Gå til innhold

Har et par mapper jeg ikke får tilgang til

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en kraftig opprydding på diskene mine, og jeg flyttet en del mapper over til en annen disk. Installerte WinXP på nytt, og nå er det to mapper jeg ikke får tilgang til :cry:

Og det var jo SELVFØLGELIG masse viktig som lå i de mappene, bl.a. masse bookmarks, notater, og en del filmer jeg hadde redigert.

Får bare feilmeldingen "E:backup is not accessible. Access is denied."

Hadde blitt veldig takknemlig om noen kunne hjelpe meg, hvis det da i det hele tatt er noe håp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er ikke krypterte da? Det ser du enkelt på filatributene.

Ellers kan det hende at du ikke har retigheter til å se de, om du oppreter en bruker med like "settings"(brukernanv og kasnje passord) som han som lagde de så skulel nok det fikse det.

Om de er kryptert har du et problem. Jeg hadde en del filme rjeg hadde kryptert, det glemte jeg før jeg reinstalerte windows 2k. Jeg slettet mappen med gamle win2k, noe som var dumt. Hadde jeg lat den ligge kunne jeg jgenoprette sikerhetsertifikatene, men den var som sagt slettet. Da finnes det en måte til med noe kalt sikekrhetskonsolen eller noe, men det gad jeg ret å slett ikke.

Ville altså sjekket om de var kryptert eller om du ikke har retighetene som skal til.

P.S De kan bare være kryptert om den disken du flyttet de over på var NTFS.

Lenke til kommentar

Bare å "take ownership" (ta eierskap) av mappene.... Regner med det er snakk om NTFS.

Først må du enable advanced filesharing (hvis ikke du har gjordt det) :

Windows Explorer > Tools > Folder Options > View > Fjerne krysset ved "Use simple filesharing (Recomended)" [Recomended my ass!]

Høyreklikk på mappen(e) > Properties > Security (sjekk oppsettet under Permissions, mens du først er her) > Advanced > Owner :

Sjekk oppsett. Hvis du ikke ser noe galt der så setter du et kryss på "Replace owner on subcontainers an objects"

Da skal det skje noe.... :)

Lenke til kommentar

Hva med å starte den opp med knopix og få ut filene slik? De følger så vidt jeg vet ikke de "normale" win sikkerhetsreglene.Kansje en fordel om du kjenner en som har brukt linux lit for at det skal gå knirkefritt. Ellers kan du prøve å bruke sikkerhetskonsolen med oppstarts CD en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...