Gå til innhold

Flere d-linkèr til en router

Anbefalte innlegg

Hei sann..

Har bredbånd ifra Nextgentel..

Har et router modem av typen Thomson ifra nextgentel, Til den har jeg koblet en D-Link 524 trådløs router, denne er satt til bare å vidre føre all jobbinga til thomson boksen, så d-linken er på en måte bare et tilknyttingspunkt. D-linken styrer ikke noe av ip adresser eller noe, thomson routeren tar seg av alt...

Spørsmålet mitt er, kan jeg ta en kabel ifra d-link 524 som jeg har på pc rommet, og ta en ledning ifra den og til 2etg og sette enda en d-link 524 der?

Altså har en kabel til 2etg, hvor jeg har en ps3, men har nå fått en xbox inn hit å, så isteden for å legge opp en ledning til, så lurte jeg på å koble på en d-link 524 som jeg har liggende.. Men funker dette??

Oppsettet blir altså slik:

Thomson router modem --> D-link tilknyttningspunk ---> D-link tilknyttningspunkt

Funker dette? Kan jeg f.eks bruke pcène i huset til å koble meg på d-link nr.1, og bruke d-link2 til å koble på ps3, osv på nettet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan koble på flere routere ja. Det eneste du ikke skal gjøre er å koble to routere sammen som bruker samme ipadresse. Det beste er å logge seg inn på d-linkrouter og slå av funksjonen DHCP som du finner på LAN-meny. Da vil den fungere som switch og aksesspunkt.

Bruk samme navn på begge DI-524 men forskjellig kanal.

Du finner mere info om router som aksesspunkt i nettverkstips-linken min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...