Gå til innhold

Yey i dag fikk jeg bank for første gang

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig i din synsrettning om at Innvandrere muligens burde innrette seg enda bedre til det norske samfunnet, mange gjør det utmerket, men så er det visse utskudd som det også finnes blant nordmenn også. Jeg kjenner ganske mange utskudd, men de er evig greie de også, man må bare være ekstra varsom på hva man sier og ikke prøve å heve seg over dem (Leke større) :)

Kunne ikke hatt ett bedre eksempel.. Dette skjedde da jeg begynnte i en klasse, jeg skulle ta faget om igjen i

Kjemiske Fag *prosessfag*

Det var samfunnsfagtime. Vi måtte gå fra vårt klasseromm ett stykke for og komme til et annet klasserom der vi har fast samfunnsfagtime. Jeg og en jeg hadde blitt kjennt med satt oss ned på en dobbelpult (2 stoler). Så har vi vanligvis 1 økt (1t 30m ca) og vi pleier og få 5min pause..

I den pausen så snakka jeg med han jeg ble kjennt med..

Jeg sa "Jasså du har bmw du ja.. Ekke det litt dummt og ha? Slapp 318 med kun 4 sylindere.. BMW er jo en kebabtralle (snakka slik at man skjønnte jeg tulla)"

SÅ PLUTSELIG, en utlending som satt på dobbelpulten foran oss (vi satt helt bakerst i rommet) Han skreik til meg: "HVA SA DU?" "Jeg bare tulla, jeg snakka forresten til sidemannen" så sa han:

"OK, da kan vi møtes utafor skolen så skal vi gjøre opp" (Da tente det inni meg.. Har hatt problemer med utlendinger før, bare for at jeg er meg og andre vet jeg tuller og opplever det morsomt og har det gøy) Da ble jeg så sinnt at jeg satt inne i meg og så på det eksakte samme punktet resten av økta. Tenkte slik at (Prøver han seg, så har jeg i det minste blått belte i Karate, og god kondis, han røyker jo som faen så han varer nok ikke lenge.) Trener forresten styrke nå på treningssenter, styrkeprogram for og få muskler... Men ja tilbake til hva som skjedde. Så skulle jeg ut av klasserommet, økta var ferdig kom ut av døra, der så jeg han stod og snakka med en annen utlending. Her kommer faktisk enda ett fint eksempel inn, han andre sa: "Nei la vær da, han gjorde egentlig ikke noe galt" Så gikk han foran meg og jeg gikk bak han, trodde vi skulle samme vei ellerno.. han sa "Bli med ut" jeg tente mer og mer, var i ferd med og gå i klikk...

Så åpna han skoledøra og gikk ut på plassen, så seg rundt og tok armene ut til side akkuratt som "Dette er mitt land, mitt territorium" Kom tilbake til meg, også sa han "Hvis du kødder med utlending 1 Gang til.. Så skal du (husker ikke men tror det var) Da skal jeg og venner banke deg.

Så klappa han meg på kinnet, merkelig nok, ganske svakt.. Akkuratt i samme øyeblikk kom en jente jeg ikke kjennte I DET hele tatt, og tok han i armen og sa "NEI DU, KOM HER" (lol jenta var tynn)

Da var jeg trekt opp, og strikken røk, jeg ROPTE ut så høyt det gikk mens jeg tok ett Karate-Klar blokkerings grep eller hva enn det het og ROPTE (JEG MENTE IKKE NOE VONDT!!!!!!!!!)

Da ble han litt sånn overasket i trynet.. Så kom han "Snille" Utlending og sa, "hva gjør du?..... se, hele klassen vår står og ser på deg? Du må ikke tulle med han.."

Så bare så jeg bestemmt på Han "slemme" så gikk jeg til moppa som stod 300 meter unna.

Det er litt rart, fordi jeg har en passe tynn jakke, og jeg er ganske stor.. Rart at han tørr og tulle med meg.. Han er født i 1987 forresten. Jeg er 1990 modell hehe :innocent:

Han går og røyker og jeg tror virkelig ikke han hadde vart lenge i en kamp for og si det sånn..

Men joa det gikk bra, men jeg ble sinnt på meg selv, fordi jeg ble redd, gikk og skalv resten av dagen. Og da ble sinnt på meg selv fordi jeg skalv!! var jo ingenting lissom.

Hva burde jeg ha gjort? Får jeg ikke lov og si min mening i dette fantastiske yttringsfrie landet? :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, da må jeg si du ble regelrett Eid (No Offenece), Klapp på kjinnet er det samme som når en Pimp slæpper bitchen sin.

Uansett, i slike situasjoner gjelder det bare å være like alvorlig som motparten forså å klikke helt ut av glede også f.eks si "Det går bra, Bror!", da snur humøret med en gang :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Jeg syns du handlet rett og ikke klappet fyren tilbake.

Men selfølgelig, visst han hadde flydd på deg, syns jeg iallefall at du kunne forsvart deg.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Det er litt rart, fordi jeg har en passe tynn jakke, og jeg er ganske stor.. Rart at han tørr og tulle med meg.. Han er født i 1987 forresten. Jeg er 1990 modell hehe :innocent:

Han går og røyker og jeg tror virkelig ikke han hadde vart lenge i en kamp for og si det sånn..

Men joa det gikk bra, men jeg ble sinnt på meg selv, fordi jeg ble redd, gikk og skalv resten av dagen. Og da ble sinnt på meg selv fordi jeg skalv!! var jo ingenting lissom.

Hva burde jeg ha gjort? Får jeg ikke lov og si min mening i dette fantastiske yttringsfrie landet? :nei:

Når det kommer til skjelving (hvis jeg forstår deg riktig), så tror jeg ikke det nødvendigvis er at du er redd. Jeg har vært i slosskamper før, og uansett hva som har skjedd, om det har skjedd noe eller ikke, om han var større enn meg eller ikke etc., så har jeg opplevd det, uten at jeg var redd i det hele tatt. Jeg tror det er mer kroppen som på en måte gjør seg klar, litt som at blodet begynner å pumpe. Litt som å gå i beredskapsmodus. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Jeg tror det er mer kroppen som på en måte gjør seg klar, litt som at blodet begynner å pumpe. Litt som å gå i beredskapsmodus. ;)

Bedre kjent som adrenalin rush :D

Lenke til kommentar
Jeg syns du handlet rett og ikke klappet fyren tilbake.

Jupp, han skjønte sine begrensninger :)

Hadde jeg slått han noe som hadde vært vellykket hadde jeg vært den som hadde blitt utvisst, fått bøter og resten. Var nesten så jeg håpet på at han skulle slå meg, så han kunne bli borte resten av året. Hadde tenkt og si før jeg visste noen ting som helst om noe døfødt smekk på skinnet, at Slår du meg, så får du bøter, du blir utvist og jeg vinner, men det rakk jeg selvfølgelig ikke.

Hvorfor kommer alltid ting man ikke husker og skrive inn i ett innlegg etterpå, og det kommer fordi andre hjelper deg og huske, slik som Iskall nå? :!:

Rossi.. Jeg ble ikke eid.. Jeg kunne eid han når som helst. Faktisk så beviste han foran klassen hvem han egentlig var. Var litt digg igrunn. Folk syntes synd på meg og ville bli enda mer kjennt med meg.

SÅ kom det beste da, i det siste så har de erta han fordi han gjorde det han gjorde ute på der..

Han vet nok at han kan ikke gå imot hele klassen nei :thumbup:

Tror jeg gjorde ett klokt valg for og si det sånn. Men hadde jeg slått han, og det hadde vært ett nederlag for han og seier for meg i hans øyne, så hadde det ikke vært like bra med meg.

Så jeg vannt. I mine øyne, på den Norske måten, på den beste måten.

Han har eid seg selv ved og prøve og være tøffere foran meg men på meters avstand seff, men så blitt erta plaget tilbake igjen (spørt) for di tingene han viser/gjør når vi har friminutt. LOL.

Jeg bare står og kikker på han, og når han feiler, enten han prøver og si noe om at han banka en fyr så sier en i klassen, "jammen det var jo ikke sånn det skjedde, var jo du som fikk på trynet" og alle ler selvsagt o.s.v

Og da blir han eid, gang på gang. Og jeg står der bare sammen med de andre. Kikker på han. Og beste er at han får ikke gjort en dritt. Jeg står der og ler inni meg, og han taper gang på gang.

Kjempegøy. Prøver og være tøff, men er egentlig ikke noen ting og tøffe seg over.

Tror faktisk han prøver og lage en falsk frykt over meg. Han vet han ville ha tapt en kamp, men prøver da og vise hva han kan ved og si ting som alle vet ikke er sant og da blir jo så jævla morsommt avslørt, for og holde meg på avstand eller no.

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

HVordan går det i denne saken???

Jeg tror jeg ville gjort noe helt annet for å ta igjen,

TS sa jo fra til rektor om det... da ville jeg knekkt ham psykisk.

eventuellt. fått kompis til å slått på meg litt blåøye/merker ødelagt litt klær, for så å skylde enda en gang på ham..

alle vet jo han er typen til det...

deretter snakka med/sendt brev til foreldra/politi i samsnakk med rektor/ dine egne foreldre... sende regning på gamle klær for å få penger til nye :)

bare tenk deg om så er det mye som kan gjøres i ettertid utenom direkte vold

Lenke til kommentar
HVordan går det i denne saken???

Jeg tror jeg ville gjort noe helt annet for å ta igjen,

TS sa jo fra til rektor om det... da ville jeg knekkt ham psykisk.

eventuellt. fått kompis til å slått på meg litt blåøye/merker ødelagt litt klær, for så å skylde enda en gang på ham..

alle vet jo han er typen til det...

deretter snakka med/sendt brev til foreldra/politi i samsnakk med rektor/ dine egne foreldre... sende regning på gamle klær for å få penger til nye :)

bare tenk deg om så er det mye som kan gjøres i ettertid utenom direkte vold

Også vil politiet finne ut av dette så blir TS bøtlagt i hue og rævva osv.

Lenke til kommentar
Rossi.. Jeg ble ikke eid.. Jeg kunne eid han når som helst. Faktisk så beviste han foran klassen hvem han egentlig var. Var litt digg igrunn. Folk syntes synd på meg og ville bli enda mer kjennt med meg.

SÅ kom det beste da, i det siste så har de erta han fordi han gjorde det han gjorde ute på der..

Tror jeg gjorde ett klokt valg for og si det sånn. Men hadde jeg slått han, og det hadde vært ett nederlag for han og seier for meg i hans øyne, så hadde det ikke vært like bra med meg.

Han har eid seg selv ved og prøve og være tøffere foran meg men på meters avstand seff, men så blitt erta plaget tilbake igjen (spørt) for di tingene han viser/gjør når vi har friminutt. LOL.

Jeg bare står og kikker på han, og når han feiler, enten han prøver og si noe om at han banka en fyr så sier en i klassen, "jammen det var jo ikke sånn det skjedde, var jo du som fikk på trynet" og alle ler selvsagt o.s.v

Og da blir han eid, gang på gang. Og jeg står der bare sammen med de andre. Kikker på han. Og beste er at han får ikke gjort en dritt. Jeg står der og ler inni meg, og han taper gang på gang.

Kjempegøy. Prøver og være tøff, men er egentlig ikke noen ting og tøffe seg over.

Tror faktisk han prøver og lage en falsk frykt over meg. Han vet han ville ha tapt en kamp, men prøver da og vise hva han kan ved og si ting som alle vet ikke er sant og da blir jo så jævla morsommt avslørt, for og holde meg på avstand eller no.

Slike utsagn er bare direkte tåplig og bekrefter at du er rasist! Håper du ikke ønsker å fremstå som en slik person, for det er rett og slett tragisk.

Det virker som om du har å gjøre med en Wannabe (Nå vet riktignok ikke jeg hvor mange ord du har pynta på heller, Wild Guess) siden de fleste ikke ville funnet seg i noe slikt. Hvor i landet bor du egentlig, med tanke på at deter litt forskjell på byliv og bondeliv?

Tho er det udiskutabelt å si at du ikke ble eid når du blir slæppa og ikke gjør noe tilbake.

Lenke til kommentar

Slike utsagn er bare direkte tåplig og bekrefter at du er rasist! Håper du ikke ønsker å fremstå som en slik person, for det er rett og slett tragisk.

Det virker som om du har å gjøre med en Wannabe (Nå vet riktignok ikke jeg hvor mange ord du har pynta på heller, Wild Guess) siden de fleste ikke ville funnet seg i noe slikt. Hvor i landet bor du egentlig, med tanke på at deter litt forskjell på byliv og bondeliv?

Tho er det udiskutabelt å si at du ikke ble eid når du blir slæppa og ikke gjør noe tilbake.

Ok. Du har tendenser for og klikke. Jeg har lagt merke til det.

Den norske måten var ikke meningen at du skulle missforstå det slik.

Nesten litt rart at jeg beklager her, bare fordi du missforstod. Men nå skal jeg prøve og forklare det..

Utlendinger har sin stil.. De som er fra Tyrkia har sin stil og "fighte" på, f.ex hadde han vært derfra hadde han kanskje pekt i trynet mitt og sagt masse ting, mens hadde han vært fra Japan eller Irak hadde han kanskje gjort noe annet. Den Norske måten er ikke like intenst og "aggresiv" fordi Norske er mere "Laidback" i holdningen, men jeg mente bare med det jeg skrev at jeg godtar ikke det han gjør. Og det får du akseptere. Det han gjorde var langt. LANGT over streken.

Beklager at DU missforstod. Ja det høres jo bare dummt ut, og enda dummere når du skriver slik.

Kunne bare brukt ett "Hva mente du med det". Jeg tror du er utlending.

OH NOEZ jeg misforstodZor, nåu frickzer jeg outZ0r! :thumbup: :!:

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

om noen år har du fått deg en utdanning og tjener penger, mens han lever på trygd og har det stusselig. Ganske sannsynlig har han smelt en fæl dame på tjukka, røyker og går på dop.

Sånn sett er det kanskje like greit at han slipper billig unna nå.

Lenke til kommentar
Til trådstarter:

om noen år har du fått deg en utdanning og tjener penger, mens han lever på trygd og har det stusselig. Ganske sannsynlig har han smelt en fæl dame på tjukka, røyker og går på dop.

Sånn sett er det kanskje like greit at han slipper billig unna nå.

så får han og den fæle dama en bølle sammen, bøllen banker ditt fremtidige avkom og sirkelen er komplett, nesten litt som i løvenes konge!

Lenke til kommentar

Hvordan bekrefter det at han er rasist? Luta lei av at alt blir kalt rasistiske utsagn idag. Sånn som du skriver, mister man respekt hvis man ikke vil slåss. At vennekretsen din ikke respekterer deg like mye. Dette gjelder aldeles ikke alle. Noen ganger blir man mer respektert ved ikke å bruke vold tilbake. Det er hvertfall min mening. Respekt er noe enkelte muslimer setter alt for høyt dessverre. Noe som ofte kommer frem blandt innvandrerungdom med muslimsk bakgrunn.

Lenke til kommentar
Ok. Du har tendenser for og klikke. Jeg har lagt merke til det.

Den norske måten var ikke meningen at du skulle missforstå det slik.

Nesten litt rart at jeg beklager her, bare fordi du missforstod. Men nå skal jeg prøve og forklare det..

Utlendinger har sin stil.. De som er fra Tyrkia har sin stil og "fighte" på, f.ex hadde han vært derfra hadde han kanskje pekt i trynet mitt og sagt masse ting, mens hadde han vært fra Japan eller Irak hadde han kanskje gjort noe annet. Den Norske måten er ikke like intenst og "aggresiv" fordi Norske er mere "Laidback" i holdningen, men jeg mente bare med det jeg skrev at jeg godtar ikke det han gjør. Og det får du akseptere. Det han gjorde var langt. LANGT over streken.

Beklager at DU missforstod. Ja det høres jo bare dummt ut, og enda dummere når du skriver slik.

Kunne bare brukt ett "Hva mente du med det". Jeg tror du er utlending.

OH NOEZ jeg misforstodZor, nåu frickzer jeg outZ0r! :thumbup: :!:

Jeg har en tendens til å klikke? Jeg har da aldri klikket, et par ord over nettet får meg neppe til å klikke akkruat :)

Du har kanskje ikke tenkt at du formulerte deg på en idiotisk måte?

Utsagnet ditt, "Så jeg vannt. I mine øyne, på den Norske måten, på den beste måten", med slike ord fremhever du den Norske måten og redgjør at den på en måte er bedre (eller best ifølge deg).

Det du egentlig gjør er rett og slett å ta alle under en kam, alle utlendinger er ikke like, alle nordmenn er heller ikke like. Som jeg sa tidligere, det finnes "utskudd" både blant utlendinger og nordmenn.

Konklusjonen din er helt grei, han gikk for langt, det har jeg aldri sagt imot.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Hvordan bekrefter det at han er rasist? Luta lei av at alt blir kalt rasistiske utsagn idag. Sånn som du skriver, mister man respekt hvis man ikke vil slåss. At vennekretsen din ikke respekterer deg like mye. Dette gjelder aldeles ikke alle. Noen ganger blir man mer respektert ved ikke å bruke vold tilbake. Det er hvertfall min mening. Respekt er noe enkelte muslimer setter alt for høyt dessverre. Noe som ofte kommer frem blandt innvandrerungdom med muslimsk bakgrunn.

Som sagt: Med slike ord fremhever han den Norske måten og redgjør at den på en måte er bedre (eller best ifølge han). ;)

Jeg er også lut lei av alle nordmenn som har så evig liten forståelse. Tenk når du kom til Norge på 60-tallet, da ble mørkhudede sett veldig rart på for å så det mildt, dette henger fortsatt igjen i visse grupperinger blant utlendinger (Logisk nok etter hva f.eks, kanskje, fedrene har opplevd og forklart til dem). Det finnes fortsatt store og svært synlige rasistiske handlinger blant nordmenn i dag, men som du sier (Og mener) det er ikke i nærheten av hva det en gang var og ordet "rasisit" begynner muligens å bli noe oppbrukt.

Kanskje litt bombastisk av meg å si det jeg sa da, men i de fleste samfunnet (spesielt i byene) har respekt mye å si, med mindre du virkelig ønsker å bli sett rart på og muligens bli mobbet. Det tror jeg neppe trådstarter vil.

Jeg er helt enig med de som mener at det handler om respekt, det tror jeg du også er helt enig i hvis du ser hvordan du formulerte det på, det handler bare om hvordan du får respekt, gjennom vold eller gjennom ikke-vold. Der er forskjellen hvor jeg mange ganger ikke er enig med utlendingene. :)

Lenke til kommentar

Som sagt: Med slike ord fremhever han den Norske måten og redgjør at den på en måte er bedre (eller best ifølge han). ;)

Jeg er også lut lei av alle nordmenn som har så evig liten forståelse. Tenk når du kom til Norge på 60-tallet, da ble mørkhudede sett veldig rart på for å så det mildt, dette henger fortsatt igjen i visse grupperinger blant utlendinger (Logisk nok etter hva f.eks, kanskje, fedrene har opplevd og forklart til dem). Det finnes fortsatt store og svært synlige rasistiske handlinger blant nordmenn i dag, men som du sier (Og mener) det er ikke i nærheten av hva det en gang var og ordet "rasisit" begynner muligens å bli noe oppbrukt.

Kanskje litt bombastisk av meg å si det jeg sa da, men i de fleste samfunnet (spesielt i byene) har respekt mye å si, med mindre du virkelig ønsker å bli sett rart på og muligens bli mobbet. Det tror jeg neppe trådstarter vil.

Jeg er helt enig med de som mener at det handler om respekt, det tror jeg du også er helt enig i hvis du ser hvordan du formulerte det på, det handler bare om hvordan du får respekt, gjennom vold eller gjennom ikke-vold. Der er forskjellen hvor jeg mange ganger ikke er enig med utlendingene. :)

Det du ikke klarer og forstå er at han "slemme" lol, er rasisten her!

Han må hate hvite siden han måtte flytte fra Iran og komme til ett annet land.

Trodde du skjønnte at når jeg skrev måten så mente jeg kultur.

Kanskje han har en måte / side i kulturen sin som gjør at man ikke skal godta noenting man ikke liker uansett om det er imot landets lov.

Den norske måten / kulturen er jo og være i samfunnet og følge ens lover.

GET IT NOW?

Lenke til kommentar

Våkn opp gutt, Hudfargede har vært undertrykt i århundrer, er kanskje en grunn til at vi opplever en slik pågang ;)

Det du ikke har klart å fange opp er at jeg prater generelt sett, ikke i din enkelte situasjon. I ditt eksempel så konkluderer du omtrent som at alle Innvadrere er like som han du møtte på.

Jeg forsvarer ikke slike handlinger som du ble utsatt for, men jeg klarer å forstå hvorfor noen Innvadrere føler slik anger i enkelte situasjoner.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Våkn opp gutt, Hudfargede har vært undertrykt i århundrer, er kanskje en grunn til at vi opplever en slik pågang ;)

Det du ikke har klart å fange opp er at jeg prater generelt sett, ikke i din enkelte situasjon. I ditt eksempel så konkluderer du omtrent som at alle Innvadrere er like som han du møtte på.

Jeg forsvarer ikke slike handlinger som du ble utsatt for, men jeg klarer å forstå hvorfor noen Innvadrere føler slik anger i enkelte situasjoner.

Jo og jeg forstår også at innvandrere kan føle det slik, jeg vet ikke om du husker at jeg skrev i går nesten helt øverst at noen er greie, og noen tror de eier hele kåken.. Så egentlig har det som har skjedd er likegyldig for meg, fordi jeg nyter hver dag som går..

Er mest bekymmra forr og ha lånt topicen til trådstartet litt "allt" for mye.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...