Gå til innhold

Kjøpe ny stasjonær til lydredigering og spill

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en ny PC som takler WoW, Starcraft2 når det kommer og lydredigering. Tenker litt fremover i tid og tenkte på et oppsett som denne handlevognen

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90932

Skaffer en stor strøm for å kunne ha noe å gå på i de neste årene. 15000 disk er et must til lydredigeringen, og 4Gb RAM er en fin start.

Tenkte videre på et 4870 eller 4870x2 grafikkort. Litt usikker på hva jeg vil gå for akkurat her. Kunne vert moro med 4870x2 i CrossfireX i fremtiden når det kommer på billigsalg (hvis HK støtter dette).

Er det ellers noe som burde endres på eller som jeg har feil i?

Endret av Snowbear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører en 10k disk nå, men fikk litt ekstra bonus over nyttår. Tenkte dermed å legge til en 15k disk til budsjettet for å prøve å få ned latency i Cubase ytterligere.

Er egentlig ikke kjent med denne hastigheten, siden 10k var det raskeste som var å oppdrive da jeg handlet PC sist.

og trenger visst en oppdatering på hva en ssd løsning er for noe...

Lenke til kommentar

Leste om ssd, og har Western Digital VelociRaptor 150 GB oppe i et vindu nå. Er en del billigere disk, så det er en tanke om jeg ikke bare skal gå for den.

Hvordan er resten av systemet jeg har satt opp? Mulig det er litt overkill med noen av komponentene, men det er ikke så lett å se selv alltid.

Lenke til kommentar

Da er disken byttet ut med en "Western Digital VelociRaptor 150 GB"

Jeg er klar over at PSU'en er overkill nå, men tenkte den kunne komme til nytte hvis jeg velger et 4870x2 skjermkort og kjører en Xfire med to slike når spillene mine begynner å hakke og skrante. Er selvfølgelig åpen for gode forslag, siden jeg kun har oppgitte verdier og tall å gå ut i fra som jeg henter på produsentene sine nettsteder.

Tenker bare slik for å unngå fellen jeg gikk i sist med å kjøpe 400w PSU og finne ut at ved neste oppgradering måtte jeg ha en 550w PSU. Hadde spart en del med å kjøpe 550w med en gang. Eller er jeg helt ute og kjører nå?

Lenke til kommentar

Har lest en del tester om PSU og det var mye bra med MIST sine. Så på Antec sin "quattro 1000", som jeg likte og ikke noen hadde på lager.

Skal lese litt på de sidene. Har lest så mange forskjellige tester og har funnet ut at det er vanskelig å gjøre et bra kjøp i den store jungelen av dårlige PSU'er.

Lenke til kommentar

Da har jeg lest opp på de to sidene du gav. Så konklusjonen er å ikke velge MIST eller Corsair. NorthQ og Chieftec har alltid virket på meg som billige på alt.

Da sitter jeg igjen med Antec OCZ og Thermaltake. Har ikke nevneverdig kjennskap til noen av dem, men ser grei nok ut.

Takk for hjelpen så langt, så får vi se om noen har noen gode råd angående PSU til systemet mitt. (tar utgangspunkt i å kunne kjøre 2 stk 4870x2 om et år eller to ): når jeg trenger det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...