oj88 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Hei! For flere år siden kjørte jeg Windows XP i GNU/Linux gjennom VMware, og nå kunne jeg tenke meg å gjøre det samme siden jeg hater å måtte boote Windows for å sjekke noe der (noe jeg svært sjelden trenger), men jeg lurte på om det finnes noen gratis/frie-alternativer til VMware som gjør jobben? Gjerne noe som ligger i repositoriene til Ubuntu, og gjerne noe som kan kjøre Windows 7. Takk. Endret 9. januar 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 som Sokkalf^ nevner: VirtualBox ja. Men jeg vil anbefale deg å legge inn 2.1 (er en eldre utgave som er standard i ubuntu, hvis det er din distro) Isåfall kan du se her for å legge inn 2.1 Lenke til kommentar
atlef Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Ville bare også gi tommelen opp til VirtualBox. Har utelukkende brukt dette virtualiseringsprogrammet min tid med Ubuntu, og nå når 2.1 støtter 64bit OS og eksperimentell 3D er det bare enda bedre. Vet og at du får VMWare Server til *nix, og dette er og gratis. Hvis det skulle være av interesse å forsatt bruke VMWare. atlef. Endret 9. januar 2009 av atlef Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Glimrende, tusen takk for tips. VB funker utmerket. Lastet ned siste versjon fra nettsiden, null problem siden det var en .deb for Ubuntu 8.10 Måtte bare legge til en linje i /etc/fstab for å få USB til å fungere, som det er beskrevet her: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=946268 Driver å laster ned Windows 7 Beta. Har lest at den skal fungere i VB, og at man også kan klare å legge inn "Guest additions". VB skal vel liksom støtte HW-3D, og det må vel fungere for at Windows 7 skal bli noe særlig å se på. 3D fungerer glimrende i Ubuntu (NVIDIA) så håper det fungerer i Windows 7. Endret 10. januar 2009 av oj88 Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Er det mulig å spille gjennom slik virtualisering? Og må windows installeres på nytt gjennom denne virtualiseringa? Endret 10. januar 2009 av supermannen87 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Spilling går meget dårlig/tregt pga. manglende grafikkstøtte. Den nyeste VirtualBox støtter eksperimentelt openGL men direktX vil ikke fungere..... enda. De jobber nemlig med saken Og ja, du må installere windows på nytt. Virtualisering betyr at du få en helt ny pc inni OS'et ditt. Putter du inn XP cden din og booter den virtuelle pc'en starter xp installasjonen. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Da var Windows 7 Bete oppe også (screenshot). Måtte installere "Guest Additions" i Vista-kompitabel-modus og kjøre installasjonen som administrator. MS har som kjent delt ut gratis-utgaver med CD-key som er gyldig til august. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå