Crisz Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei! Som tittelen sier så er jeg veldig usikker på hvilken jeg skal kjøpe! Har sett på Samsungen i lang tid nå, men så dette bildet http://www.media.allerinternett.no/km_fil/4/2663974.jpg der det ser ut som Sonyen har bedre sortnivå og bedre detaljer! men Sonyen sliter vist også med "Clouding" eller "lyd blødning" Så hva ville dere valgt? jeg tar ikke forbehold pris, dette er likegjyldig viss ikke over 15000 kr. Noen andre innspill? kom gjerne med det! (må være 46"!) Takk! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei!Som tittelen sier så er jeg veldig usikker på hvilken jeg skal kjøpe! Har sett på Samsungen i lang tid nå, men så dette bildet http://www.media.allerinternett.no/km_fil/4/2663974.jpg der det ser ut som Sonyen har bedre sortnivå og bedre detaljer! men Sonyen sliter vist også med "Clouding" eller "lyd blødning" Så hva ville dere valgt? jeg tar ikke forbehold pris, dette er likegjyldig viss ikke over 15000 kr. Noen andre innspill? kom gjerne med det! (må være 46"!) Takk! Hadde kjøpt Samsung A656 billigere og like bra. Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Hvet, den er billigere, men viss du ser på bildet (som faktisk er Sony W4000 modellen) så har den jo bedre sortnivå og bedre farger.... eller kan man instille dette slik at det blir likt? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvet, den er billigere, men viss du ser på bildet (som faktisk er Sony W4000 modellen) så har den jo bedre sortnivå og bedre farger.... eller kan man instille dette slik at det blir likt? Alle testene jeg har lest så har A656 slått W4000 men dette kan du gøre et søk på... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 sony klarer med sort, sammenlignet w serien med 656serien på jobben. sort klarer sony bedre, men samsung har mindre hakking og bedre farger Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Nå er det avbildet en 40" a656 og ikke 46" og den er ukalibrert.... men jeg leste et sted (husker ikke hvor i farta) (av 46"a656) at de skulle ønske at alle LCD skjermer kunne ha et så bra sortnivå som a656 og at de fikk skviset ut like mange detaljer og like bra sortnivå (lest flere steder at a656 er bedre på sortnivå etter kalibrering) som på sony sine skjermer. Og Chriso89 viss du samenligner på jobben (elkjøp, expert etc) så kan du jo ikke se hvilken som er best, der er jo tvene extremt dårlig kalibrert! har vert å sett på dem selv i butikken og bildet er jo veldig dårlig. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Men så har jeg kalibrert de etter insntilinger på nett så de er optimale her på jobben. samsungen yter bedre med mindre lagg og bedre fargespekter somer litt roligere en sony. sonyen syns jeg er litt skarpere, noe blass i noen scener og hakekr litt mer. min erfaring seff Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Hmm.... Ja tror jeg går for samsungen (pga designet) Takk for alle svar! tråd stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå