wûst Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Nja, jeg tenker egentlig på de få som har kommet til Norge. Det er altså noe med dem som jeg ikke godtar. Men dømmer uansett ingen før jeg har møtt dem. Jeg har f.eks. øst-europeiske kompiser, men det finnes jo flere av dem i landet, ikke alle som er like gale. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Mhm, vi bare åpner grensene og lar det stå til ja.. Løsningen er full stopp i ikke-vestlig innvandring(muslimer) frem til vi klarer integrere de i det norske samfunnet. Kunne ikke sagt meg mer enig! Innvandrere som bare lager bråk og kvalme kan bli sendt tilbake Helt enig! Endret 10. januar 2009 av timb Lenke til kommentar
ShortCut-92 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg er en utlenning selv, jeg ble født her og har bod her i mange år nå, jeg fårstår ikke hvorfår disse demonstrantene gjør noe slik mot det norske-folket det er jo ikke Norge som kriger mot Palestina så hvorfor skulle det gå ut over dem? dette her ser i grunnen ikke ut vi var å demonstrerte i Stavanger uten problem, det norske-folket og utlenningene protestrerte Isreal i samen jeg ble ganske fornøyd av det, men senere når jeg åpnet tv'en og så på det som kjedde i Oslo ble jeg skuffet over dem, fatter ikke selve pointe med å lage bråk i Norge, hadde det vært i Isreal eller Palestina så hadde det nok vert greit, men i et land som du ikke er i fra bør du jammen vise respekt får det landet, hvorfor er du i Norge? får å lage bråk? så får du reise tilbake til hjemmelandet ditt! Jeg er en Tyrker som støtter Palestina, på den riktige måten vi kan støtte på! "PEACE" ShortCut^^ Lenke til kommentar
wûst Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Å hjelpe meg, ro ned fargene på skrifta Lenke til kommentar
ShortCut-92 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 jeg liker ikke standard farger ser du får ikke lese lyst av det Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg er en utlenning selv, jeg ble født her og har bod her i mange år nå, jeg fårstår ikke hvorfår disse demonstrantene gjør noe slik mot det norske-folket det er jo ikke Norge som kriger mot Palestina så hvorfor skulle det gå ut over dem? dette her ser i grunnen ikke ut vi var å demonstrerte i Stavanger uten problem, det norske-folket og utlenningene protestrerte Isreal i samen jeg ble ganske fornøyd av det, men senere når jeg åpnet tv'en og så på det som kjedde i Oslo ble jeg skuffet over dem, fatter ikke selve pointe med å lage bråk i Norge, hadde det vært i Isreal eller Palestina så hadde det nok vert greit, men i et land som du ikke er i fra bør du jammen vise respekt får det landet, hvorfor er du i Norge? får å lage bråk? så får du reise tilbake til hjemmelandet ditt! Jeg er en Tyrker som støtter Palestina, på den riktige måten vi kan støtte på! "PEACE" ShortCut^^ synes det er kjempebra du ikke er en av de mange utlendingene her som bare lager bråk osv. Kjempefint inlegg! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det hersker vel liten tvil over at dette er kulturelt betinget. I kveld kan vi høre at 130 personer er arrestert, majoriteten av dem personer med innvandrerbakgrunn. Ved mindre det forekommer en konspirasjon i nyhetsreaksjonen til Norges rikskringkasting , og nyhetsklippene er redigerte, var nær sagt alle jeg kunne se innvandrere. Det interessante jeg registrerer er at samtlige av mine familiemedlemmer er sjokkert over dette faktum. Det er imidlertid ikke jeg, dessverre … Lenke til kommentar
sparrowhawk Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Ingen her som nevner et ord om Blitserne .. Og dem er jo helt hvite . Kanskje vi skal deportere dem til sverige ? Endret 10. januar 2009 av sparrowhawk Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ingen her som nevner et ord om Blitserne .. Og dem er jo helt hvite . Kanskje vi skal deportere dem til sverige ? Hvite? Hva har det med saken å gjøre? Og ja, blitsere uavhengig om de er etnisk norske eller ikke, er akuratt like ille. Sakt at de bedriver faenskap i stedet for å på demokratisk vis demonstrere. Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Det er ikke alltid innvandrere som lager bråk. Det var det denne gangen. Men jeg er gammel nok til å huske gatekampene natt til 1. mai på 80-tallet. (De politiet refererer til når de sier at "opptøyene i natt er de verste siden 80-tallet".) Den gangen var bråkmakerne etnisk norske. Siden har vi hatt lignende opptøyer i for eksempel Gøteborg, hvor bråkmakerne i hovedsak var etnisk svenske, med hjelp tilreisende fra andre europeiske land, og rundt ulike G8-møter og lignende. Ok Geir skal bare kverulere litt. Så klart var bråkmakerne etnisk norske, vi hadde jo ikke sluppet inn så mange på den tiden. Hvem andre enn norsk ungdom kan lage bråk da? Og jo det er nærmest alltid "innvandrere" eller folk med minoritets bakgrunn som lager bråk. Jeg har oppvokst på en skole der en hudfarget banket opp noen den første uka han begynte der. Bare se i drammen som er i nærheten der jeg bor. Så går dem rundt i gjenger og banker opp folk som er ute på byen. Broren min har opplevd dette. Jeg kan sitte her i natt og komme med 1000 eksempler. De avler frykt og dem storkoser seg med å være feige små møkkamenn som ødelegger alt. Jeg snakker ikke om alle langt ifra. Jeg kjenner mange som er veldig hyggelige og dem kan tilogmed snakke bedre norsk enn meg. Dere gamle folk veit ikke en dritt om hvordan dem er. Dere har mer erfaring og kunnskap om eldre ting. Men akkurat dette så slår vi, den yngre generasjonen dere. Shortcut-92 flere av deg trenger vi. Jeg blir lei av all denne volden og truinga. Yay for ytringsfrihet! Endret 11. januar 2009 av LarsMelvin Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg er en utlenning selv, jeg ble født her og har bod her i mange år nå, jeg fårstår ikke hvorfår disse demonstrantene gjør noe slik mot det norske-folket det er jo ikke Norge som kriger mot Palestina så hvorfor skulle det gå ut over dem? dette her ser i grunnen ikke ut vi var å demonstrerte i Stavanger uten problem, det norske-folket og utlenningene protestrerte Isreal i samen jeg ble ganske fornøyd av det, men senere når jeg åpnet tv'en og så på det som kjedde i Oslo ble jeg skuffet over dem, fatter ikke selve pointe med å lage bråk i Norge, hadde det vært i Isreal eller Palestina så hadde det nok vert greit, men i et land som du ikke er i fra bør du jammen vise respekt får det landet, hvorfor er du i Norge? får å lage bråk? så får du reise tilbake til hjemmelandet ditt! Jeg er en Tyrker som støtter Palestina, på den riktige måten vi kan støtte på! "PEACE" ShortCut^^ Demonstrantane støtta ikkje palestina, men fred. Syns du burde lære deg forskjellen før du utalar deg. Men resten er bra. _______________________________________________________________________________ (Ikkje til deg ShortCut) Innvandring i noreg kan samanlignast med detta: Ein dag kom ein mann på døre til ein leigebuer. Mannen hadde ein lapp frå dei som eigde huset om at han skulle bu i huset saman med leigebuaren, litt lenger nede stod det at leigebuaren skulle betale leiga for han, fordi han ikkje kunne norsk og måte få ein utdanning før han kunne begynne åtjene pengar og betale for hus sjølv. Mannen gjekk inn på soverommet til leigebuaren og rulla ut ein sovepose og la seg ned og sov. Neste dag begynte han å ramponere huset, ta pengar og mat, leigebuaren sa at han skulle stoppe. Mannen såg stykt på han, ropte rasist og spente han i ballane. Ved å fjerne huset med asylmotak og maten og drikka med skatt. 1. Innvandrar gjør nøyktigt som dei vill ellers er du rasist. 2. Utdanninga av innvandrar, asylmotak, mat, drikke og skadar går faktisk negativt i forhold til skatt frå innvandrar. 3. Saten tvingar folk i Noreg til å godta at vi skal ha innvandring ved at nesten alle partiar tar det som ein selvfølge. La oss heller ta vare på dei vi har istede for å ta inn fleir. (meinar helst mulsimske og afrikanske innvandrar) Endret 11. januar 2009 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Er du helt idiot? Tror du flertallet kun er vandalister? Vis litt statistikker istedet for helt tåpelige fordommer. Foresten stötter disse demonstrantene palestina, både israelsk demonstranter og palestinske vill ha fred. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Er du helt idiot? Tror du flertallet kun er vandalister? Vis litt statistikker istedet for helt tåpelige fordommer.Foresten stötter disse demonstrantene palestina, både israelsk demonstranter og palestinske vill ha fred. Er du helt idiot? Ser du ikkje på nyheitene? Det er store delar av innvandrerane som begr kriminelle handlingar gjennom livet. Kvart år begår 1% av alle somaliske innvadrar ein kriminell handling, i løp av ca 60 år ville kanskje 60% av dei gjort ein ALVORLEG kriminell handling. Nå teller ikkje eg med små kriminalitet. Krigen starta ved at hamas braut våpenkvila og begynte å skyte rakettar inn i Isreil for å drepe sivile. Så viss dei støttar nokon så støttar dei Isreil. Fresten meinar eg muslimske og afrikanske, knaskje eg burde skrifte på det. Og ja, eg vill ha ein revulosjon, mot slike folk som deg Endret 11. januar 2009 av medlem-141789 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ja har vi det ikke gøy på denne forpestede kloden, dere Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Og ja, eg vill ha ein revulosjon, mot slike folk som deg Slapp av, det kommer snart. Bare la det bli litt dårligere levekår her i landet og vi begynner å bli lei dissa fæle utlendingene som stjæler jobbene våre. Det er da vi vil ha vaskekone og gatekjøkken jobben. Nei da snakker vi om væpna revolusjon. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Er du helt idiot? Tror du flertallet kun er vandalister? Vis litt statistikker istedet for helt tåpelige fordommer.Foresten stötter disse demonstrantene palestina, både israelsk demonstranter og palestinske vill ha fred. Er du helt idiot? Ser du ikkje på nyheitene? Det er store delar av innvandrerane som begr kriminelle handlingar gjennom livet. Kvart år begår 1% av alle somaliske innvadrar ein kriminell handling, i løp av ca 60 år ville kanskje 60% av dei gjort ein ALVORLEG kriminell handling. Nå teller ikkje eg med små kriminalitet. Krigen starta ved at hamas braut våpenkvila og begynte å skyte rakettar inn i Isreil for å drepe sivile. Så viss dei støttar nokon så støttar dei Isreil. Fresten meinar eg muslimske og afrikanske, knaskje eg burde skrifte på det. Og ja, eg vill ha ein revulosjon, mot slike folk som deg Jeg tror ikke på dine ord, få litt ekte statistikk. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Ingen her som nevner et ord om Blitserne .. Og dem er jo helt hvite . Kanskje vi skal deportere dem til sverige ? Jeg nevner ofte Blitsere i slike diskusjoner, har referert til dem i denne eventuelt den andre tråden om saken. Hudfarge har ingenting å si. Avskyr blitsere akkurat like sterkt og blir akkurat like kvalm av dem. Nei vi kan ikke deportere dem til svergie men vi kunne straffet de som blir tatt i sånt bråk rimelig godt. Ved å deportere alle innvandrerne som oppfører seg sånn som de som bråker i Oslo så reduserer vi antall skadedyr i landet, så sitter vi igjenn med blitserne og andre radikale grupper av norske som vi ikke får deportert. Det er ikke det at ALLE som bråker er innvandrere. Men ser ikke grunnen til å ha flere skadedyr og bråkmakere enn absolutt nødvendig. Så av de 150 politiet pågrep nå som de lot gå igjenn, var en god brøk del av de ikke-norske, hadde de vært ute av landet i dag hadde vi allerde gjort fremskritt i at dagens antall kriminelle hadde vært lavere enn gårsdagens antall kriminelle, vet ikke med folk her men jeg syntes det er en fin ting med lmindre kriminelle. Endret 11. januar 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Det er store delar av innvandrerane som begr kriminelle handlingar gjennom livet. Nei, det er det ikke. Det er dobbelt så mange ikke-vestlige innvandrere som begår kriminelle handlinger, men det er fortsatt bare en liten brøkdel av alle innvandrere som gjør det. Det er 2-3 av tusen nordmenn, og 5-6 av tusen ikke vestlige innvandrere. Det vil si at det 995 av tusen innvandrere som ikke er kriminelle. Kvart år begår 1% av alle somaliske innvadrar ein kriminell handling, i løp av ca 60 år ville kanskje 60% av dei gjort ein ALVORLEG kriminell handling.Nå teller ikkje eg med små kriminalitet. Nei, slik fungerer det ikke. Ikke for nordmenn, og ikke for somaliere. Mye av denne kriminaliteten er gjengangerkriminalitet, det er den samme ene prosenten som begår mesteparten av den alvorlige kriminaliteten år etter år. Edit: Og ja, det kommer nye til, men så er det også de som slutter med kriminalitet. Men tilveksten er minimal i forhold til det totale antallet. Det er som sagt prosentvis flere innvandrere som begår kriminalitet enn det er nordmenn, men det er ikke en kurve som peker til himmels, den flater ut etterhvert for alle befolkningsgrupper. Geir Endret 11. januar 2009 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Nyx Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Heia Tufte, heia ditt, heia datt. Nå er det jo faktisk et svært lite mindretall av norske innvandrere som var på gatene og ødela vinduer i går. Altså, alle skjønner at det er et lite mindretall av norske innvandrer som var på gatene og ødela og knuste vinduer i går. Altså folk må slutte å innbille seg at de er alene om å skjønne såpass. Og jeg tror ikke det er noe særlig bra, verken for ens egen del, eller for debattens skyld, å tro at man hører til en liten elite som skjønne at 2 + 2 = 4. Alle skjønner det. Og tvertimot fører vel sånn holdninger snarere til stereotypier, skinndebatt og fordommer? Endret 11. januar 2009 av Nyx Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det er store delar av innvandrerane som begr kriminelle handlingar gjennom livet.Kvart år begår 1% av alle somaliske innvadrar ein kriminell handling, i løp av ca 60 år ville kanskje 60% av dei gjort ein ALVORLEG kriminell handling. Hahahaha. Nå er det vel mer sannsynlig at brorparten av kriminaliteten som begås hvert år begås av omentrent de samme. Akkurat som brorparten av kriminaliteten som begås av nordmenn begås av de samme. Kan du ellers vise til statistikk? Nå teller ikkje eg med små kriminalitet. Hvilken statistikk viser du til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå