E.I. Lonoff Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Det skjer spesielt under spilling, men har opplevd det under installering av spill/prog også. Antar det er pga varmeutvikling.. Specs: CPU: Intel core 2duo T7500, 2,20hgz Minne: 1x2gig Skjermkort: GeForce 8400, G, 256dedikert HD: Samsung 160gig, 5400rpm Cpu ACPI Thermal Zone(?): 70c Cpu Core 1: 68c Cpu Core 2: 70c Gpu: 75c HD temp: 45c Satt bare på nettet når disse temp. var "tatt". Forslag? Bør jeg skifte ut en vifte? Hvilke isåfall? Det er en vifte som slurver i d jeg skrur på PC-en, men den kommer seg etterhvert. Ellers kjører viftene på maks og bråker som f selv om PC-en bare står i standbymode.. Endret 9. januar 2009 av akad3m1x Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Ta å fjern nokko lo ifra CPU-ribben. Harddisk er farlig varm, anbefalt temperatur er 5'C til 40'C Om du ikkje har rikelig med ventilasjon i kabinettet så anbefaler eg fleire kabinettvifter. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Kanskje jeg bør legge til at det er en laptop.. men takk for svar.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Laptop... Burde egentleg si seg sjøl. Er dette Idle eller load? Kjør ein IntelBurn-test og se kva temperaturer du får. Da kan du laste ned OCCT og kjøre Linpack på Max. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Heh.. var det jeg og tenkte.. "seie seg sjøl", "kjøyr", "sjå", "tempraturar" og "då" Unnskyld, idle og load? hva er det? Kjører intelburn-test nå.. Endret 9. januar 2009 av akad3m1x Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Heh.. var det jeg og tenkte.. "seie seg sjøl", "kjøyr", "sjå", "tempraturar" og "då" Unnskyld, idle og load? hva er det? Og hvor finner jeg en intelburn-test? Idle: Ingen stress av CPU Load: 100% CPU bruk. OCCT har Linpack, den er veldig lik IntelBurn. Angående den nynorsken så er eg takknemmlig for at du retter meg, men eg har ein e-ending så temperaturer er riktig for meg. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Da jeg skrev de tempraturene lå CPU-en på idle.. kun opera kjørte.. kjørte intelburn test, men så fikk pcen blackscreen, og da dro jeg like greit uti fjøse (ja eg bur på gard) å blåste ut så mye støv som jeg fukk til, og det var en del kan du si, så kjørte jeg intelburn test igjen og fikk ok resultater. Nå ligger CPU-ene og GPU-en på rundt 50c og HD på 30c. Sier probleme er løst for denne gang vi.. Tusen takk for hjelpa Blomsterbob sist men ikkke minst; takksam ikkje takknemlig, og ei e-ending, ikkje ein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå