Pro-UseR Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hei! Jeg tenker å studere medisin, siden UiO krever matte R1 osv, tenker jeg å studere i utlandet. Det jeg tenker er å ta Biologi, fysikk, kjemi og engelsk. Jeg tror jeg klarer dette, men mitt problem er matte. Matte sliter jeg veldig mye med, og nå har jeg byttet til enkel P-matte. Så det jeg lurer på er om jeg kan ta disse 4 fagene(biologi, kjemi og fysikk) og komme inn i medisin i utlandet som f.eks. Polen. Har hørt at de ikke sjekker hvilken matte du har tatt. Jeg kan vel også ta enkel matte i fysikk, har jeg hørt? Altså, problemet er matte. Så spørsmålet er om jeg kan ta enkel matte(P-matte, gjennom hele studiene) og enkel matte i fysikk, kjemi osv. og likevel bli lege/eller komme inn i medisin universitetet? Eller er det sånn at jeg MÅ ha T-matte, R1 matte, osv. Går dette an? Takk. Regards, Pro-UseR Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hørt at legestudiet i Norge krever S1 + S2 matta, eller bare R1. Skal kan bli ingeniør, og den slags må man ha R2. Lenke til kommentar
Ad Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 For å komme inn i Norge kan du ha enten R1 eller S1+S2 matte. Det siste skal visstnok være omtrent det samme som R1 bare at det går over 2 år. Jeg har ei venninne som fikk 2 i R1 og gikk opp til 5 når hun bytta over til S1. Så du trenger ikke nødvendigvis ha den vanskeligste matten nei. Lenke til kommentar
drz Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvis du sliter med matte og måtte ta p matte så tror jeg du kommer til å møte på noen problemer med fysikk. Ta heller opp R1 og dropp fysikk. (evt S1 og S2 over et år hvis det er mulig. S1 er veldig lett, S2 er litt vanskeligere) Lenke til kommentar
Pro-UseR Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Hvis du sliter med matte og måtte ta p matte så tror jeg du kommer til å møte på noen problemer med fysikk. Ta heller opp R1 og dropp fysikk. (evt S1 og S2 over et år hvis det er mulig. S1 er veldig lett, S2 er litt vanskeligere) Yes, men jeg må ha fysikk for å bli lege. Skolen tilbyr ikke S1 og S2, siden jeg skal til London 2. året. Derfor må jeg ta R1 med engang. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Pro-UseR: Du kommer ikke til å klare å gjennomføre medisinstudiet om du ikke klarer å bite tenna sammen nok til å få god karakter i mattefag du ikke liker. Lenke til kommentar
Pro-UseR Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg vet det. Men jeg tror det er en skole i Polen der du ikke trenger matte, men biologi. http://www.studentum.no/Medisinstudier_i_Warszawa_50800.htm Det er to skoler i Polen som krever biologi, og det er Warszawa og en annen. Krocaw eller no, vil ha matte R1. Stemmer dette virkelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå