Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.

ehs5

Anbefalte innlegg

Nå må det ikke bli for mye Youtube-klipp i denne tråden. Diskuter heller artister, album, plateselskap eller noe.

Haha. Så hvorfor posta du da en youtubevideo sjøl uten å diskutere noe? :p

Men jeg kan prøve, jeg. A+ var vel en tenåring som hadde en stor hit på andre halvdel av nittitallet, ikke sant? Men utifra den låta du posta der er det vel helt i orden at han er glemt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som kan oppdatere meg på album som har kommet ut i år? Føler jeg hører på alt for mye av det gode gamle, og glemmer fullstendig det nyeste. Noen som har noen "must-hear-album" å anbefale? Kom også gjerne med eldre album av litt mindre kjente artister. Selvom jeg føler meg trygg på at jeg har hørt det meste, er det alltid noe jeg har oversett. Liker å bruke denne tråden til å "oppdage" nye, spennende artister og friske opp minnet med gode klassikere. :)

Jeg har det litt på samme måten. Føler jeg falt litt av lasset etter at div. blogger jeg fulgte med på ble lagt ned. Noen som har noen blogger som holder oversikt over nye utgivelser? Mottas med takk.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan oppdatere meg på album som har kommet ut i år? Føler jeg hører på alt for mye av det gode gamle, og glemmer fullstendig det nyeste. Noen som har noen "must-hear-album" å anbefale? Kom også gjerne med eldre album av litt mindre kjente artister. Selvom jeg føler meg trygg på at jeg har hørt det meste, er det alltid noe jeg har oversett. Liker å bruke denne tråden til å "oppdage" nye, spennende artister og friske opp minnet med gode klassikere. :)

PS: Jeg mener ikke at dere skal anbefale kun til meg, selvfølgelig.

Vi er mange Hip-Hop-hoder. :D

Doomtree - False Hopes

51zjf3kW89L._SL500_AA280_.jpg

Hvis du virkelig vil ha noe annerledes.. hele albumet er bra, anbefales. Plukka bare ut en tilfeldig sang, Doomtree - Flex.

Lenke til kommentar
Hvem er gal? På høyde med Nas?

Vennligst begrunn dette.

Fra Allmusic:

Despite his age (he was only 13), the subject matter on this album and A+'s sheer lyrical ability is extremely mature. He touches on many topics relative to minority youths in Hempstead's overtly urbanized suburbs. A+'s lyrical talent and conscious and aware subject matter on this album was such that it has been compared to artists twice his age at the time (ie. Method Man, Nas etc.).

A+ kom opp i en konkurranse sponset av Def Jam på midten av 90-tallet. Not to be slept on.

Om du liker New York rap lignende Illmatic, Doe or Die og noe Wu-Tang er dette utmerket musikk.

Lenke til kommentar

Finner ikke playlisten din Daniel. Anyway, en av mine favoritter av kanye:

Common har riktignok et rimelig tamt vers.

Edit: Fant bare mongoversjoner på tuben, men den finnes på spotify for de som har det.

Endret av Waka Flocka Flame
Lenke til kommentar

Noen som har tips til noe ny musikk?

Andre artister jeg liker: Yonug jeezy, immortal technique, gorilla zoe, mike jones, asher rooth, big pun, e-40, fat joe, flipsyde, flo rida, the game, geto boys, kanye west, ken ring, lil jon, lil wayne, looptrooprockers, t.i, timbuktu, og endel til lignende.

Den John Doe' DEATH TO HIP HOP sangen skulle jeg gjerne hatt tak i med en ordentlig innspilling, hvis det finnes . :p

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...