Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat som at jeg ikke kan forstå meg på hvordan folk liker drone, forstår jeg meg ikke på folk som liker hiphop. Jeg tror det er fordi jeg ikke skjønner teksten. Er det sånn at man må få med seg teksten for å like hiphop? Eller hva er det med hiphop som folk liker?

Lenke til kommentar

En kan vel ikke like alt? Selv kan jeg ikke fordra det meste av noise, metalcore, pop og alternativ rock, samtidig som jeg liker drone.

Og ja, det er fult mulig å like hip-hop selv om man ikke forstår teksten. Uansett, så blir jo selvfølgelig låtene bedre når du skjønner teksten, med mindre det er en dårlig tekst. Selv, så liker jeg hip-hop hovedsaklig pga. beats, flow, attitude, tekst og teknikk.

Låt jeg har ganske sansen for:

Lenke til kommentar

All ukjent musikk må man jo sette seg inn i. Jeg tror dog man må sette seg ekstra inn i hip hop for å få ett innblikk på hvordan det er. Det er jo en unik sjanger, med tanke på at man snakker i rytme. (enkelt å greit.)

Men som jeg sa, det gjelder vel bare å sette seg rolig ned å faktisk høre ordentlig på hip hop. Dette gjelder også tekst. spesielt tekst, i veldig mange tilfeller.

Jeg forøvrig skjønner meg ikke på Metal, når de skriker. Men jeg har ikke satt meg nok inn i sjangeren til å kunne si noe om det. :tease:

J Dilla - "Won't Do"

http://www.youtube.com/watch?v=vVYza0NiWuU

Lenke til kommentar

Hiphop-attituden ja.. *Grøss* Tror det holder å se på bildene for meg jeg hehe. Det holdt i massevis :D Huff jeg blir nesten flau.

De fleste av dem er ikke så "gangsta" som de gir seg ut for å være ikkesant? Både håper at de ikke er det, og at de er det.

edit: Jeg er veldig glad i beats da. Så hvis det er en god beat i f.eks en hiphoplåt så sitter jeg bare å følger med på beaten.

Dritbra beats her: SumaFM @ Winamp

Endret av N*
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvorfor liker noen opera? Metal? Country? Klassisk? Joik? Rock? Jazz? Techno? Forstår meg virkelig ikke på noen folk, tenk å like en annen musikksjanger enn meg. Blir du flau av tjukke damer som knuser glass i operasalen? Enn med metallgutta som river av seg skjorten, og brøler i mikrofonen? Eller cowboyene med revolver? Hva faen liksom, vi lever i 2011, ikke 1888.

I dag er det forresten 14 år siden Biggie Smalls døde.

"I dont wanna live no more

Sometimes I hear death knockin at my front door

I'm livin everyday like a hustle, another drug to juggle;

Another day, another struggle"

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Om du er glad i beats så sjekk ut litt instrumental hip-hop, også kalt trip-hop. Noen fine starters:

DJ Shadow - Endtroducing.....

RJD2 - Deadringer

J Dilla - Donuts

Om du ikke har Spotify så slenger jeg med én låt fra hver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...