Gå til innhold

Nikon D40 m/ 2 objekt. VS Nikon D60 m/ 1 objekt.

Anbefalte innlegg

Hei

Hvilke alternativ bør jeg velge?

Alt 1 : Nikon D40 m/ 18-55mm + 55-200mm AFS - vba150k002 (Pris : 3.495,-)

Alt 2 : Nikon D60 m/ AF-S DX ED 18-55mm f/3,5-5,6GII - vba210k001 (Pris : 3.495,-)

Jeg er nybegynner/amatør så bruksomerådene mine er ganske generelle. Jeg er klar over at det finnes mange tråder om lignende og jeg har lest alle men kunne tenke meg konkrete svar på hvilke alternativ jeg burde velge.

På forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg ville egentlig valgt Alt. 2. Du får en bedre versjon av 18-55mm objektivet med VR(?) samt at VR versjonen av 55-200mm er mye mer attraktiv enn den uten (som jeg antar følger med alt. 1). Da ville jeg heller spyttet inn de knappe 2000 for dette i etterkant om det skulle vise seg nødvendig. Skjønt det er min personlige preferanse. Du får mye for pengene med D40 kittet det er helt klart og om du ikke har tenkt å koste på stort mye mer, så er det en fin pakke.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Om du tror dette blir ditt eneste kamerakjøp på en stund vil jeg si alt 1. – bare 18-55mm begrenser bruksområdene så mye at du bør vurdere et brukbart kompaktkamera i stedet.

Om du derimot er bitt av basillen, og tror foto blir en hobby du vil bruke tid og penger på, helt klart alt 2 – et bedre hus er alltid positivt, og 18-55 linsen her er bra nok til at du kan ha glede av den noen år.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt alt 1 - og jeg er skjelven på hendene. Men ... det har så langt virkelig ikke vært et problem. Er storfornøyd med alt jeg fikk for pengene, jeg tar mye bilder av dyr i naturen, og 55-200 er perfekt for å komme "litt nærmere".