Bombino Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg får rett og slett ikke WAP til å fungere på Chess-telefonen (X-one heter den vel). Jeg ser det er instruksjoner her. De oppgitte navnene passer ikke helt med hva ting heter på telefonen min, så dette er det jeg har tastet inn under «Internettinnst.»: Hjemmeside: http://wap.chess.no WAP-gateway -> IP-adresse: 010.251.251.010 WAP-gateway -> IP-port: 8080 WAP-gateway -> Brukernavn: chess WAP-gateway -> Passord: chess Nettv.tilg.pkt: Chess Internett Tilkoblingstype: HTTP Tidsavbrudd: 60 «Tilgangsnavn (APN)» og «Databærer» (slik det står i instruksjonene) finner jeg rett og slett ikke noe sted å legge inn. Er det noen som har noen tips? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Eg har eigentleg ikkje peiling, men ein skulle tru at nettv.tilg.punkt er det same som apn. Prøv å skrive inn wap.netcom.no eller noko slikt. Lenke til kommentar
Bombino Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Det går ikke an å skrive inn noe selv her, man kan kun velge mellom «Chess MMS», «Chess WAP» og «Chess Internett» fra en liste. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Dette tyder på at nettv.tilg.pkt. er val av datakonto, og at du alt har datakontoar for wap, mms eller internett på telefonen din. Det vanlege er at desse kan redigerast ein eller annan stad i menyane, og det er der ein skriv inn apn. Ein kan jo håpe at datakontoane er sett opp på rette måten. I så fall skulle ein tru at du må velje Chess WAP. Dersom dette ikkje hjelper kan du prøve å setje tilkoplingstype til WAP, dersom dette er mogeleg og/eller endre proxy til 9201. Elles hadde det vore fint om nokon som har betre greie på Chess-telefonen enn meg hadde svart i denne tråden. Endret 12. januar 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
Reodor_Felgen Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) jeg har ikke noe chess mobil, men jeg har chess operatør.. her er mine instillinger for wap:) Tilkoblingstittel: CHESS WAP Bærer: GPRS Godkjenning: PAP Brukernavn: wap Passord: ****** (sånn det står, tror det skal vere netcom:P mulig det er wap og) APN: netcom Navn på tjeneste: CHESS WAP Bruk proxy: På IP-adresse: 010.254.254.010 Proxy-serverport: 8080 Tilgangspunkt: CHESS WAP håper det hjelper:P Endret 17. januar 2009 av Reodor_Felgen Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Har du forsøkt å ringe Chess om dette? Regner med at kan gi deg OK support på en telefon de selv har fått produsert. De bør i det minste kunne sende deg et OTA-oppsett. Lenke til kommentar
Emelina Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Ring chess kundeservice! Det har vært en del krøll med mms hos chess den siste tiden, og jeg har vært borti at på enkelte modeller må det settes opp manuelt. Fikk tilsendt en -lang- men veldig enkel forklaring på manuelt oppsett på mail, hvor det sto nøyaktig hva som skal fylles inn hvor for den aktuelle modellen. Da jeg ba om manuelt oppsett var kundeservice veldig behjelpelig og ba meg ringe opp dersom jeg lurte på noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå