lasse_hansen87 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei sann.. Har bredbånd ifra Nextgentel.. Har et router modem av typen Thomson ifra nextgentel, Til den har jeg koblet en D-Link 524 trådløs router, denne er satt til bare å vidre føre all jobbinga til thomson boksen, så d-linken er på en måte bare et tilknyttingspunkt. D-linken styrer ikke noe av ip adresser eller noe, thomson routeren tar seg av alt... Spørsmålet mitt er, kan jeg ta en kabel ifra d-link 524 som jeg har på pc rommet, og ta en ledning ifra den og til 2etg og sette enda en d-link 524 der? Altså har en kabel til 2etg, hvor jeg har en ps3, men har nå fått en xbox inn hit å, så isteden for å legge opp en ledning til, så lurte jeg på å koble på en d-link 524 som jeg har liggende.. Men funker dette?? Oppsettet blir altså slik: Thomson router modem --> D-link tilknyttningspunk ---> D-link tilknyttningspunkt Funker dette? Kan jeg f.eks bruke pcène i huset til å koble meg på d-link nr.1, og bruke d-link2 til å koble på ps3, osv på nettet?? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Ingen som vet? Eller forsto dere ikke spørsmålet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du kan koble på flere routere ja. Det eneste du ikke skal gjøre er å koble to routere sammen som bruker samme ipadresse. Det beste er å logge seg inn på d-linkrouter og slå av funksjonen DHCP som du finner på LAN-meny. Da vil den fungere som switch og aksesspunkt. Bruk samme navn på begge DI-524 men forskjellig kanal. Du finner mere info om router som aksesspunkt i nettverkstips-linken min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå