TwisteDMunk Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Vet ikke om jeg skriver på rett plass nå, men vis det er noen så kan hjelpe meg så hadde det vært bra. Det har seg slik at, sjefen på jobben min er ikke så veldig likt på jobben, jeg har jobbet på vaskeriet i 10 år. Jeg å de på jobben roterer på det som ikke er så gøy å gjøre på jobben, men plutselig kommer sjefen å sier at jeg må gå på den plassen. Jeg blir litt sjokket ettersom vi allerede rolere på dette her, å det var ikke noe spesielt med arbeid slik at det krevde mer enn 1 person. Så jeg svarte sjefen med å si at vi rotere å hvorfor i alle dager skal han sende meg der. Det neste som kommer ut av munden hans var ganske overaskende, han ba meg om i slutte på jobben, dette er noe han har gjort med andre folk også, men ingen har sagt noe til han, de er redd for å miste jobben. Som regel kommer han dagen etter å vil snakke med personene på kontoret dagen etter. har aldri fått vite hva som blir sagt der inne, men de fleste kommer ut en del surere enn når de gikk inn. Han venter også til de personene han har vært frekk med er alene slik at andre ikke hører han. Da er midt spørsmål: Noen ideer om hva jeg skal gjøre? Bør jeg la det gå eller faktisk gjøre noe med det? Beklager vis det jeg har skrevet er litt uforstålig. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er vel en overordnede for sjefen din igjen også antar jeg? Er det snakk om et Enkeltmannsforetak? Kommunalt? Det jeg i denne situasjonen ville faktisk å tatt kontakt med overordnede av sjefen din, og fått snakket ut. For sånn kan man ikke holde på, sånn sjefen din gjør det på, svekker jo bare bedriften. Flere og flere vil gå. Lenke til kommentar
___ Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Vet ikke om jeg skriver på rett plass nå, men vis det er noen så kan hjelpe meg så hadde det vært bra. Det har seg slik at, sjefen på jobben min er ikke så veldig likt på jobben, jeg har jobbet på vaskeriet i 10 år. Jeg å de på jobben roterer på det som ikke er så gøy å gjøre på jobben, men plutselig kommer sjefen å sier at jeg må gå på den plassen. Jeg blir litt sjokket ettersom vi allerede rolere på dette her, å det var ikke noe spesielt med arbeid slik at det krevde mer enn 1 person. Så jeg svarte sjefen med å si at vi rotere å hvorfor i alle dager skal han sende meg der. Det neste som kommer ut av munden hans var ganske overaskende, han ba meg om i slutte på jobben, dette er noe han har gjort med andre folk også, men ingen har sagt noe til han, de er redd for å miste jobben. Som regel kommer han dagen etter å vil snakke med personene på kontoret dagen etter. har aldri fått vite hva som blir sagt der inne, men de fleste kommer ut en del surere enn når de gikk inn. Han venter også til de personene han har vært frekk med er alene slik at andre ikke hører han. Da er midt spørsmål: Noen ideer om hva jeg skal gjøre? Bør jeg la det gå eller faktisk gjøre noe med det? Beklager vis det jeg har skrevet er litt uforstålig. Er du og de andre på arbeidsplassen organisert? Hvis ikke, så foreslår jeg at dere gjør det. Som organisert kan man få god hjelp fra forbundet sitt når det er problemer på arbeidsplassen. Werner Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Vet ikke om jeg skriver på rett plass nå, men vis det er noen så kan hjelpe meg så hadde det vært bra. Det har seg slik at, sjefen på jobben min er ikke så veldig likt på jobben, jeg har jobbet på vaskeriet i 10 år. Jeg å de på jobben roterer på det som ikke er så gøy å gjøre på jobben, men plutselig kommer sjefen å sier at jeg må gå på den plassen. Jeg blir litt sjokket ettersom vi allerede rolere på dette her, å det var ikke noe spesielt med arbeid slik at det krevde mer enn 1 person. Så jeg svarte sjefen med å si at vi rotere å hvorfor i alle dager skal han sende meg der. Det neste som kommer ut av munden hans var ganske overaskende, han ba meg om i slutte på jobben, dette er noe han har gjort med andre folk også, men ingen har sagt noe til han, de er redd for å miste jobben. Som regel kommer han dagen etter å vil snakke med personene på kontoret dagen etter. har aldri fått vite hva som blir sagt der inne, men de fleste kommer ut en del surere enn når de gikk inn. Han venter også til de personene han har vært frekk med er alene slik at andre ikke hører han. Da er midt spørsmål: Noen ideer om hva jeg skal gjøre? Bør jeg la det gå eller faktisk gjøre noe med det? Beklager vis det jeg har skrevet er litt uforstålig. Finnes det tillitsvalgte i bedriften? Isåfall er det første du bør gjøre å ta kontakt med vedkommende, du har faktisk krav på å få med en tillitsvalgt hvis du må på møte med sjefen. Dersom du ikke har tillitsvalgte bør du ta kontakt med fagforeninga dersom du er organsiert, de skal kunne hjelpe deg i slike saker. Rent formelt så er du pliktig å gjøre som du har fått beskjed av arbeidslederen din, ellers kan du faktisk bli oppsagt for ordrenekt. Dog dersom dere har en rullering så vil jeg tro at ledelsen skal ha en god grunn til å sette akkurat deg på EN bestemt plass for at det skal være grunnlag for oppsigelse på ordrenekt. Uansett virker ikke den sjefen veldig seriøs, loven har han ikke på sin side. Han kan ikke si deg opp muntlig, det skal gjøres skriftlig med begrunnelse. Mvh RAimop Lenke til kommentar
tralala111 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Be han dra til helvete også sykmelder du deg et par mnd. bare for å vise at dette finner du deg ikke i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå