toretang5 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Vi kjøpte en DVD spiller i Norge, og har benyttet denne i 2. etasje over lang tid, sammen med et vanlig TV. Alle våre DVD'er har blitt avspilt normalt. Vi kjøpte nettopp ny DVD spiller, og koblet da den gamle fra, og den nye til, eksisterende TV i 2 etasje. Jeg fikk tak i et brukt vanlig TV, og koblet den gamle DVD spilleren til dette i 1. etasje. Så langt alt vel. Jeg spilte - på kombinasjonen i 1 etasje - av 2 DVD'er som vi hadde liggende. Dette gikk uten problemer. Så plutselig (noen dager senere): Ved nytt forsøkt på å spille av DVD'ene som jeg allerede har spilt av noen ganger nede, så nekter spilleren å la meg spille dem av. Den insisterer på at det er feil sone. Jeg har ikke gjort noe. Hva skjer? Nå nekter altså spilleren nede - som alltid har spilt av helt ok (og som er kjøpt i Norge) - å spille av filmer som alltid har blitt spilt av uten problemer tidligere på den samme spilleren. Hvorfor skjer dette, og hva kan gjøres? Lenke til kommentar
akle Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg kan ikke noe om dette! Men kanskje lurt og oppgi merke og modell!? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Mulig at hvis spilleren har stått uten strøm lenge at den har resatt seg på ett elelr annent vis? De fleste spillere kan gjøres sonefri med noen tastetrykk, hvis du googler på modellnr og gjøre sonefri så får du normalt opp en fremgangsmåte for hvordan dette skal gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå