Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Noen som skal på blå i morra? Tech n9ne opptrer.. Måtte ha en over 25 som kunne skrive under på ansvar, for at jeg på 16 skulle få komme inn.. så fantastisk at bror min er 18, alle folka her er 18, foreldre kan ikke, og venners foreldre ser rart på meg når jeg spør... ÆSJ! Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Han gjør det. Hørt albumet han gjorde sammen med Roc C? Nei, det har jeg ikke. Bra saker, sier du? Jepp. Sjekk The Transcontinental på tubern. Pretty damn. HOT! lager de, også! Broren hans, Tzarizm, har også ferdigheter innen beatmaking. Du har sikkert hørt om albummet som han slapp sammen med rapperen Vis Major, som jeg synes er en fet mc. og flow. Jeg har ikke hørt om det albumet eller de gutta der i det hele tatt. (Ja, det er mulig). Høres bra ut. Gøy det som skjer i hip-hop for tiden; er en del fete undergrunnscamper nå som 'knows what up', f.eks: Mello Music Group med Apollo Brown, yU, Oddisee, Kenn Starr, Black Milk, Finale m.fl; Doxside Music Group med MidaZ the BEAST, Vis Major, Synopse, Butta Verses, Tzarizm, IMAKEMADBEATs m.fl, og flere. Artister som i utgangspunktet ikke har noen som jobber for seg, og med rammevilkår som gjør det nær umulig å slå igjennom. Men de mister ikke motet, og gjennom årevis med finsliping av skillsa kan de hevde seg på sine egne vilkår og ukontrollert av de store slemme finansmennene i musikkbransjen, Samtidig organiserer de seg og finner kreative, alternative måter for å spre/promotere musikken sin på. Totalen blir da at de utgjør et veldig FRISKT pust inn i hip-hop-universet. Eksempler på slike LPs (som den nerden jeg er legger jeg ved coverbilde, det gir ofte et lite ekstrainntrykk): yU - Before taxes (2010) Diamond District (yU, Oddisee, X.O.) - In the ruff (2009) Finale - A pipe dream and a promise (2009) Shawn Jackson - A brand new old me (2010) The Regiment - A new beginning (2009) Apollo Brown - The reset (som alle her i tråden kjenner til, 2010) John Robinson & Lewis Parker - International Summers (2010) The Heart & Brain (Tzarizm & Vis Major) - Mbodiment (2010) MidaZ the BEAST - The life and times of Grizzly Adams (collection, 2010) IMAKEMADBEATS & Roc C - The transcontinental (2009) Epsilon Project - Audacity EP (2010) Aarophat & Illastrate as Black Noise - The black noise LP (2009) Cy Young - Exactly! The LP (2009) Apollo the GREAT - H.I.M. 2 (2010) Jeg synes alle disse er bra, og noen av dem er sinnsykt bra. Det er en del flere også, som jeg ikke kommer på akkurat nå. Beklager spammen (!) 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Spam = Stupid Pointless Annoying Messages, detta var GII, altså et Godt informativt innlegg! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Fashawn, sammen med Dj Green Lantern har lagd en "hyllest" til Nas sitt Illmatic album. Her er en av mine favoritt tracks fra albumet Ode To Illmatic: Fashawn - Represent (Remix) http://www.youtube.com/watch?v=xnCBoJ8UZ_Q Endret 28. juni 2010 av fflex Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Gooodshit, Torbjørn.! Ramla over et Madlib-intervju, det første på 4 år(?), som til tross for å være fanboyish til den store gullmedaljen, er grei lesing på morrakvisten. The Madlib Mystique Lenke til kommentar
MKej Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Nice post indeed, Torbjørn.! Har 2 LP'er som jeg vil legge til i den lista: Sean J – A Tree By Itself Ligger gratis her: http://seanj.bandcamp.com/ Beste spor: 9.Full Strength Awon & Kameleon – Love Supersedes Ligger gratis her: http://kameleonbeats.com/album/love-supersedes-lp Beste spor: 12.Crimes Of Passion Kom gjerne med feedback om hva deres syns om disse 1 Lenke til kommentar
RonF...ingSwanson Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 The Almighty RSO - Summer Knights http://www.youtube.com/watch?v=chdA6mHcQG4 MKej: Lasta ned nå. Skal sjekkes Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Noen som skal på blå i morra? Tech n9ne opptrer.. Måtte ha en over 25 som kunne skrive under på ansvar, for at jeg på 16 skulle få komme inn.. så fantastisk at bror min er 18, alle folka her er 18, foreldre kan ikke, og venners foreldre ser rart på meg når jeg spør... ÆSJ! Hehe, skjønner frustrasjonen! En del kompiser av meg som skal ditt. Kan dessverre ikke dra ditt selv, ettersom jeg reiser imorgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Jeg kom meg dit! Backstage 2 ganger (Var en som jobba på blå som tok ansvaret for meg, så jeg vart henta opp 2 ganger for å møte legenden, som eneste i lokalet som fikk det ), fikk autograf, tatt både han og krizz i hånda flere ganger, bilde med begge to (WAAAA IM STOKED), og det var et helt SYKT show! Synd for de som ikke kom dit Må si en ting til: De hadde en syk koreografi, han og krizz sang hvert sitt vers i f.eks Midwest Choppers, mens de pekte på hverandre med kule moves osv. Kreativt med sanger som ble mixxa på en fet måte (Du kom inn og ut av en sang), og showet var smekkfullt av action, ikke et sekund der man kjeda seg! SYKT! Endret 29. juni 2010 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
RonF...ingSwanson Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hørtes fett ut JonasKs;) Matsemann er broren din eller? Fikk forresten billettene til Wu-konserten idag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Ja, hvordan visste du? Han som tok bildene av meg og tech n9ne og krizz flickr Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Fett Jonas. ----- Noen som har hørt denne versjonen da? http://www.youtube.com/watch?v=DDVGg9cB84g Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Greit nok, har hørt Adam Tensta mye bedre før. (Artig at en hvit fyr og en svart fyr har KLIN lik sveis. ) _____ De som tør/har veldig musikalsk åpne sinn kan sjekke ut det nye albumet til Smoke Weed Touch. Ny norsk dobbeltironisk og superlavbudsjettert hiphop preget av forakt for sjangergrenser, brudd på musikalske konvensjoner og en forkjærlighet for pingpong. Endret 30. juni 2010 av Enok3000 Lenke til kommentar
MKej Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 MED - Classic featuring Talib Kweli (Prod. by Madlib) Last Ned. "Possibly from the forthcoming MED album. We'll be announcing more about this project in coming weeks." Lenke til kommentar
valbis Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Gooodshit, Torbjørn.! Ramla over et Madlib-intervju, det første på 4 år(?), som til tross for å være fanboyish til den store gullmedaljen, er grei lesing på morrakvisten. The Madlib Mystique det var et i WIRE-magazinet for under et år siden.. men fet link likevel Lenke til kommentar
valbis Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Madlib interview in The Wire http://www.stonesthrow.com/news/2009/07/madlib-interview-the-wire Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) The Madlib Mystique er det første amerikanske intervjuet Madlib har gjort på fire år. Wire er et engelsk blad. _____ Joe Cassano - Dio lodato per sta chanche Rapper fra Bologna, døde altfor ung av en overdose heroin da han var 26 år. (Karaokevideo for dem som vil lære seg italiensk.) Endret 1. juli 2010 av Enok3000 Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Awon & Kameleon – Love Supersedes Ligger gratis her: http://kameleonbeats.com/album/love-supersedes-lp Beste spor: 12.Crimes Of Passion Kom gjerne med feedback om hva deres syns om disse Dette likte jeg veldig godt! Takk for anbefaling! (Ikke fått hørt den andre) Endret 1. juli 2010 av Aldrack Lenke til kommentar
poiuy Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Kom gjerne med feedback om hva deres syns om disse Love supersedes lp var awesome! LL Cool J, Keith Murry, Mobb Deep, Fat Joe, Foxy Brown (remix) I shot ya http://www.youtube.com/watch?v=8F-BFl4CAMI&feature=related Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Shabazz the Disciple - Oasis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå