Thend Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Ah, tråden tar seg opp, hyggelig å se. Det O.G.C.-albumet den låta der kommer fra, Da Storm er en personlig favoritt. Men jeg må bare få si en ting (som jeg har sagt 23 ganger før), 90-tallet er ikke old school. Kanskje føles det sånn for dere jyplinger som begynte å høre på hiphop i fjor , men jeg regner old school-perioden for å ta slutt rundt den tida da Run-DMC kom på banen. [/gammel manns rant] Og hva passer vel bedre nå enn tidenes old school-låt, Kurtis Blow - The Breaks Se filmen hos Youtube Endret 13. oktober 2009 av Thend Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Hah, den videoen til Necro er ganske drøy ja.. The Breaks er en klassiker! Går aldri lei den Scarface - G-Code fet beats og bra lyrics Endret 13. oktober 2009 av Åsen Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Nå er det like før det tar av her, fremragende nivå. Først O.G.C., så The Last Emperor og nå The Breaks. Nei, nå er kvelden fullkommen! MKej, shit. Black Magic har gått meg hus forbi. Men Thendy har, som alltid, vettige ord. Dog er MKej alltid unnskyldt; den ydmyke og sjenerøse bidragsyteren i tråden. Endret 13. oktober 2009 av Onyx Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 O.G.C. - No Fear, banger. Ble posta tidligere i år. Herlig gjensyn. tjalla: Tidenes sample finner du i del to, den tiende i rekka. Tom Scott - Today. Strengt talt er dette også en sample. Originalen står Jefferson Airplane for. Kul låt uansett. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hepp! Mer kommer, og følgende er: Har du lenke til den Cypress Hill-låta uten video du postet her en gang, Torbjørn? For øvrig det 1000. innlegget i musikkforumet. Herregud for en villbeat på Crime Stories-låta. Digga den. Rett i gata mi. Minner litt om noe fra Cappadonna sitt The Pillage-album? 97 Mentality? Prelude to a come up var Cypress Hill-låta jeg postet i fordums tid. Noen som husker denne: . Fra den tidligere tråden. Supernice track og video! OGC - No Fear Fet låt indeed, Onyx Slenger meg på old school bølgen Den er verdt å se pga videoen alene. Tenker gutta moret seg da de fikk forlate Brooklyn og dra ut til havet, stranden og fyrtårnet, og leke seg i diverse kule regnklær Ah, tråden tar seg opp, hyggelig å se. Det O.G.C.-albumet den låta der kommer fra, Da Storm er en personlig favoritt. Men jeg må bare få si en ting (som jeg har sagt 23 ganger før), 90-tallet er ikke old school. Kanskje føles det sånn for dere jyplinger som begynte å høre på hiphop i fjor , men jeg regner old school-perioden for å ta slutt rundt den tida da Run-DMC kom på banen. [/gammel manns rant] Joooda, 90-tallet er old school (for mange). Slik jeg ser det er old school mer et flytende, relativt begrep enn et navn for en spesifikk tidsperiode. Mye kommer også an på sounden til musikken. For de som vokser opp med hip-hop i dag vil mye av musikken som kom på hele 90-tallet være old school. Enkelt og greit. Hilsen en som vokste opp med både den opprinnelige new school- og old school-hiphopen Og før du kommer med testen din av mulig logisk brist, Thendis: ja, jeg definerer Leaders of the new school som old-school. I 2009 gjør jeg det. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Din frekkas. Neida, det er i grunn bare jeg som føler meg gammel. Dagens ungdom osv. Som Stevie sier det: Endret 13. oktober 2009 av Thend Lenke til kommentar
MKej Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hvor gammel er du egentlig, Thendrup ? Du har sikkert sagt det før, men har glemt det av. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Oh, snap. Trodde du var 25 Da skjønner jeg hvorfor du mener at 90-tallet ikke er old school.. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Haha, obvious joke var ikke obvious? Jeg er ikke 25 engang. For meg handler skillet mellom old og new school mer om forskjellige stilarter enn årstall. Jeg vil påstå at det er mye større forskjell mellom Kurtis Blow fra 1980 og NWA fra 1988, enn det er mellom NWA og dagens hiphop. Endret 14. oktober 2009 av Thend Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Gamlefar, azz. Var det deg som ledsaget Cun på Alfredo Garcia forrige uke på Nova? Ser forresten at Dogg Pound-konserten er utsatt til november, det var en liten nedtur på en ellers så fantastisk dag. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det var det, ja. 70-tallsfilmer, ass. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Digger når låter som det her plutselig kommer mens jeg har på shuffle. <3 P.A. - Initially Ill Se filmen hos Youtube Endret 14. oktober 2009 av phoNte Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er på utkikk etter ny musikk, liker hovedsakelig hip-hop, men liker det som er fengende og gode beats er et must. Spiller for det meste musikk i bilen så at det er mye bass i sangene er også et pluss. Kan komme med noen eksempler på hva jeg er ute etter. Drake Feat. Kanye West, Lil Wayne & Eminem - Forever The Verve vs Jay Z - Bittersweet Symphony & Dirt Off Your Shoulder Mike Jones - Mr.Jones Annet jeg hører mye på; Young Jeezy, Immortal Technique, T.I, Jay-Z, Flo Rida, Big Pun, Busta Rhymes, E-40, Fat Joe, Gorilla Zoe, Jay Sean, Kanye West, Lil' Jon and The Eastside Boyz, lil' Wayne, Ludacris, Mike Jones, Rick Ross, T-Pain, U.S.D.A, Xzibit, Ying Yang Twins osv... Håper noen har noen gode tips å komme med. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Sjekket ut Hip-hop tråden? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jada, men alle der poster jo en helt annen type hip hop. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ego - Fireogtyvegods Remix http://www.zshare.net/audio/669633545e9839b5/ Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Her kommer jeg å breaker litt av denna "Klassike conscionus rappen" deres. Men føler litt Dipset må inn også... Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Johnny Cakes Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Feit låt, DannyCool. Men du breaker ikke akkurat av noen conscious rap-linje her. I hvert fall kan ikke jeg se noen når jeg blar litt bakover her. Scarface, Kurtis Blow, OGC, Redman, Necro og Army of the Pharaohs kan vel ikke kalles conscious rap. One Deep har jeg aldri hørt om før, men "Crime Stories" sier vel sitt. Endret 15. oktober 2009 av Johnny_Cakes Lenke til kommentar
Johnny Cakes Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg ser det er overveiende sørstatsrap i opplistinga di, så, kan dette her være noe? Se filmen hos Youtube UGK har masse flott, om dette skulle falle i smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå