Onyx Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Ja, sånn cirkus. Prøve å holde en session hver mandag framover nå. Shit, Channel Live-låta er farlig avhengighetsskapende. Edit; Jepp Torbjørn, er noe spesielt med den CH-låta. Endret 20. januar 2009 av Onyx Lenke til kommentar
MKej Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jay-Z - My President Is Black (Real Official Remix) Se filmen hos Youtube Passende sang for denne historiske dagen. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Huff, den Dialek sangen var noe av det særeste jeg har hørt på lenge. Falt dårlig i smak Liker bedre "tradisjonell" hiphop. Akhenaton & Masta Ace & Main Flow - Days Are Longer Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Noen av hodene her inne som har noe god, jazzy hip-hop på lager? Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Liker bedre "tradisjonell" hiphop. Det tror jeg ikke du er alene om. Tidligere har jeg hatt store problemer med mer eksperimentell hip-hop; jeg hadde for eksempel store problemer med å like mye av det Company Flow og El-P drev med ved årstusenskiftet. Men i 2009 er det så mye kopiering, emulering og generelt dårlig hip-hop at jeg mer evner å la meg fascinere over noen som gjør det veldig annerledes. Men by all means; det er tradisjonell (boom-bap) hip-hop som står hjertet nærmest L da Headtoucha feat. Paw Dukes & K-Slaughta - Sunshine (prod. by Soul Supreme): Endret 20. januar 2009 av Torbjørn S. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Noen av hodene her inne som har noe god, jazzy hip-hop på lager? Hva med en av fjorårets desidert beste norske mixtapes Saving The City vol. 1? Hele albumet ligger ute Curse - Warum Nicht Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det var virkelig ikke dumt! Tusen takk Flere forslag? Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Denne her er vanvittig chill: Nujabes - Under The Hood (Specifics) Vil også anbefale deg å sjekke ut The Sound Providers. Det ligger ganske mye av de på youtube. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Noen av hodene her inne som har noe god, jazzy hip-hop på lager? Incise slår aldri feil. Sjekk ut Nobody's Story fra 2008. Gode tekster av gjesterappere og jazz samples i alle beatsa, definitivt noe av det beste fra fjoråret. Incise - Scorpion Tail Feat. Need Not Worry Så har du også Magic feat. Nieve, fra samme produsent. Anbefaler Nieve også, god underground rapper med bra tekster og variert flow. Så pleier han å rappe over beats som jeg liker også EDIT: Glemte Miilkbone. Sjekk ut albumet Da Milkcrate også, ren Jazz/Hip-Hop. Også en av de beste hvite rapperne jeg vet om, han hadde etter min mening slakta Eminem hvis han hadde fortsatt med rappinga. Vet ikke hvorfor han slutta... Denne her er vanvittig chill: Nujabes - Under The Hood (Specifics) Se der ja very nice Endret 21. januar 2009 av phoNte Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) phoNte, mye stilig å sjekke ut der Takk takk! Takk til iRoman også! Endret 21. januar 2009 av PureChaos Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Noen som vet om plasser man kan skaffe "a capellas" av artister som Ras Kass, GZA, Immortal Technique eller evt. andre store lyriske MCs? Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Noen som vet om plasser man kan skaffe "a capellas" av artister som Ras Kass, GZA, Immortal Technique eller evt. andre store lyriske MCs? http://www.jamglue.com/ Søk på artistnavn + acapella http://www.acapellas4u.co.uk/ Registrer deg og browse artists eller bare søk. Kanskje den beste siden for acapellas. Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Najubes er vanvittig chill. Og kudos for linkene, phonte. Kveldens låt for min del: Mariah Carey - Fantasy(ODB Remix) Denne kan vel knapt passere som hip hop, men jeg er hektet på ODB for tiden. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Noen som vet om plasser man kan skaffe "a capellas" av artister som Ras Kass, GZA, Immortal Technique eller evt. andre store lyriske MCs? http://www.jamglue.com/ Søk på artistnavn + acapella http://www.acapellas4u.co.uk/ Registrer deg og browse artists eller bare søk. Kanskje den beste siden for acapellas. Takker Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Greit, har gravd litt i noen timer nå og funnet mye snadder. Får frysninger her jeg sitter. Først ut, Ground Floor: Se filmen hos Youtube Lord Finesse med en vanvittig vill sample. Resten tar vi i morra -> dagene fremover. Lenke til kommentar
The Fox Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Spider Loc, Uncle Murda, Philly Blunts & Freeway - Mr President Se filmen hos Youtube Just Love This Song! Go Obama!! Lenke til kommentar
Bata Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Hvordan får man sånne fine youtubevinduer? Uansett, Non Phixion og Black Helicopters in the sky Se filmen hos Youtube Endret 22. januar 2009 av Strindmo Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Fantastisk låt Onyx! @Strindmo: det er sikkert nevnt lenger fremme i tråden. (youtube) + video IDen(det som kommer etter /watch?v= i URLen, feks tPF7NaNSCC0) + (/youtube), barre med klammer i stedet for parantes, slik: [youtube]tPF7NaNSCC0[/youtube] Sikkert lurt å skrive det i første post. Endret 22. januar 2009 av stoltz Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Dead Prez eller Jedi Mind Tricks? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jedi Mind Tricks.<3 Lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå