MrLee Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 For ikke å snakke om at produktprisen til kunde ikke akkurat er ren inntjening Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Kan du fortelle meg konkret hva butikken burde gjort bedre? Det er ikke ulovlig å foreslå at kunde kan få anlegg levert med en gang ved å ta utstillingsproduktet, og kunde valgte selv å akseptere dette. Dette KAN ikke være dårlig service. Så, etter dette, hva mener du butikken kunne gjort bedre? Poenget er at kunden føler seg dårlig behandlet og kanskje ikke gidder å komme innom en annen gang. Det kan kanskje også gjelde de av vennene som syntes dette høres ut som dårlig service. Butikken er selvsagt i sin fulle rett til å behandle kundene slik de lyster innen lovens rammer. Jeg tviler derimot på at de når sitt fulle kundepotensial på denne måten. For at ikke kunden skulle føle seg dårlig behandlet kunne f.eks. butikken slått av en tusing på prisen siden kunden hadde mottatt et defekt produkt. Da ville kunden f.eks. ha fortalt om den gode servicen til alle vennene og alle på forumet og butikken kunne ha vunnet 4 kunder istedet for å ha tapt f.eks. 3. Differensen på 7 kunder utgjør på et slikt annlegg da 17000-11000=7000 kr. 7000kr x 7 kunder = 49000 kr som butikken går glipp av pga dette dersom 3 bestemmer seg for ikke å kjøpe der likevel og 4 potensielle kunder som hører om den dårlige servicen istedet for den gode. Dersom samme feilen hadde rammet alle 7 produktene ville han måtte slå av 1000 kr på 7 produkter som er 7000 kr. Han ville da likevel ha kunne tjent 49000 - 7000 = 42000 kr på å være GREI istedet for å være DUM. Poenget mitt er jo at kunde SELV valgte å kjøpe demoutstyret istedenfor å vente på a-vare! Selgeren ga han et alternativ - vent på ny vare, eller få kjøpe demoutstyr her og nå om det er viktig at du får produktet med en gang. Kunde valgte å ta demovaren. Så viste det seg at den var defekt. Det var uheldig. Nye produkter kan også være defekt, oddsen er lik enten det er demovare eller ei. At man skal slå av tusen for noe slikt, når det var kunde selv som valgte å kjøpe demovaren fordi han ønsket rask levering ser jeg på som helt bak mål. Kunde ble ikke tvunget til å kjøpe demovare. Og, om du tror en butikk tjener 7000 når de selger elektrovare til 17000 så tar du stort sett grovt feil . Momsen av 17000,- er 3400. Da har varen en kostpris på 6600,- inn til butikken for at de skal tjene 7000,- på den. Da ville det vært absolutt ran å selge den så dyrt. Og kundepotensialregnestykket ditt er på tur. Er det slik du stemmer ang at du forteller om god og dårlig service, så skulle du i snitt ha hørt om god service fra dine venner hver gang de kjøper seg ny tv og du selv blitt overbevist om at DER må du handle hver eneste gang - selv om de handler fra forskjellige kjeder alle sammen. Har dette skjedd deg i det siste? Ikke det? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det er ikke praksis å refundere bompenger og bensinutgifter ved reklamasjonssaker. Men det finnes noen som gjør det. Det er ALLTID et men. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Enhver kan selv velge hva slags pris man ønsker å selge et produkt til, så lenge prisen ikke er overstadig urimelig. javel? Hvis jeg velger å selge datamaskinen min til 50'000, og en eller annen idiot velger å kjøpe den (i dette hypotetiske tilfellet har jeg informert om alt som er å informere om av spesifikasjoner og den slags, og kjøper har selv vært hjemme hos meg og testet PCen. Den fungerer 100%), kan han i ettertid kreve å få heve kjøpet fordi han i ettertid finner ut at prisen er "overstadig urimelig"? Har jeg brutt loven når jeg har tatt blodpris? Lovhjemmel? Høres unektelig ganske pussig ut, med tanke på at mange selger mye rart til "overstadig urimelige" priser, men det ville ikke akkurat gjort meg noe om du har rett. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Enhver kan selv velge hva slags pris man ønsker å selge et produkt til, så lenge prisen ikke er overstadig urimelig. javel? Hvis jeg velger å selge datamaskinen min til 50'000, og en eller annen idiot velger å kjøpe den (i dette hypotetiske tilfellet har jeg informert om alt som er å informere om av spesifikasjoner og den slags, og kjøper har selv vært hjemme hos meg og testet PCen. Den fungerer 100%), kan han i ettertid kreve å få heve kjøpet fordi han i ettertid finner ut at prisen er "overstadig urimelig"? Har jeg brutt loven når jeg har tatt blodpris? Lovhjemmel? Høres unektelig ganske pussig ut, med tanke på at mange selger mye rart til "overstadig urimelige" priser, men det ville ikke akkurat gjort meg noe om du har rett. Ditt eksempel er jo svært likt svindel, eller i beste tilfelle grovt utnytting av uvitenhet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 For at det skal være svindel så må jeg enten gi en annen vare enn det jeg sier at jeg skal selge, eller la være å sende dem. Kjøper mottar akkurat det jeg har sagt at jeg skal selge, han har prøvd PCen og godtatt prisen. Hva er ulovlig med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå