Outrageous Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Jeg går nå tredje året på VGS og sliter skikkelig med noen fag på skolen. Stryker antakelig i 4 fag 1.Termin. Jeg begynner å bli bekymret for fremtiden min hvis dette fortsetter. Jeg gjør det veldig bra i gym og er bra trent, aldri sjuk, ikke noe fravær nesten, bare 3 timer til sammen i 1.termin. Jeg har planer om å gå i militæret, MP, Infanteri eller MJ. Klarer alle opptaks krav bortesett fra MJ sin 5000m, men den skal jeg nok klare i løpet av kort tid. Jeg håper jeg ikke stryker i noen fag til sommeren, men hvis det skulle skje. Kan jeg fortsatt få jobb som MJ eller infanteri. Det kreves vel bare god fysisk helse og godt trent OSV.? Det at jeg gjør det dårlig i visse fag er noe med lærerene, den ene har hele klassen klagd på og den andre føler jeg har noe imot meg. Den siste er bare holdningen min til faget. Så vil jeg kunne få jobb i militæret med dårlige karakterer/+- noen stryk? Takker til alle svar. Endret 9. januar 2009 av Outrageous Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Dårlige karakterer kan hindre deg i å komme inn på krigsskolene, Forsvarets Ingeniørhøyskole og enkelte befalskoler. Men ellers bryr ikke Forsvaret seg om hvilke karakterer du fikk på vgs. Det er hvordan du gjør det i førstegangstjenesten som bestemmer en videre karriere i Forsvaret. Lenke til kommentar
Outrageous Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Ingeniørhøyskole er det jo logisk at man må kunne litt mer enn vanlig. Leste på hjemme sida til MJ at man må ikke ha gått VGS men er en fordel. Hva mener du med åssen man gjør det i førstegangstjenesten? Skal på sesjon 4.Feb, hører til 90 kullet da. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Tror det ikek har så mye å si på rene kampavdelinger. Mange som er gode teoretisk men som sliter med det praktiske. Så lenge du gjør en bra jobb i førstegangstjeneste og får gode tilbake meldinger har det ikke så mye å si. Tror det ikke har så mye å si på rene kampavdelinger. Mange som er gode teoretisk men som sliter med det praktiske. Så lenge du gjør en bra jobb i førstegangstjeneste og får gode tilbake meldinger har det ikke så mye å si. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 For å tjenestegjøre i forsvaret har det ingenting å si, for å gjøre karriere der har det veldig mye å si. Du kommer deg til utlandet selv om du er aldri så lite akademisk anlagt, men du kommer deg ikke over løytnants grad (muligens kaptein i tekniske stillinger om du har fagbrev), så det er ikke så mye karriere å snakke om. Lenke til kommentar
skarpskytter Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 skal man inn i KS (krigsskole) eller befalskole tror jeg, må du ha generell studiekompetanse:D jeg er sikker på at dette gjelder KS:D er det noen som vet om dette gjelder FSK/HJK? vil gjerne komme inn. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Det gjelder ikke FSK/HJK. Det er dog veldig, veldig dumt å ikke ha det. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 skal man inn i KS (krigsskole) eller befalskole tror jeg, må du ha generell studiekompetanse:D jeg er sikker på at dette gjelder KS:D er det noen som vet om dette gjelder FSK/HJK? vil gjerne komme inn. Man trenger ikke generell studiekompetanse i Hærens befalskoler. I Luftforsvaret trenger man bare generell studiekompetanse til de tekniske linjene. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Enn fravær? Har kanskje mer å si enn karakterene, men tror det ikke finnes noen fasit på dette her. Kjenner flere befal og ofiserer som hadde skyhøyt fravær på vgs, men kom inn på befalsskoler og KS. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 jeg er i samme situasjon som deg og har lurt på dette lenge selv. har hørt at det er mulig å ta opp igjen fag fra VGS når du går førstegangstjenesten Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 jeg er i samme situasjon som deg og har lurt på dette lenge selv. har hørt at det er mulig å ta opp igjen fag fra VGS når du går førstegangstjenesten Klart det er mulig å ta opp fag. Snakk med voksenopplæringen i leiren du havner i de hjelper deg med sånt. Man får fri til eksamner og lesedagene til disse. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Er i samme situasjon selv, og å ta opp fag i fgtj er veldig aktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå