Gå til innhold

Formateere, Ny windows installasjon

bernini

Anbefalte innlegg

Hei

Formateerte nettopp i dag (c:), eller igrunn bare installerte windows på nytt, da trodde jeg at hele c: ble "ren". Men nå ser jeg at det bare er windows som er installert på nytt. Alle programfiler og sånt er der fortsatt. Hva må jeg gjøre for at hele c: skal vekk?

D: inneholder diverse downloads og arbeid som jeg skal beholde.

takk

gordito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slett alt før du starter installasjonen...hvilken versjon av windows bruker du? kjører du 95/98/me overskriver du bare gamle windowsen, mens nt/2000/xp lager en ny installasjon, hvor de gamle filene blir helt ubrukelige.

trenger ikke nødveldigvis formatere, men det er lettest om du har ntfs på c:. er tilstrekkelig å slette alle katalogene som er windowsrelatert, dette må da gjøres i dos.

Lenke til kommentar

ops, beklager, glemte å si at jeg har xp pro.

Og jeg fikk ikke noe slikt valg, bare om jeg skulle reparere eller ha ny installasjon. Og på installasjonen kunne jeg velge hvilken partisjon jeg skulle installere på, men jeg kunne ikke slette partisjonen fordi den inneholdt installasjonsfiler eller noe sånt.

Poenget var at c: (som skal ha NTFS) skulle være helt ren utenom windows installasjonen. Nå har den alle de gamle programfilene.

Lenke til kommentar
helst formater osv

det er ingenting som tilsier at det er best å formatere i motsetning til bare å fjerne alle katalogene som er aktuelle i windows...men bruker man ntfs, er dette klart den letteste måten..det er jeg enig i, ikke hvis man har fat32/16.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...