Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forresten, Torbjørn. Når kom www.diskusjon.no ? så at du ble medlem i 2001!

Hehe. Jeg vet ikke helt når forumet ble oppstartet, men tror det var i 2000 eller 2001? Det første innlegget jeg skrev var om råd ang. kjøp av skjerm :)

Jeg var for øvrig 19 år da jeg registrerte meg. You do the math :) Før det, da jeg var 15-16 år (jevnaldrende med enkelte i tråden? :)) var det wu-tang, killah priest, sunz of man, capone-n-noreaga, xzibit, lyricist lounge, soundbombing, killarmy, true master, 4th disciple, pete rock+++ som var det store. Rundt årtusenskiftet tok hip-hop en vending hvor det ble et klarere skille mellom sounden i kommersiell hip-hop og det som da ble mer underground hip-hop. Da dykket jeg ned og fant grupper som non phixion, jedi mind tricks, arsonists, osv. Som Louis Logic sa det (låt under..): "I started underground and then I fell through the basement" ;) . Violent by Design-albummet var en milepæl. Hadde vansker for å skjønne hvorfor så bra hip-hop ikke var på radioen. Siden forstod jeg at det ikke nødvendigvis var på grunn av kvaliteten til musikken, men at andre mekanismer spilte inn.

Ahh, reminiscing.. its a beautiful thing.

Louis Logic - Diablos (ft. Celph Titled):

Lenke til kommentar

Gledelig nyhet til alle Cunninlynguists fan's her:

APOS001CD.jpg

Cunninlynguists - 'Southernunderground (DELUXE EDITION)

SouthernUnderground, originally released independently in 2003, includes features from Masta Ace, Supastition and Tonedeff. Additional production from RJD2 and Domingo, goes hand-in-hand with beats from the main producer Kno, who was once described as "one of the top loop-miners east of the Mississippi" by URB Magazine. Disc 2 contains sixteen previously unreleased tracks that are made up of three remixes, twelve instrumentals and one song taken from a 2002 vinyl only compilation called Boom Bap For Neanderthals.

The SouthernUnderground deluxe edition comes out a month before the groups newest effort "Strange Journey Volume 2" is dropped in early November. A 30-city US tour kicks off in November that will keep the group on the road until Christmas in support of both projects.

Pre-order ship date:

Tuesday, October 06, 2009

$14.97 er jo vell verdt pengene :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Raekwon - Ason Jones

ODB tribute, Dilla på beaten.

Denne sangen alene gjør Rae til en av de beste rapperne i gamet

Utrolig fet skive, og absolutt en verdig oppfølger til den tidligere klassikeren.

Lenke til kommentar
Jepp og den er her:

Jeg er uenig i 50% av påstandene dine i den posten.

Og digg laidback playlist thend. Høy kvalitet.

I tillegg minnet Guilty Simpson-låten meg på denne lille perlen:

Guilty Simpson - Run Ft. Sean P & Black Milk

Ah, denne hadde jeg helt glemt. RRRRUUUNN!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...