Gå til innhold

4870x2 vs Nvidia GF 295

Fiske

Anbefalte innlegg

Jeg stusset også på det samme MistaPi, dog tolket jeg ikke MiD henvisningen som absolutt. Jeg antok eller håpet vel at de muligens hadde smarte og raske komprimeringsteknikker for å overkomme nettverkslagg.

En MiD vil jo også ha vesentlig verre laggproblematikk enn en kablet PC med ADSL.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe den "Wow" greia ble i ekleste laget ja *ler*. Men GTX295 virker å være et bedre kjøp tross alt når man får det til 4495,-. Så jeg har nesten bestemt meg nå, men kjenner jeg meg rett vil jeg følge med på denne og flere tråder til kjøp knappen trykkes og akkurat nå er det lagerbeholdningen som hindrer det.

Lenke til kommentar

Ja jeg ser den, men de må fortsatt lage nye drivere.. De har grunnsystemet på plass men må endre mye.

Samme som å si at XP og Vista er identiske.

Og så er jo 4870X2 ett dobbel GPU kort som baserer på ett annen kort de har hatt like lenger som GTX 280.

Lenke til kommentar
Ja jeg ser den, men de må fortsatt lage nye drivere.. De har grunnsystemet på plass men må endre mye.

En idiotisk sammenligning. Hvor mye må dem egentlig endre for en nesten fullt ut GT200 GPU med minnebussen til GTX260? Det kan kanskje bli gjort noen ytterligere optimaliseringer for akkurat den konfigrasjonen, men i hovedsak har GTX295 fordel av de driver optimaliseringene som allerede har blitt gjordt og fremtidige forbedringer vil nok være for hele GTX2xx serien som er ute i dag.

Lenke til kommentar

En idiotisk sammenligning. Hvor mye må dem egentlig endre for en nesten fullt ut GT200 GPU med minnebussen til GTX260? Det kan kanskje bli gjort noen ytterligere optimaliseringer for akkurat den konfigrasjonen, men i hovedsak har GTX295 fordel av de driver optimaliseringene som allerede har blitt gjordt og fremtidige forbedringer vil nok være for hele GTX2xx serien som er ute i dag.

Nok til at de endret det til slik at man må laste ned en og en driver istede for å ha hele GTX 200 i en nedlasting som de hadde tidligere.

Lenke til kommentar
Så hvis du er nøytral når det kommer til ATI/Nvidia så ville jeg anbefalt 4870X2 ettersom det er mindre penger for samme ytelsen.

For samme ytelsen? Selv testen du linket til viste at GTX 295 var stort sett litt raskere enn 4870 X2. Derfor er det merkelig at de konkluderte med at 4870X2 var å foretrekke ($50 prisforskjell har ikke så mye å si når kortene koster flere tusen kroner til å begynne med).

I Anandtech sin test kom GTX 295 også best ut i de fleste tilfellene (vi snakker da om 2560 x 1920 oppløsning og 4xAA) og de konkluderte med at (uthevelsene er mine):

While NVIDIA has the halo, AMD's top of the line card is slightly cheaper than the GTX 295 and still outperforms it in some cases. Currently the Radeon HD 4870 X2 is a $450 card while the GeForce GTX 295 is a $500 part. This 11% price advantage (10% savings depending on how you look at it) might be incentive for some people. We don't consider it enough to recommend the Radeon HD 4870 X2 over the GTX 295 though.

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3498&p=1

Tomshardware.com trekker samme konklusjon in sin test.

Nvidia set out to reclaim its single-card performance crown, and that is exactly what it has done here. AMD reacted by countering with a $50 price cut and $50 mail-in rebate on its Radeon HD 4870 X2, available through certain e-tailers, but that doesn't win back any crowns. Value on the 4870 X2 is up. However, Nvidia has the crown it set out to win. And true to its word, the GeForce GTX 295 is available for purchase already.

http://www.tomshardware.com/reviews/geforc...x-295,2123.html

Et GTX 295 kort kan nå fås for 4500,- kr, og det skulle ikke forbause meg om prisene blir satt ned enda litt mer i tiden fremover.

Lenke til kommentar

Hvis man typisk spiller mye med følgende:

4x AA

8x AF

High->Ultra

HDR

1920*1200

Vil GTX295 lide pga sin lavere minnemegde og vesentlig dårligere minnebåndbredde mot x2? Ovenstående er et typisk oppsett jeg foretrekker å spille med. En annen ting jeg tenker på er at TriFire med x2, som skalerer perfekt, ikke har en så ille pris.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvis man typisk spiller mye med følgende:

4x AA

8x AF

High->Ultra

HDR

1920*1200

Vil GTX295 lide pga sin lavere minnemegde og vesentlig dårligere minnebåndbredde mot x2? Ovenstående er et typisk oppsett jeg foretrekker å spille med.

4870x2 har heller marginalt mer minnebåndbredde og det er veldig få tilfeller og der som oftes i 2560x1600 der de ~100MB ekstra effektivt minne til 4870x2 har en fordel. Hvilket som er raskest med de instillingene vil variere med hvilkne spill du ser på. I snitt og med Catalyst 9.1 vil dem nok ligge ganske likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...