kilik Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Ny patentsøknad fra Herr Miyamoto. Ser ut til å ha noe med neste Zelda å gjøre... The details can be found here. There seem to be 3 main modes: Game -- Play through the game normally. Hint system is available but not forced. So hardcore gamers could just play the game regularly and enjoy the challenge while more casual gamers can get hints if they get really stuck Digest -- The game goes through important scenes (both movie and gameplay) in order. Essentially the game plays itself in this mode if you will. But you have the option of stopping the digest at any time and playing from that exact point. Plus when you choose to take control you are given the appropriate equipment and stats for that part of the game. No saving though, but it seems to be unneeded Scenes -- essentially playthrough any puzzle or scene again. Like digest you are given the appropriate equipment and such. What Nintendo is planning on doing is pretty insane and far more ambitious than some of you realize yet. This just might be the "gateway game" that gamers, casuals and non-gamers could all enjoy. The main idea is Shigeru Miyamoto wants harder nintendo games without alienating casuals, non-gamers, the unintelligent, etc by having built in walkthroughs for the gamers that having touble with the game. Endret 9. januar 2009 av kilik Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Nå begynner det å krible litt i kroppen. Dette systemet er jo strålende da casuals kan få utbytte av spillet uten at det går på bekostning av veteranene. Dersom de inkluderer et hint-system så kan en kanskje forvente seg hardere gåteløsning? Jeg lurer på om de allere nå har en kode av det neste Zelda-spillet. Det nye systemet virker jo ganske detaljert. En kan jo håpe på at de ikke turde å vise frem spillet før patetentet hadde blitt registrert. For øvrig godt å vite at Miyamoto er såpass involvert i prosjektet. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 If it ain't broken, don't fix it! Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er veldig skeptisk til dette, tror folka kommer til å bruke alt for mye tid på casual delen. Hadde uansett vært mye bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
kthjorpthjopøri Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er veldig skeptisk til dette, tror folka kommer til å bruke alt for mye tid på casual delen. Hadde uansett vært mye bedre enn ingenting. enig! har mistet all <Love> for Nintendo. Hvis dette ikke blir bra kjøper jeg aldri en ny nintendo konsoll. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Litt enig med Jorchi, men jeg skjønner ikke helt greia. Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 If it ain't broken, don't fix it! Leste du i det hele tatt hva konseptet dreier seg om? Spillet har en normal modus for de som vil spille det på gamlemåten. Hva er problemet egentlig? Det er på høy tid at Zelda-serien får en liten oppfrisking. Jeg håper at dette systemet samt motionplus-støtte er det som skal til for å fornye serien. Muligheten til å velge hvilken som helst scene i spillet er en kjempeide. Jeg har savnet muligheten til å ta bossfights om igjen siden Majoras Mask. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Kan noen forklare fort og enkelt hva det nye er for noe? Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Kan noen forklare fort og enkelt hva det nye er for noe? Modus 1: Som i alle andre Zeldaspill. Spilleren har tilgang til et hintsystem om han/hun skulle trenge det. Modus 2: Består av de viktigste scenene(både film og gameplay). Spillet spiller for deg, men du har mulighet til å ta kontroll over spillet når du vil. Du vil få tildelt det nødvendige utstyret osv. Modus 3: Velg hvilken som helst scene i spillet og spill gjennom den. Endret 9. januar 2009 av Bruskork Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det står da i klartekst det? Du vil få masse nye muligheter til måter å kunne spille gjennom spillet på. Du kan spille gjennom det uten noe "hjelpemidler", men det nye er at du kan velge å spille med f.eks tips og hint, slik at dersom du sitter deg fast, vil du få noen hint til å hjelpe deg videre. Deler av spillet vil også bli delt opp i scener, og du vil få muligheten til å gå tilbake og spille disse scenene senere. Og så står det helt nederst kort oppsummert: De vil ha vanskeligere spill, uten å skremme vekk de som spiller lite, uintelligente osv. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 If it ain't broken, don't fix it! Uenig. Føler de har brukt den samme gamle Zelda-formelen vel mange ganger nå. Dette kan jo bety at de gjør spillet noe vanskeligere når man spiller gjennom som vanlig, men tilgjengjeld får casuals mulighet til å få sett slutten. Såvidt jeg husker var det bare 10% av de som kjøpte det som rundet Ocarina of Time i sin tid. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Når det nå kommer til Nintendo velger jeg å være avventende jeg. De har bevist til gangs hvem som er viktigste kundegruppe, og selv om det står at de vil la gamere få sitt også, vet man jo av erfaring nå at Nintendo egentlig ikke vet eller bryr seg om hva den delen vil ha. Kanskje Miyamoto har sine gode ideer, men når alt kommer til alt er det casual gamere som er viktigst der i gården. Ingenting er bedre enn om de får til et spill som kan glede alle, men jeg har mine tvil jeg. Endret 9. januar 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 If it ain't broken, don't fix it! Uenig. Føler de har brukt den samme gamle Zelda-formelen vel mange ganger nå. Dette kan jo bety at de gjør spillet noe vanskeligere når man spiller gjennom som vanlig, men tilgjengjeld får casuals mulighet til å få sett slutten. Såvidt jeg husker var det bare 10% av de som kjøpte det som rundet Ocarina of Time i sin tid. Casual meg her og casual meg der. Denne eksplosive kommersialiseringen av spillindustrien kommer til å gå galt på et tidspunkt. Se bare hva som skjedde på staren av 80-tallet. La dem som vil spille få spille, og dem som ikke vil få la være. Selvsagt er det økonomiske interesser som skaper industrien, men når det skinner igjennom til den grad det gjør hos Nintendo nå, skremmer det forbrukeren. Mitt kundeforhold henger hvert fall i en tynn tynn tråd. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Vel, dette systemet er jo nettopp for å unngå at selve spillet blir forenklet for casuals. Hadde de bare hatt casuals i tankene, så hadde de laget et langt enklere og mindre Zelda-spill i stedet for å komme opp med dette systemet som vil tilpasse spillet for ulike type spillere. Til syvende og sist handler det om kvaliteten på spillene og det blir opptil hver enkelt å bedømme. Endret 9. januar 2009 av kilik Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Når det nå kommer til Nintendo velger jeg å være avventende jeg.De har bevist til gangs hvem som er viktigste kundegruppe, og selv om det står at de vil la gamere få sitt også, vet man jo av erfaring nå at Nintendo egentlig ikke vet eller bryr seg om hva den delen vil ha. Kanskje Miyamoto har sine gode ideer, men når alt kommer til alt er det casual gamere som er viktigst der i gården. Ingenting er bedre enn om de får til et spill som kan glede alle, men jeg har mine tvil jeg. Jepp... Zelda, SMG, SSBB, Metroid, Fire Emblem, Mario Kart, Excite Truck, Paper Mario, Wario Land, Battallion Wars 2 og virtual console i løpet av 2 år viser hvem de bryr seg om: Fansen. I tillegg kommer det nytt Zelda, Pikmin 3, Fatal Frame 4, Sin & Punishment 2, Punch-out, Another Code samt en mengde wiimakes av GC-klassikere. Kan vi legge denne diskusjonen død nå? Det er latterlig mange her som åpenbart ikke har fulgt med på hva Nintendo har gjort de siste årene. Wii-serien er tydeligvis nok til å overskygge alle spillene jeg nevnte.... Jeg anbefaler for øvrig at folk leser tråden før de poster i den. Konseptet er skapt fordi Miyamoto/Nintendo vil at casuals skal kunne spille spillet uten at det går på bekostning av Zelda-fansen. Det er en mye bedre løsning enn å gi spillet forskjellige vanskelighetsgrader. Store deler av Zelda-spillene går ut på gåteløsning, og jeg kan ikke se for meg at Nintendo hadde orket å justere gåtene for forskjellige vanskelighetsgrader. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Når det nå kommer til Nintendo velger jeg å være avventende jeg.De har bevist til gangs hvem som er viktigste kundegruppe, og selv om det står at de vil la gamere få sitt også, vet man jo av erfaring nå at Nintendo egentlig ikke vet eller bryr seg om hva den delen vil ha. Kanskje Miyamoto har sine gode ideer, men når alt kommer til alt er det casual gamere som er viktigst der i gården. Ingenting er bedre enn om de får til et spill som kan glede alle, men jeg har mine tvil jeg. Jepp... Zelda, SMG, SSBB, Metroid, Fire Emblem, Mario Kart, Excite Truck, Paper Mario, Wario Land, Battallion Wars 2 og virtual console i løpet av 2 år viser hvem de bryr seg om: Fansen. I tillegg kommer det nytt Zelda, Pikmin 3, Fatal Frame 4, Sin & Punishment 2, Punch-out, Another Code samt en mengde wiimakes av GC-klassikere. Kan vi legge denne diskusjonen død nå? Det er latterlig mange her som åpenbart ikke har fulgt med på hva Nintendo har gjort de siste årene. Wii-serien er tydeligvis nok til å overskygge alle spillene jeg nevnte.... Jeg anbefaler for øvrig at folk leser tråden før de poster i den. Konseptet er skapt fordi Miyamoto/Nintendo vil at casuals skal kunne spille spillet uten at det går på bekostning av Zelda-fansen. Det er en mye bedre løsning enn å gi spillet forskjellige vanskelighetsgrader. Store deler av Zelda-spillene går ut på gåteløsning, og jeg kan ikke se for meg at Nintendo hadde orket å justere gåtene for forskjellige vanskelighetsgrader. Vi har lest det og er fortsatt skeptiske. Slapp nå av Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Vi har lest det og er fortsatt skeptiske. Slapp nå av Hvorfor er du/dere skeptiske da? Disse modusene kommer i tillegg til det vanlige spillet. De vil ikke erstatte noe. Jeg ser ærlig talt ingen grunn til å være skeptisk. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Vi har lest det og er fortsatt skeptiske. Slapp nå av Hvorfor er du/dere skeptiske da? Disse modusene kommer i tillegg til det vanlige spillet. De vil ikke erstatte noe. Jeg ser ærlig talt ingen grunn til å være skeptisk. En grunn burde jo være at Zelda spillene alltid har vært nok casual, og jeg liker ikke tanken på at de skal fokusere så jævlig på denne gruppen hele tiden. Jeg kan gjerne se nyskapninger i Zelda serien, men inkludert walktrough for de utålmodige er ikke hva jeg hadde håpet de ville bruke tiden sin på. Et eller annet sted i produksjonen må jo tiden tas fra, og det blir jo da fra det tradisjonelle Zelda man kjenner, for å i stedet lage hjelpemidler og morro for de som egentlig ikke spiller så mye. Jeg håper jo selvfølgelig på at det blir det beste Zelda spillet ever, men når de snakker om slike ting blir jeg skeptisk, enkelt og greit Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 De fokuserer da ikke på den gruppen. De legger til en ekstra modus som er tilpasset dem. Dette vil gi Nintendo større frihet til å lage vanskeligere puzzles i "core gamer" modusen. Jeg ser dog poenget ditt om at dette kan ta ressurser fra andre element i spillet. Men de måtte ha brukt minst like mange ressurser på å lage forskjellige vanskelighetsgrader, så jeg tror ikke at dette er så farlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå