Gjest medlem-105082 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei. Har i det siste hatt store problemer med artifacts i spill, og en god del med frysinger (skjermen står helt stille). Dette har pågått i to uker. Men i går kveld så fikk jeg ekstra store problemer. Mitt i spillingen ble skjermen svart, før jeg deretter fikk en blåskjerm av koden; 0x00000116 Når jeg prøvde å slå på maskinen igjen, så fikk jeg mange røde prikker/streker som gikk over skjermen, og jeg kom meg ikke forbi BIOS før jeg fikk en ny blåskjerm (med samme kode som over). PC-en restarter, og det samme skjer igjen - over og over. Nå har jeg latt PC-en være av en natt, og prøvde nå å starte den. Da kom jeg meg forbi BIOs, og inn i OS'et. Men ca etter 5 minutter med surfing, så begynner jeg å se de røde prikkene, før det kommer opp en ny blåskjerm igjen. Hva kan dette være? Første jeg tenkte, var jo selfølgelig skjermkortet. Men kan det være andre ting? Jeg prøvde å kjenne på skjermkortet, og jeg synes ikke det er noe varmt. Jeg snakket med Komplett, og hvis de mente jeg viste det var GPU'en, så skulle jeg bare sende den inn. Men derfor ville jeg også høre med dere om det kan være andre komponenter? Har Nvidia 8800GTS (hvis det skulle ha noe betydning). Har hatt skjermkortet i snart 2 år, og det er først nå dette problemet dukket opp. Noen tips? Takker. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 sjekket om alle komponentene sitter godt fast? Mulig du har flyttet på pcen eller dunket borti på en måte og løsnet noe så vidt. Annet enn det så høres det ut som om skjerkortet ditt er på vei til graven. Har du oppdatert drivere i det siste? Skiftet noe hardware? Du kan også låne et skjermkort av en venn eller bruke et gammelt hvis du har noe liggende for å sjekke om det er grafikkortet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Har skjekket komponentene, og de sitter nå godt fast. Jeg oppdaterte driverne for 1 måned siden eller noe slikt, så det er ikke noe jeg har gjort nå rett før problemene. Har ikke skiftet noe hardware heller. Regner med det er skjermkortet, siden under koden på blåskjermen så står dette; nvlddmkm.sys Og denne hører til Nvidia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå