arela Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Det ser ut til, eller rettere sagt, høres ut som min Western 300GB NAS må skiftes dess før jo heller. Tenker vel nå på et litt bedre opplegg, noe ala' denne fra Buffalo. Er det noen som har prøvd /hørt om - erfaringer med denne eller lignende NAS'er. Ser for meg at RAID 5 og "hot swap" vil bli ønskelig. edit kommafeil Endret 9. januar 2009 av arela Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 tyst som i graven! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er vel fordi vi ikke har peil på dette Jeg kjøpte meg en Qnap 209 II. Den er grei, men jeg synes den er treg. Så du gjør nok klokt i å gå opp et par klasser. Hvis du kjører med linux på noen bokse, så husk kjøp noe som har NFS støtte. Tom Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Gløttet på Ubuntu for et par år siden, men fant ut at lilleBill fikk min støtte ennå ei stund. Ser kjekk ut den der, men ser også på test at den er litt treg. NAS er et genialt konsept! Nå har heldigvis den usunne lyden i fra gammelboksen opphørt. Om det er "stille før stormen" eller ikke, vites dog ikke. Har igrunnen sikret meg med kopi på en annen disk, ....så jeg får bla i nettreklame ei stund til. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nå har heldigvis den usunne lyden i fra gammelboksen opphørt.Om det er "stille før stormen" eller ikke, vites dog ikke. Forvent det verste. Det er bedre å bli positivt overrasket. Ettersom du har lest en del tester, så er det bare å gå for den boksen du har tro på. Men den bør nok ha plass til minst 4 disker. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ser for meg at RAID 5 og "hot swap" vil bli ønskelig. Glemte å si at dette er lure krav å ha. Fordelen med Raid 5 er at det er en fin balanse mellom kapasiet og sikkerhet. Buffalo er vel også et par hakk bedre enn Qnap, NetGear og Thecus. Tom Lenke til kommentar
arela Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Forvent det verste. Det er bedre å bli positivt overrasket. Tror jeg fikk svar i dag tidlig. Jeg slo av begge skjermene i går kveld for å ta bilde av månen (hørt noe så dumt), og da jeg slo de på i dag, virket bare den ene. Håper det er skjermen jeg har hørt, men det rimer ikke 100% med retningen. Ser ut til at prisen går feil vei, da jeg kjøpte en lik Eizo S1901 i september (da tok en annen skjerm kvelden), betalte jeg kr 1910, nå 4 mnd etter koster den kr 2700,-. Fant en Western med 4 disker og raid5, så jeg får se på den også. Han på datakjeden sa jeg kunne se på en "HP homeserver" - men er ikke så veldig lysten på et ferdig HP oppsett. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Fant en Western med 4 disker og raid5, så jeg får se på den også.Han på datakjeden sa jeg kunne se på en "HP homeserver" - men er ikke så veldig lysten på et ferdig HP oppsett. WD'ene er vel likke noe spesilet raske de heller ? Tom Lenke til kommentar
arela Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Midt på treet Farlig med sånne tre. De bruker å være dyrest øverst Lenke til kommentar
arela Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Stor honør til Multicom for deres tålmodighet. Først bestilte jeg en QNAP 209. Like før de skulle pakke den, så ombestemte jeg meg, og bestilte en Netgear ReadyNAS. Men vinglefanten fant ut at jeg kanskje ville ha en QNAP 509 Pro i stedet, så jeg endret bestillingen igjen. I dag kunne jeg pakke ut herligheten, og starte med installeringen. Tror ikke det blir trangt om plassen i år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå