Åsen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det er som regel mulig å komme inn om man er under 18 dersom man har med seg en edru verge som er fyllt 25(mener jeg å huske). Gjorde det på den måten selv et par ganger den gang da. Musikk er kultur, og kultur skal være for alle, i utgangspunktet. Skulle gjerne likt å visst hva som får deg til å si at det er fakta. Har lest den wikipedia artiklen mer enn 1 gang for å si det sånn.Jeg lytter mer enn gjerne på hva som ligger bak påstander og facepalm bilder fra dere som tydeligvis har veldig mere greie på musikk enn det jeg har. Kanskje hip hop ikke er noe for deg likevel. Evt. kan du jo satse på artister/band som spiller "ordentlige" instrumenter som feks The Roots. Egentlig burde du sjekke ut The Roots uansett, for de har veldig mye av høy kvalitet. Selv synes jeg noe av det kule med hiphop er nettop dette med sampling/looping/mixing. Jeg har en ganske allsidig musikksmak. Hører på det meste b.l.a hip-hop. Har hørt ganske mye av The Roots Altså, jeg sa jo bare at jeg synes det er lite kreativt å sample , ikke at alle hip-hop sanger som gjør det er dårlige, eller at hip-hop som sjanger er lite kreativ. Kreativitet er er ganske individuelt begrep og hva definisjonen på hva som er kreativt eller ikke varierer derfor fra person til person. Jeg sa ikke at det er noe galt i å sample. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Nice, Shocklez.. må høre mer av kisen. Hell Razah - Project Jazz feat. Talib Kweli & MF Doom Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) College Boyz - Hollywood Paradox Se filmen hos Youtube Fine godbiter som har blitt postet i det siste. Digger for øvrig denne låta. Jævlig chill da. EDIT: Noen som forresten vet noe om det nye albumet til Rakim, "The Seventh Seal" ? Endret 2. oktober 2009 av JesharushanN Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Etter å nylig ha sett "king of new york" (forøvrig en over middels god film) fikk jeg et gledelig gjenhør med Schooly D. Vi snakker røtter av stort kaliber. Jeg er ikke like hiphop-frelst som jeg en gang var, men denne sangen gjorde meg i et sjeldent godt humør. Se filmen hos Youtube Forøvrig...har hiphopen forsvunnet? Er som nevnt ikke oppdatert, men har ikke hørt no bangers siden jeg oppdaget Blackalicious. Tips av ny hiphop ønskes. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Det postes ny hiphop stadig vekk i tråden her, Søppelsveitt. Unn deg selv å bla bakover i sidene en liten stund. Tommy Tee går gjennom Studio-Time låt for låt (jeg er en link, trykk på meg, bitsjes). Hva tror folket? Sjøl gleder jeg meg masse. Det ser ut som albumet blir noe mer eksperimentelt enn det vi tidligere har hørt fra Gudfaren. Låter helt uten rappere, et par techno-inspirerte beats og greier. Men med features fra Diamond D, Bun B, Kool Keith, Saigon, AG og MOP bør dette bli saker. Patetisk at ingen av dere har kommentert dette. Dette blir jo knall. Endret 2. oktober 2009 av Thend Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Hva syntes dere om denne? http://www.youtube.com/watch?v=Pr_cy6LdBLo Endret 4. oktober 2009 av SurfingElite Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Vanskelig å ha noe formening, egentlig. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) features fra Diamond D, Bun B, Kool Keith, Saigon, AG og MOP bør dette bli saker. Patetisk at ingen av dere har kommentert dette. Dette blir jo knall. Sier vel seg selv at det blir knall! Lyrical Commission & Celph Titled - All Out War Se filmen hos Youtube Endret 4. oktober 2009 av Shocklez Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Altså, jeg sa jo bare at jeg synes det er lite kreativt å sample Hør: Se filmen hos Youtube Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Endtroducing.....#Samples Hør originalsangene og kom tilbake igjen når du har forandret mening. Du vet ingenting om sampling om du mener det er lite kreativt. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Les hele posten min du så vil du se at hva som er kreativt eller ikke varierer fra person til person! Det er bare sånn det er og alltid vil være. Jeg synes sampling er lite kreativt, men det betyr ikke at jeg ikke liker sanger som sampler! Hvem er du som kommer her å sier at det jeg legger i ordet kreativitet er feil?! Lenke til kommentar
Thend Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Han sier ikke at det du legger i ordet kreativitet er feil, men at du nok ikke har hele oversikten over hva sampling som 'musikalsk teknikk' innebærer. Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hør på Thendrup. Jeg prøvde ikke å bevise hvor bra sangen er, jeg prøvde å bevise hva sampling kan være. Det kan være ukreativt, men det kan en vanlig basslinje eller gitar riff eller hva som helst annet være og, men det betyr ikke at det er ukreativt ^^ Tror generelt at alle som assosioserer noe negativt med sampling, uansett hva negativt, hadde hatt gått av å høre gjennom hele Endtroducing..... og så spilt gjennom hver eneste samplete sang. Hadde gjort vidunder for forståelsen Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Synes samplebasert hip-hop kan være ekstremt kreativt. Evnen til å lytte til noe andre har skapt og så omforme/omskape det til en annen sound og å sette sammen et annet/nytt lydbilde, ja den imponerer meg. Endret 4. oktober 2009 av Torbjørn. Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Synes egentlig man bør legge den diskusjonen død. Hip hop hadde ikke vært en dritt uten sampling. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Enig med dere over... + DJ Shadow er dope som faen. Sampling på sitt beste. 666 poster, trår til med noe skikkelig ondt Gravediggaz - Diary Of A Madman Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Kul video på Dj Shadow låta da! Det postes ny hiphop stadig vekk i tråden her, Søppelsveitt. Unn deg selv å bla bakover i sidene en liten stund. Tommy Tee går gjennom Studio-Time låt for låt (jeg er en link, trykk på meg, bitsjes). Hva tror folket? Sjøl gleder jeg meg masse. Det ser ut som albumet blir noe mer eksperimentelt enn det vi tidligere har hørt fra Gudfaren. Låter helt uten rappere, et par techno-inspirerte beats og greier. Men med features fra Diamond D, Bun B, Kool Keith, Saigon, AG og MOP bør dette bli saker. Patetisk at ingen av dere har kommentert dette. Dette blir jo knall. "Keep Talking" (ft. MadCon, A-Lee, the Loudmouf Choir, Noora Noor og Helén Eriksen):Jeg hadde noen sessions med MadCon, Loudmouf, Lyset og A-Lee en periode for et par år siden, med tanke på å jobbe fram låter til Studio-Time. En kveld hadde Yosef idéen om at vi skulle gjøre en låt om rappere (de) som baksnakker meg. Jeg synes det var en glimrende idé, noe de fleste i studio var enig i. Kanskje bortsett fra Lyset som synes det var en ekstremt dårlig idé han helst ikke ville være med på. Temperaturen denne kvelden var et stykke over gjennomsnittet, men jeg synes likevel (eller kanskje på grunn av det at) vi endte opp med en finfin og original låt. Noora og Loudmouf Choir came through på et senere tidspunkt med prikken over i´en. Det samme gjorde Helén Eriksen, dog da fra et studio i Bergen. Det føles veldig bra å få en så bra gjeng med folk på samme låt. Konge. Satser på årets show på torsdag Anbefaler Tommys nye hjemmeside. Endel godsaker der, etter å ha stått stille et par års tid Endret 4. oktober 2009 av AvieN Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 ^Kjekt å se han fikk re-upet Topp Tee mixtapen, laster The Beatnuts - Duck Season Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Snart(?) på tide med Despot album, så jeg lastet opp den første låten jeg hørte ham på til youtube. Despot og LoDeck - Cynical Bastards Endret 5. oktober 2009 av Talwin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kjøpte Tommy Tee - Studio Time i dag. Jeg må si dette var et annerledes, men kult og godt gjennomført album. Nå er det egentlig bare enda mer irriterende at jeg vet at jeg ikke kommer meg på konserten her i Bergen på Fredag. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 CunninLynguists - Mexico Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå