Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.

ehs5

Anbefalte innlegg

Ja, største artisten for min del. Tupac, Notorious B.I.G osv er jo legender, men Guru var den artisten som fikk meg til å høre på rap. Ghostface killa er rå, har du et album å anbefale?

vil legge til wu massacre. Sammen med Method Man og Raekwon lagde de et av de beste rap-albumene i fjor imo

Glemte helt at dete var Raekwon og ikke Redman som hadde vært med på plata

Endret av Stephenjazz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Kan noen forklare meg hvordan spoileren virker? Jeg får ikke legget ut vids fra youtube.

Mener du

[media]http://www.youtube.com/watch?v=WCYbZZTEwiM&feature=related[/media] 

?

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Synes at hip-hop sjangeren er blitt så annerledes de siste årene. Er blitt så "pusete". Kanskje hip-hopen blir bedre igjen i fremtiden? :D

Hadde vi vært spart for artister som Akon, Sean Kingston,Pitbull tpain, Erik og Kriss hadde du kanskje ikke hatt et inntrykk av at hiphop sjangeren er "pusete"

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det finnes fortsatt god hip-hop, du må bare vite hva og hvem du skal se etter.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Det finnes fortsatt god hip-hop, du må bare vite hva og hvem du skal se etter.

Selvfølgelig, og jeg har noen artister som jeg hører på fra nåtiden. Men er så lei av at det er Sean Kingston, T-Pain og alle disse med autotunestemmer som blir mest populære :(

Lenke til kommentar

Kunne trengt litt tips til noe bra hip-hop. Her er lista mi, så gjerne noe innen samme område (evt. noe annet bra): Proper Hip Hop

Takker. ;)

Sjekk ut disse albumene.

GZA/Genius - Liquid Swords (1995)

Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx (1995)

Ghostface Killah - Supreme Clientele (2000)

Evige klassikere, og alle tre er medlemmer av Wu-Tang Clan (som jeg ser du har i lista di). Sjekk gjerne ut resten av medlemmenes album også, det meste er gull.

Og mine aller største favoritter innen hip-hop, for øyeblikket

Madvillain - Madvillainy (2004)

J Dilla - Donuts (2006)

love0001.gif

Endret av CypheroN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes dere om ny hip-hop som kommer ut? Chamillionaire, Akon og liknende. Hva synes dere om hvordan denne sjangeren har blitt, i forhold til tidligere hip hop?

- empetre

Det der er jo kommersielt søppel fra musikkindustrien. Men lages mye bra hip-hop nå også, enten man liker det hardt, rått og blodig eller chill, smooth og smart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg disse to. Startet først med den øverste, og gikk etterhvert løs på den andre etterhvert. Du finner garantert mange godbiter.

Kollektivet OFWGKTA anbefales også. Kollektivet består av 10 relativt unge medlemmer som er i alderen 17-21.

Hvis du liker litt useriøs, men rå rap, så anbefales disse karene absolutt. På www.oddfuture.com ligger alle platene/mixtapene ute helt gratis. Tyler, the Creator - BASTARD, Earl Sweatshirt - EARL og OFWGKTA - Radical er fine utgangspunkt.

Har vært en fan helt siden denne videoen av OFWGKTA sitt yngste medlem, 16 år gamle Earl Sweatshirt ble postet i hiphop-tråden i Juni:

Edit: Tyler har også kanskje en av de morsomste/sykeste twitterkanalene der ute! http://twitter.com/fucktyler

post-149479-0-83804900-1297108792_thumb.jpg

post-149479-0-33007000-1297108868_thumb.jpg

Endret av Crippled
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...