Gå til innhold

Får ikke installert SP1 (ikke løst, gitt opp)

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle oppgradere til Windows 7 i dag når offisiell beta ble sluppet. Så at kravet var at man måtte ha gyldig Vista med SP1.

Var sikker på at jeg hadde SP1, men neida... det har jeg faktisk ikke. Trodde den skulle bli installert automatisk gjennom Windows Update, men får bare beskjed om at jeg har alle tilgjengelige updates.

Lastet derfor ned SP1-pakken manuelt (Windows6.0-KB936330-X86-wave0).

Setter den på install og så starter prosessen. Tar vel 1 times tid eller noe. Når jeg kommer tilbake til PC'n står følgende beskjed på skjermen:

"Installation was not successful"

"Windows Vista service pack 1 was not installed on your computer. Error code 0x800F0826."

Har søkt på problemet, feilkode og alt, men finner ingen fornuftig løsning. Har deaktivert alt av virusprogram, avsluttet alle programmer osv. osv.

Hva gjør jeg?

Facts:

OS version: MS Windows Vista Business 6.0.600 Build 6000

post-27284-1231493861_thumb.jpg

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.google.no/search?hl=no&q=Er...3%B8k&meta=

Mye flott lesestoff.

Fant dette ganske kjapt.

Takk for svar... joda, har søkt som en helt sjøl, problemet var vel at jeg ikke fant noen løsning...

Nærmeste jeg har kommet er at Windows Vista SP1 visstnok har en issue mot Fujitsu-Siemens Amilo LA 1703 Notebooks sin BIOS.

Jeg kjører selv en Fujitsu-Siemens U9200 Notebook, så lurer på om det kan være der feilen ligger? Noen som tror det er sannsynlig? BIOS på min Fujitsu er fra januar, og det står at problemet er på BIOS på Amilo som er fra før mars. Er visst noe med strømstyringa som ikke funker ift. BIOS når man oppgraderer til SP1, derfor den stoppes.

Verdt et forsøk, eller usannsynlig at det er problemet? (ref. http://support.microsoft.com/KB/948343)

Lenke til kommentar

Oppdaterte BIOS. Dette medførte NOE bedring - nå blir jeg i hvert fall tilbydd å laste ned SP1 via Windows Update. Har tidligere fått beskjed om at det ikke var noen nye oppdateringer å hente.

Trodde derfor problemet var fikset, og steg 1 av 3 gikk fint, steg 2 av 3 gikk bra, steg 3 av 3 gikk til 100 %. Så tenkte den seg om noen minutter, før den sa pent i fra om at installeringen av SP1 gikk til helv....

Leste mer på div. forum. Avinstallerte antivirus og brannmur etc. Gikk inn i msconfig og stoppet alt av services og programs i oppstart. Prøvde på nytt - samme resultat.

Lastet deretter ned SP1 standalone (eller hva det het) - altså hele pakka rett fra Microsoft Download. Prøvde å installere - akkurat samma skjedde, kom til 100 % og ble så reversert med feilmelding.

Lastet så ned en standalone "preparation"-pakke fra MS download. Denne skulle installeres (det gikk ok), og så skulle SP1 standalone kjøres. Kjørte til 100 % nå også, så var det slutt.

Jeg begynner å gå tom for idéer. Forslag?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...