Budget's Sean Born is gauranteed to knock people back with its brash lyrics depicting street life at its gritty coldest alongside the heavy soulful production of Kev Brown, Oddisee, Dunc of DTMD, Quartermaine, and Kenwood. The new album, Behind The Scale, will be available January 24th digitally, cd, and vinyl. Gleder meg! 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 7 år siden vi mistet en av våre villeste MCs innenfor hip-hop. Snakker jo selvfølgelig om ingen andre enn Ol' Dirty Bastard. Lurer på hvem som stakk av med seieren i denne talentkonkurransen ... http://www.youtube.com/watch?v=7dy2D8vVxRE "They're fragile as eggs!" *ODB voice* Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Degos - Shisko Spliff http://soundcloud.com/break-records/degos-2003-el-mixtape-15 2003 El Mixtape er verdt å sjekke ut hvis man er into norsk rap! ------- Noen som har innsikt i hiphop på spansk, og kunne gitt meg noen sentrale navn? Lenke til kommentar
Armador Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Et spørsmål til etablerte hip-hop hoder! Leter etter en skive, men er ikke så lett. Noen som vet hvor jeg kan få tak i Chronic Irresponsibility plata til El Fudge? Lenke til kommentar
Populært innlegg Torbjørn. Skrevet 14. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. november 2011 Jeg hadde gleden av å være tilstede på Elzhi-konsert på lørdag, da Europaturneen hans hadde nest-siste stopp i Bienne i Sveits Han hadde med seg band og spilte et utvalg låter både fra Elmatic og resten av solodiskografien og med Slum Village. Har hatt bedre konsertopplevelser, da både publikum og deler av bandet hans virket noe uinspirerte, førstnevnte hovedsaklig pga at mange ikke kan engelsk godt nok til å respondere på det Elzhi og bandet gjorde på scenen. Men Elzhi var heelt syk på mic-en og scenen, og bekreftet inntrykket av at han sannsynligvis er verdens beste mc. For en rapper han er! At hen eier alt og alle på rimstruktur og patterns vet vi jo, men her tok han helt av når det gjelder flowing, også. Vekslet helt effortless mellom ulike flows, med innslag av helt dumville doubletime flows, freestyles osv. Han var i storform, rett og slett. Imellom sangene henvendte han seg til publikum og snakket om hvor stort det var for han å få anledning og få lov til å turnere rundt Europa, etter så mange år med innsats, med fokus på å forbedre og perfeksjonere ferdighetene sine og etter aldri å ha gitt opp troen på det han drev med. Det var ganske rørende. Etter konserten ble han igjen ved scenen for å møte og snakke med de som ønsket det. De solgte også t-skjorter, CD-er og vinyl. Jeg snakket med han i noen minutter, om hvordan konserten hadde gått, om at publikum i Sveits kanskje ikke er så gode i engelsk, om hvordan det var for han å endelig få sjansen til å turnere i Europa, om hvor høyt jeg setter han som rapper, om at jeg så på han som en "blessing for hiphop" osv Han var en utrolig ydmyk person, som tok seg tid til hver enkelt. Han sa at han satte utrolig pris på det jeg sa; "you actually just made my evening, man.., osv". Dette er vel slikt artister sikkert kan lire av seg i slike øyeblikk, men fikk på ingen måte inntrykk av at han var en type som er falsk. Han virket bare utrolig takknemlig for å få lov til å spille foran folk som liker musikken hans, og få møte folk som virkelig verdsetter kunsten og arbeidet hans. Jeg har vært på mange hiphopkonserter, og de fleste artistene er hyggelige, ydmyke folk. Det var likevel spesielt å få oppleve Elzhi live. Det hadde jeg faktisk aldri trodd jeg skulle få gleden av. For en som har hørt på musikken hans i så mange år og som setter ham så høyt på musikkhimmelen var det en fantastisk opplevelse. Stort. http://www.youtube.com/watch?v=78Mtwi8MzEE Dette rocker vilt med live band og Elzhi.. --- PS. Mulig sveitsere generelt henger en smule etter når det gjelder å forstå engelsk, men de kompenserer bra med å reppe b-boy-kulturen! En hel rekke b-boys (og et par girls!) blant tilhørerne danset og nærmest battlet hverandre på gulvet mens vi ventet på Elzhi. Jeg har jo noen moves, jeg også, og boogied my way inn i cipheren for å reppe Norge, vise at nordmenn know what time it is og generelt bare sette skapet på plass, men ble en novise i forhold til de gutta der. Her snakker vi breakdancing på avansert nivå og med style. Litt surt, men aller mest moro å bli blåst av banen av alt fra tenåringer til voksne sveitsiske b-boys, som for øvrig alle viste seg å være hyggelige da jeg snakket med dem etterpå 10 Lenke til kommentar
mesha Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 “My name synonymous with prominence, I’m to hip hop what Obama is to politics” 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå