Gå til innhold

WAP på Chess-telefonen - får det ikke til å fungere

Anbefalte innlegg

Jeg får rett og slett ikke WAP til å fungere på Chess-telefonen (X-one heter den vel).

Jeg ser det er instruksjoner her. De oppgitte navnene passer ikke helt med hva ting heter på telefonen min, så dette er det jeg har tastet inn under «Internettinnst.»:

Hjemmeside: http://wap.chess.no

WAP-gateway -> IP-adresse: 010.251.251.010

WAP-gateway -> IP-port: 8080

WAP-gateway -> Brukernavn: chess

WAP-gateway -> Passord: chess

Nettv.tilg.pkt: Chess Internett

Tilkoblingstype: HTTP

Tidsavbrudd: 60

«Tilgangsnavn (APN)» og «Databærer» (slik det står i instruksjonene) finner jeg rett og slett ikke noe sted å legge inn.

Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tyder på at nettv.tilg.pkt. er val av datakonto, og at du alt har datakontoar for wap, mms eller internett på telefonen din. Det vanlege er at desse kan redigerast ein eller annan stad i menyane, og det er der ein skriv inn apn.

Ein kan jo håpe at datakontoane er sett opp på rette måten. I så fall skulle ein tru at du må velje Chess WAP. Dersom dette ikkje hjelper kan du prøve å setje tilkoplingstype til WAP, dersom dette er mogeleg og/eller endre proxy til 9201.

Elles hadde det vore fint om nokon som har betre greie på Chess-telefonen enn meg hadde svart i denne tråden.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

jeg har ikke noe chess mobil, men jeg har chess operatør..

her er mine instillinger for wap:)

Tilkoblingstittel: CHESS WAP

Bærer: GPRS

Godkjenning: PAP

Brukernavn: wap

Passord: ****** (sånn det står, tror det skal vere netcom:P mulig det er wap og)

APN: netcom

Navn på tjeneste: CHESS WAP

Bruk proxy: På

IP-adresse: 010.254.254.010

Proxy-serverport: 8080

Tilgangspunkt: CHESS WAP

håper det hjelper:P

Endret av Reodor_Felgen
Lenke til kommentar

Ring chess kundeservice! Det har vært en del krøll med mms hos chess den siste tiden, og jeg har vært borti at på enkelte modeller må det settes opp manuelt. Fikk tilsendt en -lang- men veldig enkel forklaring på manuelt oppsett på mail, hvor det sto nøyaktig hva som skal fylles inn hvor for den aktuelle modellen. Da jeg ba om manuelt oppsett var kundeservice veldig behjelpelig og ba meg ringe opp dersom jeg lurte på noe som helst. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...