Gå til innhold

Angrerett ved kjøp av hjemmekino

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg kjøpte et kinoanlegg på elkjøp etter jul og fikk en "spesiellt god pris" ettersom dette var utstillingsmodell.. Kjøpte dette anlegget og ga 1700 kr for det. Svingte innom elkjøp sine sider i dag og.... Nå koster det 1295 kr! Kan jeg angre kjøp grunnet dette? Ser jo at jeg kunne fått et dobbelt så bra sonyanlegg til like over 2000 kr. Føler meg igrunn ganske lurt

Endret av Clerion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket butikkprisen? Det kan godt hende butikkprisen er høyere enn internettprisen med tanke på frakt som du også må betale når du bestiller fra nett. Når det kommer 300kr frakt i tillegg er ikke prisen du fikk i butikken så ille lenger uansett.

Lenke til kommentar
Har du sjekket butikkprisen? Det kan godt hende butikkprisen er høyere enn internettprisen med tanke på frakt som du også må betale når du bestiller fra nett. Når det kommer 300kr frakt i tillegg er ikke prisen du fikk i butikken så ille lenger uansett.

Hadde det vært et internettilbud hadde dette vært opplyst. Og ettersom det ikke er HDMI utgang på forsterkeren og an jeg handlet med sa jeg kunne bruke den til å spille ps3 på så har jeg enda en grunn... Trenger vel i for seg ingen grunn i det heletatt for å angre kjøp, men.

Lenke til kommentar

Hadde det vært et internettilbud hadde dette vært opplyst. Og ettersom det ikke er HDMI utgang på forsterkeren og an jeg handlet med sa jeg kunne bruke den til å spille ps3 på så har jeg enda en grunn... Trenger vel i for seg ingen grunn i det heletatt for å angre kjøp, men.

Nei det gjør du jo ikke. Jeg ville nok også ha byttet anlegget hvis det hadde vært lettvint.

Lenke til kommentar

Nei det gjør du jo ikke. Jeg ville nok også ha byttet anlegget hvis det hadde vært lettvint.

Skal ta meg en tur på elkjøp i dag å høre, det burde jo være lettvint... er bare en ukes tid siden jeg kjøpte det så

Lenke til kommentar

Hmmm.... Merkelig nok gikk det knirkefritt =P

Leverte driten, sa jeg ville angre kjøpet, fikk en tilgodelapp, gikk i kassa og sa jeg skulle ha pengene, fikk pengene. :thumbup: Magisk lettvint =p

Dro ihvertfall på Expert og kjøpte et samsunganlegg som var på tilbud der. Tz212r eller noe, har prøvd det litt og er veldig fornøyd (= Spiller bra, høyt og har fin dybde.

Lenke til kommentar
Hmmm.... Merkelig nok gikk det knirkefritt =P

Leverte driten, sa jeg ville angre kjøpet, fikk en tilgodelapp, gikk i kassa og sa jeg skulle ha pengene, fikk pengene. :thumbup: Magisk lettvint =p

Dro ihvertfall på Expert og kjøpte et samsunganlegg som var på tilbud der. Tz212r eller noe, har prøvd det litt og er veldig fornøyd (= Spiller bra, høyt og har fin dybde.

Bytta selv et hos elkjøp som var kjøpt før jul,ingen problemer fikk pengene med en gang, skulle faktisk ønsket at Expert også hadde en slik ordning,der er det jo umulig å angre et kjøp om det så er samme dagen og varen er uåpnet,du får kunn angre om du kjøper noe annet til samme eller høyere pris, etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Ved kjøp på internett av usett vare (gjeld ikkje når du bestiller på nett og henter i butikk) har du 14 dagars angrerett. Dette gjelder uansett, det er lovpålagt. Denne byrjar å telle når du har fått varene i hende.

I Elkjøp sine butikkar har du 30 dagars full returrett. Dette er ein ordning Elkjøp har laga sjølv, den er ikkje lovpålagt og det er så vidt eg har sett ikkje andre kjeder i same størrelse som har noko liknande.

30 dagers full returrett

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje. Husk å ta med kvittering

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Stemmer ikke, Expert har også 30 dager returett.

DET stemmer ikke. Har selv hørt om flere tilfeller der folk har blitt fortalt at den 30 dagers retten kun gjelder ved kjøp over internett

Finn deg en Expert kundeavis du, og se på baksiden.

Lenke til kommentar
Stemmer ikke, Expert har også 30 dager returett.

DET stemmer ikke. Har selv hørt om flere tilfeller der folk har blitt fortalt at den 30 dagers retten kun gjelder ved kjøp over internett

Finn deg en Expert kundeavis du, og se på baksiden.

Hjelper lite hva som står der om de faktisk ikke praktiserer det (=

Lest mange steder nå at man faktisk ikke har angrerett på Expert ved kjøp over disk, men at om varen er uåpnet kan man få BYTTE i noe annet.

Lenke til kommentar

Følgande står på Expert.no, men om det gjeld fysiske butikkar og veit eg ikkje.

Kan jeg angre et kjøp på Expert.no?

Angrerettloven gir deg 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen.

Expert.no gir deg hele 30 dagers åpent kjøp fra du har mottatt varen eller hentet den på posten. Dette gjelder ikke om:

1. du har brutt forpakningen på en datostemplet vare

2. du har brutt forpakningen på en forseglet lyd- eller bildeopptak.

3. du har brutt forpakningen på et dataprogram/software.

4. du har brutt forpakningen på et hygieneprodukt eller et produkt som inneholder forbruksartikler

5. en tjeneste hvor f. eks abonnement har påbegynt med kundes samtykke.

6. når en vare ikke leveres tilbake i samme tilstand som den ble sendt. Dette gjelder for eksempel projektor, blekkpatron osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...