Gå til innhold

Plustelig feil sone - Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte en DVD spiller i Norge, og har benyttet denne i 2. etasje over lang tid, sammen med et vanlig TV. Alle våre DVD'er har blitt avspilt normalt.

Vi kjøpte nettopp ny DVD spiller, og koblet da den gamle fra, og den nye til, eksisterende TV i 2 etasje.

Jeg fikk tak i et brukt vanlig TV, og koblet den gamle DVD spilleren til dette i 1. etasje.

Så langt alt vel.

Jeg spilte - på kombinasjonen i 1 etasje - av 2 DVD'er som vi hadde liggende. Dette gikk uten problemer.

Så plutselig (noen dager senere):

Ved nytt forsøkt på å spille av DVD'ene som jeg allerede har spilt av noen ganger nede, så nekter spilleren å la meg spille dem av. Den insisterer på at det er feil sone. Jeg har ikke gjort noe.

Hva skjer?

Nå nekter altså spilleren nede - som alltid har spilt av helt ok (og som er kjøpt i Norge) - å spille av filmer som alltid har blitt spilt av uten problemer tidligere på den samme spilleren.

Hvorfor skjer dette, og hva kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Mulig at hvis spilleren har stått uten strøm lenge at den har resatt seg på ett elelr annent vis?

De fleste spillere kan gjøres sonefri med noen tastetrykk, hvis du googler på modellnr og gjøre sonefri så får du normalt opp en fremgangsmåte for hvordan dette skal gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...