Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så bare at noen lurte på om det fantes en blanding mellom Reggae og Hip Hop. Vel, det eneste jeg kan komme på er Damian Marley.

 

Jeg vil også linke en sang.

Den er ikke noe revolusjonerende, men den er ganske kul når man har hørt den et par ganger.

Den blir også kulere hvis man har sett filmen den er med i.

 

Achozen - Deuces

 

Lenke til kommentar

Får legge inn en liten rapport fra torsdagens konsert på Rockefeller i Oslo.

 

Det var bra oppmøte. Ganske fullt, selv om andre etasje var avsperret.

 

Reks åpnet, og opptredenen hans var skuffende dårlig. Spilte tre sanger fra Grey Hairs, og ingen fra f.eks. Along Came the Chosen. Resten av tiden brukte han til å la DJ-en spille kjente og kjære klassikere, som han danset til og enkelte ganger rappet tekstene til. Det var skuffende, og på grensen til pinlig. Han viste at han har skills, men det var akkurat som om at han ikke turte spille sine egne låter av frykt for at de skulle bli dårlig mottatt.

 

Etter Reks (og en pause på 10-15 minutter; disse pausene var lagt inn mellom hver artist..) kom Termanology på. Spilte noen av hitene sine, og prøvde å imponere med double time-flow, som nok var noe off-beat enkelte ganger. Likte å dra Gladiator-replikken "Are you not entertained??" i mellom sangene, særlig de gangene da responsen var litt laber fra publikum; et publikum hvor for øvrig majoriteten var kledd i sorte (og like) "La Coka Nostra"-t-skjorter. Grei warm-up av Termanlogy.

 

Så kom MOP. Det var klasse fra start til slutt. Billy Danze, Lil Fame og en meget humørfylt DJ (som jeg ikke husker navnet på) var i superhumør og fant tonen med publikum. De dro på med Cold as Ice, og fortsatte med kjente sanger med trøkk og mye sub. De var også innom stemningsgarantistene Follow Instructions og Ante Up. Det virket som om de var veldig fornøyd med responsen fra salen; at den var over det de vanligvis opplevde. De ga mye av seg selv.

 

Til slutt kom (for mange kveldens høydepunkt) på scenen, altså La Coka Nostra. Av det jeg fikk med meg stilte de med Danny Boy, Everlast, Ill Bill, Slaine, Sic Nature, og DJ Illegal fra Snowgoons. Totalopplevelsen er at de gjorde jobben, men kanskje ikke noe mer. Det var bra, men de så litt umotivert ut. De var innom de viktigste La Coka Nostra-låtene, et par sanger fra Non Phixion (The CIA is trying to kill me, Black Helicopters), og i hvert fall tre sanger fra House of Pain (Who's the man?, Back from the dead, Jump around). Midt i opptredenen avbrøt Ill Bill låten og dro den klassiske "hvis noen kaster et ølglass til opp på scenen er showet over", etter at en av idiotene i salen pælmet plassglass i øst og vest i ekstasen over å se heltene sine.

 

Oldschool som jeg er, ble høydepunktet for meg personlig hele opptredenen til MOP, og La Coka Nostra sin fremføring av Who's the man? og Back from the dead, da spesielt å se og høre Everlast vise en flow, timing og skills som eide de andre på scenen denne kvelden. I det hele tatt var det stort å få høre slike klassikere live, fremført av originalartistene. Det var verdt inngangsbilletten alene, for min del :)

Lenke til kommentar
Noen som har noen Hip-Hop spille liste til spotify ? :D

Jepp, har en playlist med nærmere 200 låter. Slenger inn noe nytt hver uke, så håper du finner noe du liker. :)

 

http://open.spotify.com/user/%c3%a6ndy/pla...eMPrSyusJJxbJSr

Nice liste :)

 

Mange godbiter her, ja. Tok å save'a ett par låter på min egen liste :-)

 

J Dilla - Reality Check (Ft. Black Thought)

 

Se filmen hos Youtube

Endret av JesharushanN
Lenke til kommentar

Ønsker en chill hiphop spilleliste på spotify, noe som har en slik? Tenker i baner som:

 

Tonedeff, Cunninlynguists, Last Emp - One life og heaven, Cormega - The saga, Xzibit - The foundation, Masta Ace - Acknowledge... Og en del flere, vil gjerne oppleve nye sanger i denne duren. Gjerne sterke tekster også, hvis ikke det er for mye å be om

 

Kan jo evt legge ut en youtube video, men en spilleliste hadde vært knall...

 

som denne

Endret av Håk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...