Gå til innhold

Få telenor adsl eller bredbånd fra kabel tv


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat flyttet inn i ny leilighet. Der er det uttak for kabeltv. Det som er så synd er at den lokale kabeltv leverandøren tilbyr så dårlige hastigheter på internett. Så jeg vurderte å skaffe bredbånd fra telenor istede. Der kommer problemet. Er litt usikker på hva jeg må ordne og til hvilken pris. Er ikke lagt noen telefonledning inn til leiligheten. Hva koster noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at kabel-TV nettet til Canal Digital er helt klart for Internett enda, så det kan være derfor det ikke er store hastigheten.

 

Det å få lagt en linje inn til deg, er det Telenor som betaler, inntil et X-antall tusen dette kan koste. Dette kommer an på hvor langt unna huset er fra telefordeler f.eks.

 

Min anbefaling er da, og først og fremst undersøke hos Canal Digital hvor høy hastighet du kan få - og ikke minst hvor driftsikkert dette er. (Det kan være ustabilt om de holder på å bygge ut for bredbånd over Kabel-TV).

 

Om det tilbudet fra Canal Digital har ikke faller i smak, ville jeg snakket med Telenor og undersøkt det med telekabel.

 

Bredbånd over Kabel-TV er best når det er ferdig utbygd og klart for det.

 

Men som sagt; mitt tips til deg er å undersøke hos Telenor og Canal Digital.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...