Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.

ehs5

Anbefalte innlegg

"I am working to put out a Black Star project for people to buy sometime next year. Me and Mos [Def] are focused on independence and quality of sound. We’re really into a Madlib/Dilla thing right now. Anything you hear from us is probably going to be that type of sound."

Yess..! Det kan bli rått, men jeg får prøve å ta ned forventningene så jeg ikke blir skuffet :)

Må bare slenge ut en liten takk til alle her inne som har postet så mye bra opp gjennom årene jeg har vært her. Har alltid vært et hip hop-hode, men må innrømme at det ofte bare har blitt med Illmatic og noen får andre album som jeg har hatt for hånd der og da, uten å ta meg tid til å finne noe nytt og gammelt nytt. Jeg har sovet på mye fordi jeg rett og slett ikke har giddet å leite.

Nå - noen år eldre, men fortsatt like barnslig og dum - har jeg virkelig fått opp øynene for mye jeg, som sagt tidligere, ikke har likt, og jeg har virkelig lært meg å sette pris på alt av musikk som produseres rett fra leveren. Skal sies at dette kan være en smule overdrivelse fra min side, men jeg føler forsatt at mye av det jeg hører på nå ikke hadde vært i hyllen min hadde det ikke vært for alle de gode anbefalingene.

"Noen trenger bare et spark i ræven for å komme i gang."

Dette er den eneste tråden jeg følger i forumet :)

Aldri hørt om han før, men fy faen dette var saker!

Herlig sample selection, crazy chops. "The Power Move" beaten har gått på repeat i hele kveld..

Har han twitter, bandcamp elrn ?

Profound - That's How It Is (prod. Disko dave)

Takk for tipset btw

Det er et enormt nivå på det han holder på med. Han har virkelig et sjeldent øre for hiphop skal høres ut; hvordan samples skal choppes og settes sammen igjen til noe nytt, hvordan trommer skal legges, hvordan basslinjer skal programmeres. Det er gjennomført kvalitet. Du finner han på twitter her: https://twitter.com/#!/DiskoDaveBBB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Leser rykter om at Heavy D er død. Enda ikke funnet konkrete kilder på at dette stemmer, men ser ut som det ikke er en spøk.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Da er det kommet 4:55 minutter med snippets fra det kommende M.O.P. albumet, Sparta. I mine ører høres dette ganske greit ut! Alltid skeptisk til Snowgoons, men høres ut som de har klart å få til en produksjon som passer Fame og Danzinie. Dog er det selvfølgelig vanskelig å gå utifra korte lydklipp. Hva synes andre som er fan av gutta?

M.O.P. - Sparta snippets

http://www.youtube.com/watch?v=QNiQaYMZcMw

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Synes han gjorde det ganske bra flow-messig. Hvor mange av disse artistene skriver noe eget i slike konkurranser? Det er jo helt i starten av karrieren, og han gjør det bra.

Lenke til kommentar

Sean Born - Go Hard (Prod. By Kev Brown)

http://www.youtube.com/watch?v=Yrj2rKXK0T4

Sean Born is set to release his new album "Behind The Scale" Janaury 24th with Mello Music Group :D

About The Album:

The rugged new project from Low Budget's Sean Born is gauranteed to knock people back with its brash lyrics depicting street life at its gritty coldest alongside the heavy soulful production of Kev Brown, Oddisee, Dunc of DTMD, Quartermaine, and Kenwood. The new album, Behind The Scale, will be available January 24th digitally, cd, and vinyl.

Gleder meg!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...