thehunger Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvilke spill for din minibærbar? Vi tester spill i Linux på MSI Wind, hvilke spill er mulig å spille på maskinen... Med en slik tittel ble jeg litt overrasket over at artikkelen nesten utelukkende tar for seg Windows-baserte spill, og ingen Linux-baserte spill. Så for the record, mange Linux-baserte spill er gode og fungerer godt på minibærbare, ihvertfall min ASUS eee 900. Det inkluderer også noen 3D-spill. Bare for å ha nevnt noen: - BZFlag - Armagetron - Schorched 3D - Warsow - flere 3D FPS-spill Et 'clue' for om maskinen klarer å kjøre 3D er jo hvorvidt Compiz fungerer greit. Greit, man slår ikke rekorder med frames per sec på minibærbare... Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Artikkelen heter Wines Spillgalleri, hadde jeg tatt for meg Linux-baserte spill tror jeg mange ville stilt seg motsatt spørsmål Lenke til kommentar
blinc Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Har kjørt 3dMark03 på min wind. Resultatene steg med med mellom 25-27% ved overclock til 2Ghz. Kan kjøre Generals Zero Hour (Windows) Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Bruker man Linux for å spille, må man være rimelig dust. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Edit: Hvor kjøpte du Tuxen din Robin? (ThinkGeek?) Du finner den her: http://www.thinkgeek.com/geektoys/plush/288e/ Mye muligt at det ikke er den identiske modellen men lik Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Edit: Hvor kjøpte du Tuxen din Robin? (ThinkGeek?) Du finner den her: http://www.thinkgeek.com/geektoys/plush/288e/ Mye muligt at det ikke er den identiske modellen men lik ikke samme modell nei Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Battle of Wesnoth, Open Arena og Xmoto bør sjekkes ut om du er Linux bruker på netbook / Intel GMA 9xx skjermkort. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 starcraft single player er <3 Pro multiplayer FUNKER IKKE!. jeg når 200 actions per minute og det lagger værre :S For en causual burde det funke, jeg var på landslaget før og i en av europas beste lag, så jeg er rimelig rask bare å ha sagt det. Jeg testa single player og det funka ganske greit =) Lenke til kommentar
reiakvam Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Bruker man Linux for å spille, må man være rimelig dust. Lol Eg bruker Linux til å spele. For å komme med den komentaren der "må man være rimelig dust." Fekk til og med meir FPS i WoW i Linux. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Quake 3 funker som kniv i varmt smør Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Dette kan gjøres ved hjelp av Gmount-iso (finnes i pakkebrønn), eller ved hjelp av et program som er det beste alternativet Linux har til Daemon-tools, nemlig Cdemu (hjemmeside her). En kjappere måte å mounte et iso-image er vel: 1. sudo mkdir /media/image/ 2. sudo mount isofil.iso /media/image/ -t iso9660 -o loop Unmount etter filmen: 3. sudo umount /media/image/ Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 med wind på 2GHz funker WOW på low settings på mellom 20-40FPS Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Heroes of might and magic 3! Stronghold 2! AOE! Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Siden vi er inne på ca 10 år gamle spill; Grim Fandango fungerte bra i Wine.Faktisk måtte jeg spille Grim Fandango i Wine fordi jeg ikke fikk det til å fungere bra i winXP Grim Fandango skulle egentlig være med i denne testen. Dessverre hakker Grim noe sinnsykt på MSI Wind under Wine Hmm, når jeg tenker etter så installerte jeg en patch for å få Grim til å fungere bedre på "nyere systemer". Testa du mer denne patchen Skinney? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 vil bare nevne at fallout funker smertefritt også under wine. robin, hva med å prøve football manager (av nyere dato) eller kanskje gode, gamle CM2? Oh, oh, oh, SIM CITY må testes Kan forresten nevne at gode, gamle The Neverhood også fungerer helt fint i Wine Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Edit: Hvor kjøpte du Tuxen din Robin? (ThinkGeek?) Du finner den her: http://www.thinkgeek.com/geektoys/plush/288e/ Mye muligt at det ikke er den identiske modellen men lik Har også vært på utkikk etter Tux. de selger den også i sverige hos bytelove men de er utsolgte. Frakt fra thinkgeek koster 30$ og Tux koster 10$. derfor blir det en dårlig deal. Noen som vet om andre steder som det går ann å skaffe seg Tux? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 vil bare nevne at fallout funker smertefritt også under wine. robin, hva med å prøve football manager (av nyere dato) eller kanskje gode, gamle CM2? Oh, oh, oh, SIM CITY må testes Kan forresten nevne at gode, gamle The Neverhood også fungerer helt fint i Wine Har t'sja fallout 2 her og det funket fint, football manager liker ikke opplosniger lavere enn 1024x768 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Noen som har prøvd SuperTux på den? Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Fungerer helt fint på AAO (følger med som standard tar jeg ikke helt feil). Endret 10. januar 2009 av olear Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 - Red Faction Krever utrolig lite, og er et av de bedre fps spillene jeg har spillt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå