Gå til innhold

Neste Zelda!, ny patent fra Miyamoto

kilik

Anbefalte innlegg

Den nye modusen høres bra ut, men den vil ta lang tid å lage, og tid er penger. Denne tiden og disse pengene må komme fra et annet sted i prosjektet, så det sier seg selv at spillet ville blitt mye bedre om de hadde fokusert 100% på en del i stedet for mange deler. ;) Men for all del, jeg har blitt skuffet over spill jeg trodde skulle bli bra og overrasket over spill jeg trodde skulle bli dårlig. Vi får se når de kommer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er VELDIG skeptisk til dette systemet. Ødelegge de Zelda-spillene kommer jeg aldri til å eie en nintendo igjen. Hadde ikke kommet som en overraskelse at nintendo ødelegger zelda-spillene også, sånn som de har gjort med resten av spillene.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med dette, det inneholder:

1: For the hardcores out there. Hint eller ikke hint. Dvs for meg som er die hard fan av Zelda kan jeg skru av alt av hjelpemidler og få den Zelda følelsen jeg elsker.

2. On rail: Spillet spiller mer eller mindre seg selv. Og om du vil, kan du ta over der du vil ta over. Bra for casual spillerne.

3. Gjennopplevelse. Mange ganger har jeg faktisk ønsket å bare prøve 1 puzzle som dessverre befinner seg mot slutten av spillet, så da blir det gjennomspilling i stor fart for kort å komme til det punktet og finne ut at det er slutt.

Slik jeg ser det blir spillet "bygget" rundt hardcore elementet, men elementene som blir tilført som snacks får spillet til å appelere til casual delen og. Man kan velge hvordan man vil spille. Og hva er feil med det?

Nei gleder meg til neste Zelda spill i serien, har fremdeles igjen å finne et Zelda spill som skuffer meg, selv ikke Wind Waker eller Twilight princess har klart å skuffe meg, Zelda spillene er bare rå på gameplay fronten.

Lenke til kommentar

Dette virker jo bare helt genialt! Om dette blir en suksess kan Nintendo i mye større grad enn tidligere fokusere på å lage spill for core-gamere, samtidig som spillene vil være tilgjengelig for den nye kundegruppen som har omfavnet wii-en. Kan ikke se annet enn at det er en win-win situasjon, da vi får et fantastisk, og for første gang siden 8 bits-æraen, et vanskelig zelda-spill, samtidig som zelda-serien (potensielt) vil kunne selge mer og slik få nintendo til å allokere enda flere ressurser inn i produksjonen av disse. Virker som om Miyamato nok en gang har funnet gull!

Lenke til kommentar

Vel uansett hvor fantastisk ideen er, så må enten tiden tas fra et sted, eller så kommer spillene med lengre mellomrom enn de allerede gjør.

Om ingenting går på bekostning av hverandre og den eviglange utviklingstiden til disse titlene fra Nintendo ikke blir enda lenger skal jeg være enig i at det er mye bra i det, men som sagt skal det bli spennende å se hvor Nintendo henter tiden til det.

Vil ikke bli veldig overrasket om de nedprioriterer hardcore tingene for å gjøre dette nye bra for sine casual fans.

Lenke til kommentar

Men det er jo nettopp det de ikke gjør, de tilpasser heller spillet for begge parter, om du er hardcore fans spiller du gjennom spillet uten hint og hjelp, hvis ikke tar du hint på.

Dette systemet synes jeg er bare fint for de åpner for at de kan utvikle spillet med hardcore folket i tankene og deretter implementere disse funksjonene slik at spillet blir lettere for casual folket. Win-Win situation.

Husk nå hvor lang tid det tok mellom A link to the Past og Ocarina of Time, men dæven ta ventetiden var verd det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...