Zappy Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Skylder ikke på piratkopiering, altså?Merkelig.... Dårlig salg i forhold til hva marked som eksisterer, ikke hva marked som hadde eksistert om det ikke hadde vært piratkopiering. Se på trusa hennes. Jeg klarer rett og slett ikke ta den "nye" Lara Croft seriøst nok til å ville ha spillet. Haha, må bare le. Du spiller altså Tomb Raider fordi du tar Croft seriøst? Særlig. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Kjøper ikke Eidos spill så lenge de forsøker å kjøpe anmeldelser, klarer verken å ta anmeldelser eller dere produkter seriøst og dessuten Legend var søppel på bånd og noe sier meg att Underworld fortsetter den trenden. Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Vil nå heller si at det var i likhet med EAs Dead Space og Mirror's Edge dumme nok til å slippe det ut samtidig med 90% av det største spillene fra 2008. Jula gir kanskje bedre salg, men å bli druknet i et hav av andre og kanskje bedre spill hjelper ikke. Dead Space led jo absolutt ikke av "alt-kommer-samtidig"-syndromet. Et av de beste spillene som ble utgitt i 2008. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Dead Space led jo absolutt ikke av "alt-kommer-samtidig"-syndromet. Et av de beste spillene som ble utgitt i 2008. det betyr jo ikke at salget har vært bra.. Prisene på Dead Space ble jo dumpet av både gamespot, free record shop og mange nettbutikker rett etter jul.. Så en skal vel ikke se bort i fra at det "fallt litt mellom to stoler". Lenke til kommentar
Weir Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Spillet var veldig skuffenes og kort. Lenke til kommentar
Espen3 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det som var skuffenes for meg var at det ikke var thropies. Ikke et alt for dårlig spill (klart verdt 200kr som play.com tok for det for ikke så lenge siden). Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Den "generasjonen" med småkids som en gang ble forhekset av Lara Croft har nå blitt : 1. Så gammel at de gir blanke. 2. Blitt så overøst med andre action-babes at de har fått nok. 3. Rett og slett MOVED ON! Lenke til kommentar
agskaali Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Er det så merkelig at Tomb Raider spillene selger dårlig, når de melker serien delux.. Lenke til kommentar
dohm Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 stemmer sikkert, spille salg fungere ikke akkurat som film salget, får ett spill toppkarakterer så seller de utallige mye mer enn en dokmentar som får toppkarakter og priser, så ja, føler selv jeg er lei av Tomb Raider Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Er det så merkelig at Tomb Raider spillene selger dårlig, når de melker serien delux.. Mario selger fremdeles bra, og den serien er melket mye mer enn Tomb Raider. Lenke til kommentar
maiN2k Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Skulle heller brukt krefter på ett nytt hitman spill, det hadde solgt som f. Etter at filmen ble såpass "stor" om vi kan kalle det det, så hadde nokk et nytt hitman-spill i ikke for lang etterkant av filmen vært en god ide. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Skylder ikke på piratkopiering, altså?Merkelig.... Kanskje det er fordi det har solgt dårlig i USA, og ikke europa? PCen står sterkere i europa, og folk piratkopierer mer. Om piratkopiering var problemet burde salgsvikten vært større her. (forøvrig er det jo på generell basis interessant at PC-spill selger relativt sett bedre i europa selv om det er mer piratkopiering) AtW Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg ble kjempeskuffa over Tomb Raider Underworld.. mest fordi jeg trodde det var som Uncharted (aldri spilt Tomb Raider før) og spill stilen er jo helt... nei jeg likte det ikke! Kommer ikke ut av den ruinen heller.. (etter artifact greia) la spillet på hylla etter en uke. sikkert noen der ute som forgudet dette spillet men fysj! 3/10 av meg Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Litt synd da jeg håper på flere Tombraider spill, det siste var kanonbra Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Salg av dataspill 101: De fleste dataspill i verden selges i butikk. Det er få hyller, lite plass, og svært mange spill som vil ha plassen. Fakta er at de spill som får mye og bra plassering i spillhyllene faktisk selger godt. Om et spill ikke klarer å komme særlig inn på butikkhyllene, så vil salget slite deluxe. Butikker er også sinnsvakt forsiktige. Det er dødslett å brenne inne med spill som ikke selger. En butikk kjøper som sagt spillene, og har ikke mulighet for å returnere om salget går dårligt. Da er resultatet at man kun tar inn de som HOT og GARANTERT selger. Så om det stemmer det jeg leser her, så var ikke tomb raider et killer spill - ergo, lite plass og lite eksponering = dårlig salg. Det å skylde på finanskrise og piratkopiering - det vet vi er kun vikarierende motiv. I disse dager så setter alle land sammen krisepakker med gratis penger. Og ingenting er bedre enn å skrike høyt og håpe at tapsprosjekt kan få litt cash eller andre fordeler. Lenke til kommentar
Colossus Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Flere som er enige her :!: : Zero Punctuation (Tomb Raider: Underworld) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg