raWrz Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 http://forums.comodo.com/help_for_v2/how_t...ll-t1184.0.html les der mange forslag hvordan du kan ferne comodo bla skrive fwconfig -uninstal i CMD Windows Live messenger burde vell avinnstalere seg lett? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Ja, det kan være mange registeroppføringer. Hvis man ikke får avinstallerte via legg til/fjern programmer eller at comodo har laget en eget program for fjerning, må man dessverre bruke litt tid på å fjerne registeroppføringene som lager krøll. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Ja, det kan være mange registeroppføringer. Hvis man ikke får avinstallerte via legg til/fjern programmer eller at comodo har laget en eget program for fjerning, må man dessverre bruke litt tid på å fjerne registeroppføringene som lager krøll. Det er en nøkkel i registeret, windows live messenger, men når jeg sletter den så kommer den tilbake med en gang. Er det trygt å slette alt som kommer fram når jeg søker på comodo? Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det er ingen fare å slette alle registeroppføringer som er knyttet til comodo. Uansett er det en grei praksis å lage en backup av registeret ditt før du begynner å slette. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Tilhører disse msn? Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Windows Live er mer enn bare Messenger. er bla. et program som er lik Steam etc så er ikke akkurat trygt og slette de Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Windows Live er mer enn bare Messenger. er bla. et program som er lik Steam etc så er ikke akkurat trygt og slette de Det var derfor jeg spurte, jeg fant en windows live messenger fil i regsiteret, men hver gang jeg sletter den så kommer den tilbake. Når jeg skal slette en comodo nøkkel så kommer denne fram. *postet bilde* Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Sjekk i tjenestelisten om det fortsatt kjører noen comodotjenester (skriv services.msc i kjør-feltet). Se etter cmdagent og evt. andre tjenester fra comodo Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Sjekk i tjenestelisten om det fortsatt kjører noen comodotjenester (skriv services.msc i kjør-feltet).Se etter cmdagent og evt. andre tjenester fra comodo Denne var den eneste jeg fant. *postet bildet* Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Dobbeltklikk på tjenesten, og sett oppstartstype til Deaktivert. Restart pc'n Se om du nå får fjernet registeroppføringene til comodo. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Dobbeltklikk på tjenesten, og sett oppstartstype til Deaktivert.Restart pc'n Se om du nå får fjernet registeroppføringene til comodo. Det går ikke å slette selvom jeg har gjort det du sa btw det er også en windows live messenger nøkkel som kommer tilbake hver gang jeg sletter den Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Dobbeltklikk på tjenesten, og sett oppstartstype til Deaktivert.Restart pc'n Se om du nå får fjernet registeroppføringene til comodo. Det går ikke å slette selvom jeg har gjort det du sa btw det er også en windows live messenger nøkkel som kommer tilbake hver gang jeg sletter den Noen som vet? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Når alle tjenestene til comodo er slått av, så skulle ikke programmet lage noe krøll. Hvis du ikke opplever noe problemer, så kan du sikkert la det være slik det er. Alt. er kanskje å installere programmet på nytt og kjøre en avinstallering igjen. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Når alle tjenestene til comodo er slått av, så skulle ikke programmet lage noe krøll. Hvis du ikke opplever noe problemer, så kan du sikkert la det være slik det er. Alt. er kanskje å installere programmet på nytt og kjøre en avinstallering igjen. Det har jeg prøvd, men den sier at comdo er på datan allerede. Det samme med msn, men kan du hjelpe meg med ¨å fjerne msn da? så jeg kan instalere det igjen? Det er noen resterigjen som gjør sån at ikke msn kan innstaleres. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hva med å starte pc'n i sikker modus og se om du ikke får fjernet comodo-oppføringene i registeret derfra. Ang. msn, så er det registeroppføringene som sikkert skaper problemer der også. Du kunne forsøke å fjerne følgende: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Live Kjør en runde med registerrensen til CCleaner etterpå. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Hva med å starte pc'n i sikker modus og se om du ikke får fjernet comodo-oppføringene i registeret derfra. Ang. msn, så er det registeroppføringene som sikkert skaper problemer der også. Du kunne forsøke å fjerne følgende: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Live Kjør en runde med registerrensen til CCleaner etterpå. Der er det windows live, windows live contacts, og windows live mail. Skal jeg slette de også? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Burde holde med: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Live Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 http://forums.comodo.com/frequently_asked_...2x-t5326.0.html HKCU/Software/CFPHKCU/Software/ComodoGroup/CFP HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall HKLM/System/Software/Comodo HKU/S-1-5-21-.../Software/CFP HKU/S-1-5-21-.../Software/ComodoGroup/CFP The "S-1-5-21-..." may be a different number on your system, but it's still in HKU. There are also some Legacy keys: HKLM/System/CurrentControlSet001/Enum/Root/Legacy_CmdAgent HKLM/System/CurrentControlSet001/Services/Cmdagent Last ned OTViewIt til skrivebordet. Steng alle vinduer dobbelklikk på OTviewlt. Merk av på "scan all user" boks. KLikk på "Run Scan" la programmet kjøre. Ferdig vil den lage to logger,post OTViewIt.txt og Extras.txt i din neste post. Er det mere enn 30-dager siden,velger du eksp 90-dager. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Burde holde med:HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Live Fikk ikke sletta comodo nøkklene i sikkerhets modus, men det virker som den msn nøkklen er borte nå, men windows live nøkklen kommer tilbake....rart ,får fortsatt ikke innstalert msn så det er sikkert noen rester igjen. Skal gjøre det snippstatt sier nå. Bare så dere vet det. Dette er mer enn 90 dager siden. Det skjedde i april Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Her er loggene Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå