Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker bedre "tradisjonell" hiphop.

Det tror jeg ikke du er alene om. Tidligere har jeg hatt store problemer med mer eksperimentell hip-hop; jeg hadde for eksempel store problemer med å like mye av det Company Flow og El-P drev med ved årstusenskiftet. Men i 2009 er det så mye kopiering, emulering og generelt dårlig hip-hop at jeg mer evner å la meg fascinere over noen som gjør det veldig annerledes.

Men by all means; det er tradisjonell (boom-bap) hip-hop som står hjertet nærmest :)

L da Headtoucha feat. Paw Dukes & K-Slaughta - Sunshine (prod. by Soul Supreme):

Endret av Torbjørn S.
Lenke til kommentar
Noen av hodene her inne som har noe god, jazzy hip-hop på lager?

Incise slår aldri feil. Sjekk ut Nobody's Story fra 2008. Gode tekster av gjesterappere og jazz samples i alle beatsa, definitivt noe av det beste fra fjoråret.

Incise - Scorpion Tail Feat. Need Not Worry

Så har du også Magic feat. Nieve, fra samme produsent. Anbefaler Nieve også, god underground rapper med bra tekster og variert flow. Så pleier han å rappe over beats som jeg liker også ;)

EDIT: Glemte Miilkbone. Sjekk ut albumet Da Milkcrate også, ren Jazz/Hip-Hop. Også en av de beste hvite rapperne jeg vet om, han hadde etter min mening slakta Eminem hvis han hadde fortsatt med rappinga. Vet ikke hvorfor han slutta...

Denne her er vanvittig chill:

Nujabes - Under The Hood (Specifics)

Se der ja :yes: very nice

Endret av phoNte
Lenke til kommentar

Fantastisk låt Onyx!

@Strindmo: det er sikkert nevnt lenger fremme i tråden. (youtube) + video IDen(det som kommer etter /watch?v= i URLen, feks tPF7NaNSCC0) + (/youtube), barre med klammer i stedet for parantes, slik:

[youtube]tPF7NaNSCC0[/youtube]

Sikkert lurt å skrive det i første post.

Endret av stoltz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...