Gå til innhold

LCD/Plasma 37"-42" 5000-7000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter en ny TV.

Har lest en post som er ganske lik men ønsker egen post for dette.

Dette er kanskje fordi jeg ikke har peiling men er redd for å ta Plasma. Ser for meg at det brenner seg fast nrk og tv2 logo og ødelegger alle filmopplevelser. Derfor er jeg mer på LCD som ikke har den faren.

Likevel fikk jeg dette fra andre posten:

Panasonic TH-42px80

Men dette er 7000 kroner, det kan funke.

Tven skal også brukes til Spillkonsol (wii to ganger i året) og kanskje pc-spill en meget sjelden gang. (Har det noe å si om man bruker PC som dvd spiller, burde man ha LCD da? fordi jeg har planer om et medie senter) Men den skal ikke brukes til PC gaming eller browsing.

Er det noen LCD som kan måle seg? Er det noe jeg glemmer eller ser bort ifra? Burde jeg være redd for innbrenning eller tar dette flere år? (ser for meg at til jul så ser jeg Ringenes herre og Batman på TV2 hver gang jeg setter på DVD-spilleren.

Hjelp en uvitende valp!

Takk

Edit: Hva med Full HD / HD ready?

Endret av Bendit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

innbrenning eksisterer nesten ikke i dag lengre så ikke bekymr deg;=) panasnoicen har veldig god kontrast som de fleste lcd kan drømme om. rask i respons er den å.

jeg har bestilt 37" av den og får den i dag eller på mandag. veldig god til film og tvkonsoll. slapp av logoen kommer ikke til å brenne seg. har billigplasma fra samsung hengende på jobben på en knal hver dag uten no innbrenning;)

Lenke til kommentar

Ok, om jeg forstår deg rett består bruken din i hovedsakelig film, en sjelden gang TV-titting og enda skjeldnere spillkonsoll. Du skal også bruke den til å streame filmer fra PC. Hvis jeg har forstått riktig:

Gå for en plasmaskjerm. Nei, ingen LCD kan måle seg. Innbrenning kan oppstå den dag i dag, men her snakker vi om flere timer med statisk bilde. Det hjelper å kjøre ned kontrasten litt. Dessuten er det slik at desto eldre en plasmaskjerm blir, desto mindre sjanse for innbrenning er det.

Hvis du sitter ekstremt nære skjermen, kan Full-HD være en fordel. Det er svært liten sannsynelighet, dog, for at du vil ha behov for dette. PX80 er en kjempegod skjerm, som gir masse bang for the buck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...