Fockorized Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Vi har ett lite problem her ja. skal forklare så godt jeg kan. i hendelsen finns person A og person B A lånte penger til en kebab fra B for 1 uke siden A skulle kjøpe kebab til B i dag for å betale tilbake gjelden sin. men A hadde ikke fått lønning i dag. så B måtte kjøpe kebab til A igjen. Hvor mange kebaber skylder A til B da ? A skulle kjøpt 1 til seg selv og 1 til B i dag B kjøpte 1 til A for en uke siden. B kjøpte 1 til A igjen og måtte også legge ut for den kebaben A skulle kjøpe til B. er det 3 eller 2 kebaber A skylder til B :S sorry hvis det blei komplisert, klarte ikke skrive det bedre Lenke til kommentar
Sny91 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) To. Den A skulle kjøpe til B var jo betaling for den første. Endret 9. januar 2009 av ScreamRape Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Så meget som 2, min unge mann. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Tror det er 2 kebaber, men sikkert et lurespørsmål. Garantert noe med han skylder 3 kebaber pga rente. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Lærer ikke man mattematikk på skolen lengre? Lenke til kommentar
Fockorized Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 takk for svar men problemet er det at: A skulle jo kjøpe 2 denne dagen, 1 til seg selv og 1 til B men det ble motsatt og B skulle jo ikke betalt noen ting denne dagen. å nei er ikke noe lure spørsmål.. dette er helt fakta.. problem vi hadde i klassen i dag. men da blir det vel 2 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) :!: Er dette et lurespørsmål? Strengt tatt er det vel penger person A er skyldig person B. Men hvis Kebab er hovedvalutta der du kommer fra, så funker sikkert det å? Hvilket klassetrinn var dette et problem i? Når jeg gikk i første så regnet vi med epler. Men jeg ser fastfoodnorge har innhentet barneskolen også Endret 9. januar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Si det sånn da, han skulle kjøpe seg gjeldfri med to kebaber, og da måtte noen hjelpe han med de to kebabene, så da skylder han to kebaber... Forøvrig et alt for enkelt spørsmål til å ta opp på forum Lenke til kommentar
Fockorized Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 nja det er nok itte så enkelt B ville ikke ha penger, han ville ha kebab xD å siden A lånte enda en kebab av B og B måtte kjøpe sin egen + en til. ganske komplisert å si det heelt riktig men ingen vet om det er 2 eller 3 xD Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Lærer ikke man mattematikk på skolen lengre? Nei, man lærer matematikk og kanskje litt norsk rettskriving... Lenke til kommentar
Fockorized Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 :!: Er dette et lurespørsmål? Strengt tatt er det vel penger person A er skyldig person B. Men hvis Kebab er hovedvalutta der du kommer fra, så funker sikkert det å? Hvilket klassetrinn var dette et problem i? Når jeg gikk i første så regnet vi med epler. Men jeg ser fastfoodnorge har innhentet barneskolen også dude je går faktisk vg2 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg unnskylder meg med at jeg først skrev "lærer man ikke matte (...)", men bestemte meg så for å skrive hele ordet, uheldigvis uten å huske på å fjerne en t. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hmmm touchy case... men sannheten er vel at B skylder en kebab, han skylder jo ikke dagens kebab. Så hvis han skal skylde 3 kebaber så må det ha vært avtalen fra tidlig av, eller blitt en avtale når lønningen uteble i dag. F.eks: "Hvis du ikke stikker en kebbbabbb i henna mine innen klokka 12 freddan blir det ekstra dresseing for å si det slik". Dette er ikke noe å kimse av! Man kødder ikke med kebab. Forstår godt trådstarters intensjon med denne tråden, da den tar opp et viktig tema som skal og bør behandles med ytterste nøyaktighet. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Herregud. Det er to. For å ta et like banalt eksempel: Jeg kjøper tre kebaber til meg selv, og én til en venn. Skylder min venn meg nå én eller fire 'baber? De av dere som sier fire får et e-spark i rompa. Endret 9. januar 2009 av Patrick de Maar Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) A låner penger av B til EN kebab. -1 A låner penger av B til EN kebab igjen. Det at B måtte betale for sin egen har jo ikke noe å si, fordi det måtte han jo 1. dagen også. -2 Endret 9. januar 2009 av PartyLøven Lenke til kommentar
kdog Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 dude je går faktisk vg2 Da er det på høy tid å skrive sammensatte ord riktig. "Lure spørsmål" betyr faktisk noe, men ikke det du tror. Lurespørsmål er ordet du mener. Hvordan man snakker på Hedemarken er heller ikke god skriftlig norsk... Patrick oppsummerer dette ganske greit. Hvor mange kebaber man kjøper til seg selv spiller ingen rolle i regnestykket. Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 takk for svar men problemet er det at: A skulle jo kjøpe 2 denne dagen, 1 til seg selv og 1 til B men det ble motsatt og B skulle jo ikke betalt noen ting denne dagen. å nei er ikke noe lure spørsmål.. dette er helt fakta.. problem vi hadde i klassen i dag. men da blir det vel 2 Hvis det var sånn at B ikke skulle betale noenting så skylder faktisk A han 3 kebaber, men det er ganske sleipt av B og da kjøpe en kebab til seg selv som kommer på A sin regning Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Bleh kebab, må være full for å spise noe slikt, og da angrer man dagen etterpå Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) takk for svar men problemet er det at: A skulle jo kjøpe 2 denne dagen, 1 til seg selv og 1 til B men det ble motsatt og B skulle jo ikke betalt noen ting denne dagen. å nei er ikke noe lure spørsmål.. dette er helt fakta.. problem vi hadde i klassen i dag. men da blir det vel 2 Hvis det var sånn at B ikke skulle betale noenting så skylder faktisk A han 3 kebaber, men det er ganske sleipt av B og da kjøpe en kebab til seg selv som kommer på A sin regning Når A kjøper en kebab til B med B sine penger blir det akkurat det samme som om B kjøper en kebab uten A. Hvis vi ser på dette uten noen kebaber: A låner 50kr av B. A skal betale 50 kr til B ,men låner heller 50 nye kr. 50+50=100. (evt -50+(-50)= -100 ) A har lånt 100 kr av B Endret 10. januar 2009 av PartyLøven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå